recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket beslag til Panas. 42", tættest på væggen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket beslag til Panas. 42", tættest på væggen?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Januar-2012
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket beslag til Panas. 42", tættest på væggen?
    Sendt: 26-Januar-2012 kl. 15:44
Hej hej

Har netop købt en TX-42GT30. Leder efter det beslag der får tv'et tættest på væggen... Det må gerne blot være til fast montering.

Så ét i Ikea da jeg tilfældigvis var der forleden. Det var selvfølgelig billigt, men tror tv'et kommer for langt ud i rummet.

Hvad har I andre valgt, og er I tilfredse med det?
Til top
kaab Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: Kolding
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 16:09
Jeg bruger det her til mit Samsung PS50C7705:  http://www.av-connection.dk/?PGr=4405&ML=1599

Det hænger helt ind til væggen.
Samsung PS50C7705
Samsung BD-C5900
Sony STR-DB925
Bose Acoustimass 6
WDTV live HD
Logitech Harmony One
Til top
Søren K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 19:34
Jeg bør nok nævne at det skal sættes op på en gibsvæg (dobbellag), hvilket desværre udelukker det ophæng du linker til. Det ser ellers ok ud.
Til top
Andy666 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2011
Sted: Kgs. Lyngby
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andy666 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 19:38
Jeg bruger det her til 50" VT30 og fra væg til TV yderkant er der ca 5,8 cm.

LG OLED 65"G2
Pioneer VSX-934
DALI Lektor 1
DALI Lektor LCR
DALI FazonMikro
OPTOMA UHD42
EliteScreens 100"
Panasonic DP-UB450
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Søren K Søren K skrev:

Jeg bør nok nævne at det skal sættes op på en gibsvæg (dobbellag), hvilket desværre udelukker det ophæng du linker til. Det ser ellers ok ud.

Hvorfor udelukker en gipsvæg det?

Hvad vejer fjernsynet?

Prøv at google på "DRIVA® X Gipsdybel" og find databladet på en gipsdübel der kan bære 40 kg. Det vil sige at med det ophæng kan de bære et fjernsyn på 60 kg uden problemer idet vægten trækker nedad og ikke udad.

Men vær opmærksom på, hvilken vej stikkene vender på dit tv og om det får luft nok.....

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Søren K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 22:00

AV-connection fraråder at man bruger dette beslag til tunge tv på gipsvæg... Men igen, hvad er tungt? 50" vejer 25,5 kg kan jeg se, så vi er nok nede omkring de 20kg på en 42"...

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren K Søren K skrev:

Hvorfor udelukker en gipsvæg det?

Hvad vejer fjernsynet?

Prøv at google på "DRIVA® X Gipsdybel" og find databladet på en gipsdübel der kan bære 40 kg. Det vil sige at med det ophæng kan de bære et fjernsyn på 60 kg uden problemer idet vægten trækker nedad og ikke udad.

Men vær opmærksom på, hvilken vej stikkene vender på dit tv og om det får luft nok.....

Klaus

Til top
Søren K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 22:07
Drivia X ser ikke helt dum ud...

Jeg har NKT XTECH på lager, de ser også ud til at kunne gøre det. Google "xtech 10 x 50"...

Redigeret af Søren K - 26-Januar-2012 kl. 22:13
Til top
Søren K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 22:22
Hvad er fordelen ved wire ophænget ifht. dette fra samme producent der er lige så tæt på væggen, bare billigere...

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 23:17
Man kan få en næsten magen til den som ANDY666 linker til i ALDI.
Der koster den bare kun 1/8 del
Altså 100 kr

Den er ganske fin, man skal bare ikke stole på det indbyggede vaterpasErmm

Vi har 2 af dem, og de funger upåklageligt

Redigeret af Ning - 26-Januar-2012 kl. 23:19
Ning
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu