|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
slarsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Generelt køber jeg aldrig ekstra forsikringer på noget, da jeg mener jeg er godt nok dækket ind af min egen forsikring. Jeg har gjort det én gang, da jeg købte min første PC og da den så brændte af, ville MERLIN ikke erstatte den alligevel. Så ja, personligt synes jeg det er penge ud af vinduet. Specielt i forhold til det TV fordi at Samsung giver 3 års garanti. |
|
![]() |
|
line ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Så har jeg bestilt TV. Valget faldt på Samsung LE-32M51B. 13.999,- skal jeg igve for det hos godpris.dk inkl levering. Håber det er det rette valg :-) Nu skal jeg så have købt vægbeslag, som en anden også tager op oven over. Jeg har læst nedenstående indlæg andet sted på siden. Er der nogle af jer der ved om omtalte beslag duer til Samsung? Så er det jo en billig løsning. Citeret: "Jeg har søgt længe i dette forum, på hifi4all og rundt omkring på nettet for at finde et billigt ophæng til mit 32" LCD TV. Jeg kunne ikke finde noget under 700 kroner men lige som jeg var ved at give op, faldt jeg over det her: Jeg købte det hos computersalg.dk for 379 i går og fik det i dag. Det er god solid kvalitet. Og så understøtter det Vesa 75x75/100x100/200x100/200x200 Så hvis der er andre der lige som jeg har søgt efter et godt og billigt ophæng. Jeg har fundet det. Og så passer det til næsten alt og har endda tilt funktion." |
|
![]() |
|
maximilian ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2005 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hej Line
Er det pga. designet at du vælger LE-32M51B? Umiddelbart kan jeg ikke se nogen forskel rent teknisk. Var selv meget i tvivl, men ville ikke give 2500 ekstra blot for designet... |
|
![]() |
|
line ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Ja det er pga designet. De tekniske specifikationer er også lidt anderledes bl.a. pixel responstiden. Men det er pga design.
|
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Glem alt om de tekniske specifikationer, dem kan man ikke regne en pind
med alligevel, der findes f.eks. flere måder at måle repsonstid på (grå
to grå eller sort til hvid) og de giver ikke samme resultat. Desuden
pynter nogle fabrikanter noget mere på tallene end andre. Et TV med 16
ms respontid kan f.eks. sagtens være hurtigere en et TV der har angivet
en responstid på 8 ms, hvilket mange uafhængige tests også afslører.
Lys og kontrastforhold kan f.eks. også måles på mange måder, f.eks. ANSI vs. dynamisk kontrast. Tekniske specifikationer fortæller intet om billedkvaliteten, men alligvel køber manger forbugere kun produkter ud fra de ubrugelige specifikationer. Brug øjne og ører til at sammenligne med inden du køber noget, specifikationer et intet værd. Det ville du også finde ud af hvis du sammligener forskellige TV. Det er langt fra alitd det TV der har de bedste tekniske specifikationer der har det beste billede. De fleste er godt klar over at regøringsmilder aldrig virker lige så effektiv i virkeligheden som i reklamer. Alligevel stoler mange blindt på hvad elektronik-producenter skriver om deres produkter, men de er ikke et hak bedre end producenter af rengøringsmidler, hvorfor skulle de være det? Det er mig en gåde hvordan folk kan finde på at købe et TV til over 10.000 kr. bare fordi producenten skiver hvorfor netop dette TV er så godt på deres hjemmeside og fordi deres specifikationer ser gode ud. Hvis en producent har dårligere specifikationer end konkurrenten, så finder de bare på en ny måde at måle på, hvor tallene bliver bedre. Se f.eks. bare på Watt angivleser for forskellige forstækere og højttalere. Man kan finde små autoradioer der har angivet en effekt på 1000 Watt P.M.P.O., men måske kun har 25 Watt DIN. Problemet er bare at folk ikke ved hvad forskllen er på de forskellige målemetoder og ofte er målemetoden ikke engang opgivet. Det svarer til at måle elastik i metermål. Den samme elastik kan på være 10 cm og 1 meter uden at nogen af målingerne lyver, man bruger bare forskellige målemetoder og hiver lidt i elastikken i den ene. Redigeret af HTPC |
|
![]() |
|
Nick ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Er der nogen der har benyttet de nævnte tv til at spille konsolspil på,
og i den forbindelse bemærket et delay på det der sker på skærmen, i
forhold til input? Har læst det godt kan være et problem på visse tv.
Redigeret af Nick |
|
![]() |
|
grammy ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Jeg har lige bestilt et samsung lcd i tyskland. Langt under den pris på 14000 kr. Bestilt vare: |
|
![]() |
|
Andy_Moller ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 139 |
![]() |
Hvor købte du dit samsung tv?
|
|
![]() |
|
NiTRoGuY ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-December-2005 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Microsoft bruger dens lillebror i 26tommer til i Xbox360 demostande, og det ser ikke ud til at der er noget problem med delays, det er jo også et 8ms panel.. |
|
![]() |
|
Ulvaren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 401 |
![]() |
Hej derude
Er der nogen der har erfaringer med Panasonic, B&O bruger Panasonic til LCD TV. |
|
Logitech® Harmony®
Philips 47PFL9664/12 Sonos Connect Linksys E3000 |
|
![]() |
|
tvnørden ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
HiFi Klubben promoter meget Samsung LE-32M51B, om det er fordi de har en masse på lager eller omvendt må du selv vurdere. Jeg ville også se på Sony KLV V32A10 inden jeg købte. Redigeret af tvnørden |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |