recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 50" tv i prisklassen 10K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket 50" tv i prisklassen 10K?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket 50" tv i prisklassen 10K?
    Sendt: 24-September-2012 kl. 22:48
Min lillebror trænger til at skifte sit gammelt 42" fladskærm ud. Han synes mit Pioneer KRP-600M har et knald godt billede, men var skuffet da han var ude og se dette Samsung plasma fladskærm
http://www.metroshop.dk/elektronik/lyd-og-billede/tv/51-samsung-plasma-tv-ps51e455a1w.html

Sagde til ham at han nok skal op i 10K klassen for at blive tilfredsstillet. Der kan han jo blandt andet få et Pioneer KRP-500M/A brugt (3 år) cirka til den pris.

Hvad med dette Samsung tv?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/plasma-tv/samsung_ps51e8005-_plasma-tv.htm

Er der ellers andre alternative, måske billigere, der gør det rigtig godt?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 23:02
Det eneste TV du kan sammenligne med et KRP500, er et Panasonic VT50 - intet mindre.
Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 00:29
Så hvis vi kan finde et KRP-500 model til en 9000 kr. i god tilstand, så er det et godt køb, selvom det er 3 år gammelt?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af smiletime smiletime skrev:

Så hvis vi kan finde et KRP-500 model til en 9000 kr. i god tilstand, så er det et godt køb, selvom det er 3 år gammelt?

Nej !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 07:58
Jeg ville se på et TX-P50ST50 ved det tv får man virkelig meget for pengene.

Det kan fås til 8000 kr. så hvis pengene er lidt knap, ville jeg ikke være i tvivl.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2005
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 09:56
Er med på, at det er en bedre skærm, men hvad er de vigtigste årsager til at betale 2000 mere for den model i forhold til den her:

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Jach Jach skrev:

Er med på, at det er en bedre skærm, men hvad er de vigtigste årsager til at betale 2000 mere for den model i forhold til den her:

Nu sammenlignede du selv med Pioneer's topmodel, og så er den skærm ikke i nærheden af at gengive i den samme kvalitet. ST modellen får rimelige anmeldelser, og jeg ville nok kigge på den istedet hvis pengene er knappe.
Til top
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2005
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 11:05
Jeg har ikke sammenlignet med Pioneer - må være en anden i tråden :-). Ville bare høre, om der er grund til at give 2000 kroner mere for ST-modellen, som jo bl.a. har indbygget Wifi og et HDMI-stik mere, kan jeg se. Tænkte mest på billedkvaliteten....  
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Jach Jach skrev:

Jeg har ikke sammenlignet med Pioneer - må være en anden i tråden :-). Ville bare høre, om der er grund til at give 2000 kroner mere for ST-modellen, som jo bl.a. har indbygget Wifi og et HDMI-stik mere, kan jeg se. Tænkte mest på billedkvaliteten....  
Ja ok, det var trådstarter jeg mente. Med den ambition er ethvert TV under ST/VT nineau nogo...
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 12:10
Fordele til ST
Tyndere skærm.
Stikkende vender til siden.
USB recording.
Bedre billede
Få billede op fra telefon via app.

Jeg kan personligt ikke se grunden til at spare de 2000kr. Andet end hvis man ikke har dem ;)
Get HIFI or die trying c",
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrikwich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 13:38
ST = NeoPlasma

UT = ikke NeoPlasma
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 13:57
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu