recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 55" TV til max. 15K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket 55" TV til max. 15K

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Piokongen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piokongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 22:27
Igen, hvis billedkvaliteten betyder noget, så er Panas VT50 stadig SamsungPS51E8005 overlegen. også selvom Sansungen er et godt TV. Har ikke oplevet retention eller burn in problemr med mit VT50, og billedet er ganske enkelt imponerende. Både til alm. TV kigning og i særdeleshed, når der kommer HD TV og blueray på skærmen.
Panasonic VT50 55" | Pioneer SC-LX71 | Panasonic BDT-500 | B&W 683 | B&W HTM61 | B&W D3 | B&W ASW610XP | YouSee HD box | Apple TV (v3) | QED Silver Anniversary XT Bi-wire

Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 22:33
Samsung ES8005 Smile

Den er jeg ihvertfald meget glad for selv, og hvad designet angår opfylder den netop dine kriterier. Så her får du altså både et dejligt billede (imo), samt et lækkert design :)

Som der også er nævnt, er der også nogle af Samsung's plasma, men der halter designet klart efter. Ja, jeg bryder mig ihvertfald ikke om dette :)
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 22:36
Det skal bare også passe ind i stuen - så det kan desværre ikke blive VT50Y.

Men vil gerne op i 55" derfor jeg ikke er så meget for PS51E8005.

Så er der de 4 modeller jeg nævner tilbage som overholder kriterierne. Hvilken en af dem har den bedste billedkvalitet? (Spørger jeg sjovt nok igen Tongue)

EDIT: Udelukker lige WT50'eren også. For meget sort i rammen... Så er der tilbage, ES8005, ES7005 og DT50Y.

Redigeret af Hessi - 17-Januar-2013 kl. 22:41
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Det skal bare også passe ind i stuen - så det kan desværre ikke blive VT50Y.

Der må jeg dog erklære mig uenig. Er selv skiftet fra VT50 til ES8005 og synes egentlig, at jeg kan se ligheder på designet. Sølvrammen er jo fin Smile
Så passer det ene, vil det andet også passe, af disse to tv. Set fra mit synspunkt ;)
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Der må jeg dog erklære mig uenig. Er selv skiftet fra VT50 til ES8005 og synes egentlig, at jeg kan se ligheder på designet. Sølvrammen er jo fin Smile
Så passer det ene, vil det andet også passe, af disse to tv. Set fra mit synspunkt ;)
VT50Y har en temmelig tyk sort ramme.... det har hverken DT50Y, ES7005 eller ES8005 ikke. Clap

Vil i ikke være søde at svare på mit spørgsmål i stedet for at mase jeres egne meninger igennem. Embarrassed

Stiller lige spørgsmålet igen så. Smile
Hvilken en af følgende modeller har bedste billedekvalitet?

DT50Y
ES7005
ES8005

Redigeret af Hessi - 17-Januar-2013 kl. 23:17
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 04:05
De ligger vist ret tæt, så jeg tvivler på du vil opleve forskel. Personligt havde jeg taget Panasonic'en af de modeller der. Er samsungs ES 7005 ikke med sort ramme, eller den fåes måske også med chrom? Den chrom agtige ramme der er på 8005 er ikke noget for mig, men det er smag og behag. Har du læst test på modellerne?
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 07:58
ES7005 er nemlig også med chrom ramme. Har læst test af ES8005, synes ikke jeg kan finde noget med ES7005 og DT50Y.

Jeg kommer helt sikkert til at se dem præstere inden jeg tager valget, men kunne være rart nok hvis nogen har set en klar forskel på dem, billedemæssigt. 
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 08:35
Es7005 billede kvalitet er den samme som es8005. Havde snuppet dem over Dt50, de klarer sig bedre
Til top
Skowen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2012
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skowen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 08:40

ES7005 er nemlig også med chrom ramme. Har læst test af ES8005, synes ikke jeg kan finde noget med ES7005 og DT50Y.

Jeg kommer helt sikkert til at se dem præstere inden jeg tager valget, men kunne være rart nok hvis nogen har set en klar forskel på dem, billedemæssigt. 

Forskellen på ES7005 og ES8005 er netop rammen, som er sølv på ES8005 og sort på ES7005.. og designet af foden (+tablet til ES8005).

Redigeret af Skowen - 18-Januar-2013 kl. 08:42
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 11:14

Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

VT50Y har en temmelig tyk sort ramme.... det har hverken DT50Y, ES7005 eller ES8005 ikke. Clap

Vil i ikke være søde at svare på mit spørgsmål i stedet for at mase jeres egne meninger igennem. Embarrassed

Stiller lige spørgsmålet igen så. Smile
Hvilken en af følgende modeller har bedste billedekvalitet?

DT50Y
ES7005
ES8005

Jep I know ;) Har jo ligesom haft den i stuen, men det synes jeg ikke generede. I slukket tilstand var det ikke just noget man så mht. til rammen :)

Men så nup en 8005 Tongue Den er jeg glad for, og finder den også lige et hak pænere end 7005.

Skulle du have Pana ville jeg mene, at du skal over i WT50, men den har du som sagt udelukket.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Skowen Skowen skrev:

Forskellen på ES7005 og ES8005 er netop rammen, som er sølv på ES8005 og sort på ES7005.. og designet af foden (+tablet til ES8005).
Altså det er en lidt mørkere chrom nuance, men den det er ikke meget. Dog er det en god pointe og jeg må tjekke om den bliver for mørk.

Der ud over har jeg ikke brug for alt muligt app's og gadgets osv. Skal bare vælge den af ES7005 og ES8005 der har den bedste billedkvalitet (hvis de begge passer ind i stuen). Smile

Redigeret af Hessi - 18-Januar-2013 kl. 12:37
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Skowen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2012
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skowen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 13:35

Oprindeligt skrevet af Skowen Skowen skrev:

Altså det er en lidt mørkere chrom nuance, men den det er ikke meget. Dog er det en god pointe og jeg må tjekke om den bliver for mørk.

Der ud over har jeg ikke brug for alt muligt app's og gadgets osv. Skal bare vælge den af ES7005 og ES8005 der har den bedste billedkvalitet (hvis de begge passer ind i stuen). Smile

Tror det er billedet der snyder dig lidt. Det ser ikke sådan ud i virkeligheden.. Foden er en lidt mørkere chrome som du siger, men det er rammen ikke.

Jeg valgte ES7005 netop fordi jeg bedre kan lide det mørke design over "sølv rammen".. og eftersom det hænger på væggen er foden ligegyldig.

Redigeret af Skowen - 18-Januar-2013 kl. 13:39
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu