recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket apparat skal jeg købe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket apparat skal jeg købe?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket apparat skal jeg købe?
    Sendt: 19-Marts-2006 kl. 18:03

Hej derude!

Jeg er efterhånden på udkig efter en ny tingest, der kan afløse/supplere min dvd-afspiller/VHS-maskine-kombo i stuen.

Jeg har ikke vildt meget indblik i området, men den skal - uden at være for dyr - kunne følgende:

Optage tv-programmer ned på en harddisk (størrelsen på denne er i princippet irrelevant, bare der kan optages i fx 5 timer). Den skal ikke nødvendigvis kunne brænde dem selv, da jeg forventer, den kan overføre sine optagelser til min computer, der er udstyret med en dvd-brænder. Den skal også kunne afspille DivX/Xvid-film, som overføres fra computeren via LAN eller det optiske drev. En trådløs netværksforbindelse ville klart være en fordel, men det ikke et krav, da apparatet til nøds kunne flyttes hen i nærheden af et kabelstik, når der skulle overføres data.

Nogen gode forslag? Jeg er ikke så begejstret for KiSS; har læst for meget om børnesygdomme ved deres produkter...

//Anders

Redigeret af ZrednaZ - 19-Marts-2006 kl. 18:05
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 18:12

Så er jeg bange for at dine muligheder er tæt på at være, hvis det ikke er = 0. Hvis alle dine kriterier skal holdes. Når nu du udelukker Kiss.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 18:20

Det var jeg også lidt bange for ..

ej, men hvis vi bare kan komme tæt på kriterierne... Det må da også godt være KiSS, hvis folk herinde generelt er tilfredse med kvaliteten. Jeg har set, at 558'eren opfylder kravene dog uden at have WiFi, men det kan måske ordnes på en anden måde?

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 20:32
Det med netværk er det som sagt kun KISS'en som har. Men hvis du vil ha' en recorder hvor alt virker, og som virker hver gang, så skal du nok ikke gå efter en KISS. Så netværket må du undvære i første omgang. Måske nogen af de kommende kendte 2006/2007 modellerne har det indbygget, men jeg ved ingenting endnu?!

DivX mener jeg Sony's nyeste HX-7xx, 9xx model har indbygget. Altså Sony's HX-710s og 910s afløsere. Jeg husker ikke, om JVC kan afspille DivX, tror det ikke. Heller ikke Pioneers kan, hvis jeg husker rigtigt.

Så måske en Sony var noget for dig? Det er i hvertfald gennemført kvalitet. Hvis ikke sony er noget, så er det Pioneer, JVC som også er nogen af de mest positiv omtalte her på forummet.

Mvh. Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 22:07

Tak for det... Sony'en lyder helt klart også relevant - svært valg. DVD-brænder hos Sony HX7xx vs LAN (og mere usikkerhed) hos KiSS 558... Prislejet hos dem begge virker fornuftigt. Spørgsmålet er, hvilken funktion man bliver mest glad for --> 

KiSS'en er vel på en måde mere mediacenter-agtig, mens den stadig kan klare Sony'ens funktioner (i samarbejde med en computer)..?

En anden ting.. Kan maskinerne indspille (for derefter at brænde, i Sonys tilfælde) noget video, som kommer ind igennem SCART-stikket? Det skulle primært være for at få digitaliseret nogle videokamerabånd og VHS-bånd!

Redigeret af ZrednaZ - 19-Marts-2006 kl. 23:41
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2005
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 23:57

Hej...

Det kan begge maskiner hvis ikke båndende er kopi beskyttet. Men et godt råd, hold dig fra Kiss som recorder!!!Cry

Du må ikke sammenline Kiss med andre recordere, så bliver du bare skuffet,Confused Kiss'en virker ikke ordentligt og den kan ikke noget i forhold til andre recordere.Confused

Den dag Kiss virker ordentligt og kan det samme som andre recordere,Dead skal du alligevel skifte din recorder ud fordi den er for gammel, så kan du jo købe en Kiss.

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2006 kl. 15:22

Hørt...

En skam ellers... idéen med at have kombineret LAN-mediacenter og HDD-optager lød ellers ret tiltalende.

Måske skulle man bare nuppe en LG RH7500 i stedet. Den har de to vigtige ting - HDD og DivX/Xvid-afspilning - til 2500,- ... At den ikke koster mere er også et plus, når man er på SU...  Ka' man her regne med, at de nyere DivX-version er understøttet?

Redigeret af ZrednaZ - 20-Marts-2006 kl. 15:24
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu