recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 55" skal jeg gå efter på BF? (6-8k budget)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket 55" skal jeg gå efter på BF? (6-8k budget)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 11:34
Gælder også i Lyngby.

Men mon ikke også de sender?
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 11:44
Tilbuddet gælder ikke på deres webshop. Kun i butikkerne.

Redigeret af Krjstoff - 27-November-2015 kl. 11:44
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 14:07
Nå. Jeg endte som nævnt med at købe et Sony KD-55x8509cb hos Hifi-klubben trods internettets enorme harcelering over softwaren.

Jeg har nu brugt det et par dage, og indtil videre har der ikke været en eneste fejl eller bøvs at spore.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 16:27
Så PVR virker som den skal?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 18:15
Er det nødvendigt at troll'e?

Nej. PVR fungerer naturligvis ikke.

Hvilket Sony også har været ærlige omkring siden de sendte TV'et på markedet.
At de samtidig annoncerer, at funktionen først bliver tilgængelig senere, og nogen får ondt i røven over, at der går for lang tid, det kan jeg overhovedet ikke hidse mig op over.
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2015
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 18:29
Tillykke med din monitor så.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 19:18
Tak. Det bliver nu brugt til lidt mere end det.

Og forskellen på en monitor og et TV er nu vist nok lidt større end bare en PVR-funktion.
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2015
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 20:41
Ja de fleste monitors slukker og tænder normalt når man beder dem om det.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Er det nødvendigt at troll'e?

Nej. PVR fungerer naturligvis ikke.

Hvilket Sony også har været ærlige omkring siden de sendte TV'et på markedet.
At de samtidig annoncerer, at funktionen først bliver tilgængelig senere, og nogen får ondt i røven over, at der går for lang tid, det kan jeg overhovedet ikke hidse mig op over.

Trollé ??
Jeg vil nu kalde det for at korrigere dit indlæg, med et simpelt, men meget præcist placeret spørgsmål, som fik dit indlæg i et helt andet lys end det du gav udtryk for.

"Jeg har nu brugt det et par dage, og indtil videre har der ikke været en eneste fejl eller bøvs at spore."

Sætningen er forbundet med visse forbehold, som du, trods det at du ved det, ikke oplyser om. Det er et ret uheldigt signal at sende. 

Faktum er, at Sony´s Android TV har problemer. Og principielt og juridiske har de mangler pt, som Sony siger bliver fikset senere. Sony udtaler faktisk meget klart selv, at deres Android TV pt ikke virker som tilsigtet. Så det er altså ikke noget, som nogen forbrugere bare opfinder i deres fantasi. 

Men når du så går ud og skriver som i sætningen, så vil jeg helt pr automatik reagere. For der er noget der ikke stemmer. 

At du kan leve med det, det er din egen sag. Men det får altså ikke problemerne til at forsvinde.
Giv dog andre mulighed for at også vide det, eller i det mindste giv dem mulighed for at vælge ud fra din viden. Det er ikke nødvendigvis alle der ved det samme som du. Og det er ikke nødvendigvis alle, der kan/vil acceptere de problemer, som der retteligt er.

Derfor såkaldt "trolléde" jeg dit indlæg. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 22:11
Ved du om softwareproblemerne opstår ved alle typer af sammenkobling, wifi-netværk, CAM-moduler, signalkilder, elinstallationer, elektronikkomponenter m.v. ?

Der er mange faktorer der kan forårsage en softwarefejl.

Jeg anerkender, at mange har haft problemer. Jeg ved også, at indtil flere problemer blev forsøgt rettet med seneste softwareopdatering. Måske er nogen fixet, måske er de ikke.

Faktum er, at mit TV nu har 35-40 timers oppetid på bagen over se seneste 3 døgn (jeg har en kæreste på barsel). Det har været brugt til netflix, youtube, plex, boxer-tv, apple tv og PS4. Nogle apps har kørt fra ATV. Andre har kørt fra Smart TV-delen.

Jeg har hverken oplevet frysning, langsom reaktion, apontan genstart, hard reset eller nogle af de andre fejl jeg har læst om. Det er der sådan set ingen der kan tillade sig, at stille spørgsmålstegn ved.

At TV'et endnu ikke har PVR skyldes hverken buggy Android TV eller dårlig hardware.
Det skyldes, at funktionen endnu ikke er implementeret. Og det har hele tiden være tilgængelig viden.
Det har man ikke behøvet købe TV'et for at opdage. Det samme gælder bl.a. dual tuner og PIP.

Bugs dækker over fejl i implementerede funktioner og har intet med de ikke-implementerede at gøre.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 22:50

At TV'et endnu ikke har PVR skyldes hverken buggy Android TV eller dårlig hardware.
Det skyldes, at funktionen endnu ikke er implementeret. Og det har hele tiden være tilgængelig viden.
Det har man ikke behøvet købe TV'et for at opdage. Det samme gælder bl.a. dual tuner og PIP.

Øh nå!? Hvordan er det tilgængelig viden, for Hr. & Fru Jensen, som tager i byen, for at købe et nyt TV? Har Sony da fortalt dem, at disse funktioner ikke fungerer? Eller tror du at alle forhandlere "husker" at fortælle dette?

Bugs dækker over fejl i implementerede funktioner og har intet med de ikke-implementerede at gøre.

Øh nå!? Det er da netop FEJL, som er skyld i, at Sony endnu ikke har åbnet for PVR og PIP! De kan ikke få det til at fungere fejlfrit - derfor er det ikke aktiveret...

Det er fint nok, at du har valgt Sony TV'et - ud fra billedkvalitet, eller andre kriterier. Men at begynde at forsvare det hovedløst efterfølgende, er IMO helt galt, eftersom det - som du selv nævner - er kendt (div. steder på nettet), at C-modellerne er fyldt med fejl i softwaren! Så meget at folk er begyndt at returnere dem...

M.v.h.

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 23:02
Jeg tvivler på at Hr. pg Fru Danmark er dem som sidder på hifi-forums på nettet og beskriver deres fejloplevelser.
Hvis de er, vil det være min påstand at de også kan finde ud af at besøge Somys hjemmeside, læse specifikationer igennem og se, at Sony skriver visse (endda udspecificeret) funktioner som først er tilgængelige senere.

Alternativt, vil det være min påstand, at hvis man har et stort behov for PVR, så er det noget af det man husker at spørge om i butikken. Hvis sælgeren så er en dårligt uddannet klovn og ikke ved noget, så er det stadigvæk ikke Sonys fejl.

Derudover har jeg ikke set mange rapporterede tilfælde af fejl siden softwareopdateringen d. 17. November.
Og er det i grunden rimeligt, at et produkt skal blive ved med at have et dårligt ry, hvis fejlene er rettet? (Jeg er klar over, at det næppe er ALLE fejl der er rettet, men det er princippet).

At jeg forsvarer der hovedløst, er vist en overdrivelse i forhold til, at min oprindelige post var noget i stil med: Jeg hsr ny brugt TV'et nogle dage, og har ikke oplevet de fejl, som mange tidligere har beskrevet.

Det er nærmere et forsøg på at sige, at alle dem der før var utilfredse måske med fordel kunne vende retur til tasterne og fortælle om hvad de nu oplever og om noget har ændret sig. Eller om mit brugsmønster bare er så usandsynligt unikt, at jeg ikke oplever de fejl som alle andre har.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu