|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2049 |
![]() |
|
Ja, så må du jo gøre op med dig selv hvornår og ikke mindst HVORDAN det er vigtigst for dig at se TV. Skal du mest se Det lille hus på prærien og Boogie mix i lyset om eftermiddagen, eller mest TV avisen og spillefilm om aftenen. Er det væsentligste at kunne have det bedste billede på skærmen senere, eller at der mere er lys og antirefleks at gøre godt med i situationer hvor man alligevel dårligt kan bedømme billedkvaliteten uanset hvilken skærm man har. (for så kan man jo egentligt i realiteten lige så godt købe noget meget billigere hvis det er der/sådan man ser tv)
Et par almindelige gode gardiner, eller endnu bedre nogle rullegardiner kan man såmænd komme meget langt med i forhold til at undgå de situationer hvor Plasma står svagest i direkte lysforurening. |
||
![]() |
||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
|
Tråden er som vaneligt endt ud i en plasma / LCD debat, og ikke uden grund. Absolut ingen tvivl om at en plasma er bedste valg ses bort fra genskin om dagen - ingen tvivl om det ! Men - indregnes TV også om dagen, om sommeren, kan valget være vanskeligere - især i 2009 hvor stort set alt går over i HD og 2009 LCD modellerne nu er ganske tæt på plasma hvad angår hurtige bevægelser, og superior hvad angår næste alle andre punkter, måske bortset fra måske synatestik sort. Man skal vide at eksempelvis Eurosport HD står måske bedre på en top LCD end på en plasma, især om dagen. Man skal vide at Tour de France næste sommer på Eurosport HD kan ses hele eftermiddagen optimalt på en LCD, hvor en plasma næsten er umulig at se medmindre man mørklægger stuen. Både plasma og LCD teknologien er nu så langt, at konkurerrencen ligger ved antallet at kunstigt indsatte frames i billedet - 100Hz - 200Hz og sågar 600Hz fra Panasonics Z1. Som dark horse ligger Philips med det nye format 21:9 - lur mig om alle falder over hinanden for at introducere deres bud på en 21:9 skærm i 2010. Tilbage til afstemningen - på LCD siden bølger det lidt frem og tilbage fra år til år - sidste år var det Sony - i år er det Philips der tar teten - med 2 EISA awards på LCD TV mener jeg ikke man kan undgå at tage dette års 9000 serie fra Philips med i overvejelsen - 42PFL9664. Er valget på vippen kan jeg meget anbefale en 9000, hvor man får Ambiligt spectra III med i pakken med lejlighed til at afprøve dette grundigt - det kan anbefales. http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2009/08/05/Philips- 42PFL9664-42in-LCD-TV/p1 Du kan søge på andre reviews under TV.
Redigeret af JA - 12-September-2009 kl. 01:53 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Ja skrev
Både plasma og LCD teknologien er nu så langt, at konkurerrencen ligger ved antallet at kunstigt indsatte frames i billedet - 100Hz - 200Hz og sågar 600Hz fra Panasonics Z1. Redigeret af xcardman - 12-September-2009 kl. 08:04 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for rosen, gjorde mig extra umage for at forklare det tydeligt Kommer Panasonic i 2010 med en 21:9 plasma ligger den nok deromkring, eller måske under de 10.000. |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Man skal nu indregne 3D, kunne god tænke mig at Panasonic 21:9 plasma, blive en 3D udgave, det samme når phillips nye 21:9 model kommer også til at bilive en 3D udgave, phillips nye 21:9 3D model blive jo vist på IFA messen, så mon ikke at vi begynde for alvor at se at de næste generation af TV blive i 3D udgave, fra år 2010 og frem.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har sat udskiftningen af den "gamle" 50PV600 i bero til næste år, afløseren bliver LCD og sikkert 21:9, medmindre 21:9 fås i plasma med antiglare som LCD. Nuværende 21:9 er ikke 3D, og har ikke LED backlight, samt næste år må man forvente endnu et hak op i hastigheden på skærmen. Heldigvis er tenniskampen sat til i aften kl 22:00, Eurosport HD yes !
Redigeret af JA - 12-September-2009 kl. 14:27 |
||
![]() |
||
ruNury ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-April-2009 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
|
Jeg synes der er en tendens til at plasma TV bliver foretrukket af langt de fleste brugere på dette forum. Jeg ved at jeg godt kan leve med syntetisk sort, og jeg vil gerne have mulighed for at se TV mens det stadig er lyst (selvfølgelig ikke med lys direkte på skærmen) hvilket jo taler til LCDs fordel, men jeg kan ikke tåle at se hakkende panorering, og et uens lys som er beskrevet ved testen af W5500 synes jeg heller ikke om. er der nogen der kan be- eller afkræfte om W5500 og samsung'en kan panorere korrekt (altså korrekt 24p tror jeg det hedder)? I sidste ende synes jeg at begge de billige TV er rigtig gode, hvilket gør det virkeligt svært at vælge. @JA: Jeg kan ikke finde 42PFL9664 til salg nogle steder. Den eneste 9000 serie jeg kan finde er 42PFL9603H som netop er sat ned på wupti.com, men den har tilsyneladende ikke DVB-C tuner og ambilight spectre II. |
||
![]() |
||
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
|
Bullshit. Et LCD vil ALDRIG banke et plasma pga. måden det viser billedet på. Plasma er overlegent på ALLE områder bortset fra visning af stilbilleder og hvis der er MEGET sol. Og det ødelægger også et billede på et LCD. Seriøst vildledende oplysninger du fremfører. Redigeret af doit - 12-September-2009 kl. 19:28 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det må være fordi den ikke er kommet til DK endnu, eller butikken har besluttet ikke at føre den. Måtte købe 32PFL9604 ubeset i en tysk web shop, ingen havde en stående i DK. Mht til sort har testen målt 0.001, hvis ikke det er nok sort .... Tiden for den gamle LCD hakking er forbi, hvis det hakker ligger det i kilden. Men man kan af og til ane artifakter, ikke på 32", men på 56" 21:9 modellen. Tror ikke denne Philips ville få en EISA award for bedste LCD i 2009 hvis det hakkede. Den model du linker til er en 2008 model, ses på det gamle design !!!!!! 2009 modellen på idealo.de ( som iøvrigt bruger et 2008 billede på grundsiden, men ikke i web shops ). http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1596941_ -42pfl9664h-philips.html
Redigeret af JA - 12-September-2009 kl. 19:41 |
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Ufatteligt ensporede og udokumenterede indlæg du kommer med JA.. Det kan godt være at der er plasmafans her på siden, men dine udtalelser er generelt så forsimplede og skråsikre, så man vist roligt kan udnævne dig til at være hardcore lcd fanboy....
Redigeret af thor-thor - 12-September-2009 kl. 19:58 |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2049 |
![]() |
|
Jeg kan se at i andre er gået i rette med de noget uvederhæftige og tendiøse postulater der blev fremført af JA kl 01:35, hvilket jo er herligt, for så jeg er jeg selv fri for at bruge tid på at korrigere den mærkværdige omgang
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Naturligvis, det er jo i relativ udstrækning et nørd forum, hvor der er en del folk der går seriøst op i billedkvaliteten som det primære og helt afgørende parameter.
Det lyder i mine ører som om du egentligt godt ved med dig selv hvad du helst vil, men stadig bare mangler mod til at træffe det endelige valg. Men det er du nødt til, for du kan [i dag] ikke både få i pose og sæk når det kommer til fladskærmes billedkvalitet. Du er nødt til at prioitere den bedste billedkvalitet vs den bedste modstand til lysforening, og i den forbindelse gøre op med dig selv HVOR slemt og udtalt dit lysforureningsproblem (har du f.eks gardiner eller ej) Og på basis af disse praktiske forhold må du så nødvendigvis vælge imellem enten: - Det TV der kan lave den bedste billedkvalitet, men lidt hurtigere kan få den saboteret af markant lysforurening i miljøet. - Det TV dertil sammenligning har en dårligere billedkvalitet, men knapt så hurtigt får den saboteret af markant forurening i miljøet. I lysforureningen er der ingen af TV'ene der står optimalt, spørgsmålet er blot HVOR meget de kompromiteres i forhold til deres optimale billedkvalitet. I den forbindelse ender det efter et bestemt punkt med at de 2 LCD TV får fordelen, i takt med hvor meget værre lysforeningen er/bliver. Omvendt under et bestemt punkt for lysforurening taber de fordelen. Uden lysforening alle TV'ene vise dig det bedste de kan yde, og her klarer det ene sig så væsentligt bedre end de andre som udgangspunktet. I den forbindelse har Panasonic's plasma TV helt klart fordelen. ...Du er og bliver den eneste der kan afgøre hvad der passer bedst til dit praktiske behov og dit temperement i forhold til alle disse nævnte parametre, ved at tage udgangspunkt i dine egne behov og det rum TV'et skal bruges i. Et rum du alligevel er den eneste der har noget som helst begreb om. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |