recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 55" Oled til ca 10K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket 55" Oled til ca 10K?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KennethJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennethJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket 55" Oled til ca 10K?
    Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 10:13
Hejsa,

Jeg har ikke fulgt med i årevis da mit 42" Panasonic Plasma(ca 11 år gammelt) hidtil har været mit eneste TV LOL

Jeg er generelt vild med Panasonic, og vil gerne se den vej når jeg skal købe, men jeg er ikke religiøs hvis der er noget væsentligt bedre til prisen.

Jeg skal udelukkende bruge det til at se TV på, og det er er via Apple TV. Indbyggede Smart-TV funktioner vil nok ikke blive brugt.

Indbyggede højttalere vil heller ikke blive brugt, da jeg har et surround setup, så TV'ets lydkvalitet er ligegyldig.

Hvad er jeres anbefaling til omkring 10K? Og hvis 10K er for lidt, så fortæl mig hvorfor jeg skal ofre 15K Smile

EDIT: Kunne TX55HZ980e være et valg? Set til 12K indtil videre.

Med venlig hilsen 
Kenneth


Redigeret af KennethJensen - 06-Oktober-2020 kl. 10:22
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af KennethJensen KennethJensen skrev:

Hejsa,

Jeg har ikke fulgt med i årevis da mit 42" Panasonic Plasma(ca 11 år gammelt) hidtil har været mit eneste TV LOL

Jeg er generelt vild med Panasonic, og vil gerne se den vej når jeg skal købe, men jeg er ikke religiøs hvis der er noget væsentligt bedre til prisen.

Jeg skal udelukkende bruge det til at se TV på, og det er er via Apple TV. Indbyggede Smart-TV funktioner vil nok ikke blive brugt.

Indbyggede højttalere vil heller ikke blive brugt, da jeg har et surround setup, så TV'ets lydkvalitet er ligegyldig.

Hvad er jeres anbefaling til omkring 10K? Og hvis 10K er for lidt, så fortæl mig hvorfor jeg skal ofre 15K Smile

EDIT: Kunne TX55HZ980e være et valg? Set til 12K indtil videre.

Med venlig hilsen 
Kenneth

Jeg er jo selv Pana-fan efter en 12-13 stykker af mærket. Der er også dette fra Panasonic Center Rødovre. Tal med Jimmy hvis du ringer. Flinke og dygtige folk:

http://www.panasonicbutikken.dk/panasonic-tx-55gz950e.html


Redigeret af Hother - 06-Oktober-2020 kl. 10:40
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 13:06
Er du låst på 55"? Ellers ville jeg kraftigt overveje 65, hvor man også indimellem kan få OLED til omkring 10.000 (Power har fx. fornylig haft et Pana til den pris).

Springet fra 42 til 65 er voldsomt, men det vænner man sig lynhurtigt til. Min kone var skeptisk, men klager nu over, at 55 i soveværelset er for lille. 
Til top
KennethJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennethJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 13:19
Ja til mit brug er 55" nok max - desværre Cry
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 09:46
Kan kun anbefale LG C9, rigtig godt billede. Jeg bruger mit med et apple tv4k også..
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 10:04
LG C9. Super TV! Har også haft pana siden de glade plasmadage, men konverterede til LG da jeg ville have OLED pga de gode anmeldelser og den lavere pris. Er godt tilfreds med C9, og ser al indhold via de indbyggede apps. WebOs fungerer rigtig godt.
Til top
KennethJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennethJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 10:08
Takker, tager LG med i mine overvejelser :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 11:10
men kan nemt starte en mindre krig.

Men alle nye OLED er utrolig tæt på hinanden. og meget få kan se forskel.

Så vælg efter budget, design, og styresystem
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 12:19
Hverken LG B9 eller C9 er vel til at drive op mere. Er nemlig selv op udkik, men ender nok med en CX48
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 15:53
Har selv lige købt et LG CX 55" till 11,999 kr ved elefanten 
og er superglad for det og det har Apple TV
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
KennethJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennethJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 21:42
Nogen meninger om at købe panasonic 2019 modellen gz950. Kan fås til 10k, og selvom det ikke er meget at spare 2000,-  så er der vel ikke den store forskel fra gz950 til hz980 modellen?



Redigeret af KennethJensen - 12-Oktober-2020 kl. 21:42
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af KennethJensen KennethJensen skrev:

Nogen meninger om at købe panasonic 2019 modellen gz950. Kan fås til 10k, og selvom det ikke er meget at spare 2000,-  så er der vel ikke den store forskel fra gz950 til hz980 modellen?

Hvad skal den bruges til? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu