recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket bundkort og CPU?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket bundkort og CPU?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 12:23
Der er ikke forskel i at samle en HTPC overfor at samle en normal PC.

Det er muligt at købe færdige maskiner, men de er ofte dyrere, og hvis de skal være lækre og lydsløse bliver de ofte rigtig dyre. Med en smule planlægning og gennemgang af tråde her inde kan man snilt finde gode kabinetter og det rigtige hardware, så hvis man tør at samle selv kan der spares penge og opnås mindst lige så gode hvis ikke bedre resultater.

Producenter som er værd at kigge på er efter min mening: Zotac (kommer med en atom/nvidia 520 kombo snart), Shuttle (kommer med en lille i3 maskine som vist er passiv), Asrock (laver en del HTPC'er med forskellig hardware, synes dog deres første Atom/ion version var for larmende, kender ikke deres nye modeller, men folk er vist glade for dem)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Intel DH61AG bundkort (har indbygget PSU) skal bare bruge en 12usd 19v laptop adaptor.
Indeholder USB3, 1 mini-pci-x half & 1 Full size sokkel, idel til et trådløst netkort.
Der er support for en CIR header (IKKE usb baseret IR reciver) virker mere stabil end USB recivere, kan købes på ebay, kan i øvrigt tænde pc'en fra slukket tilstand.

Til alm HTPC brug: tag en DUAL core Intel i3 2120 koster ca 800,-
Til avanceret HTPC brug med Video Rencode og lign, tag en QUAD core i5 2405S (65watt) koster ca 1400,- LINK: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5039014

Vil foretrække en Xeon 1235....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Lolianzo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lolianzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 16:51
Er der nogen der kan give mig et link til hvor jeg kan finde en adapter til intel DH61AG? Det har jeg sgu lidt svært ved at finde ud af. Meget gerne en dansk forhandler.

Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309
XTZ 99 W12.16
XTZ 89 Front/Center/Sateliter
Popcorn Hour C-200
Qnap TS-219p/2tb
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 17:39
Du bliver tørret en 5-0,- I. DK. Men ca 75.- fra Ebay. Jeg købte 2 med det samme så hvis du ikke kan finde en kan du købe en af mig.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Lolianzo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lolianzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 18:06
Det kan godt være det bliver aktuelt, kan lige kontakte dig igennem tråden her hvis jeg gerne vil købe en af dig :) tak for det hurtige svar.
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309
XTZ 99 W12.16
XTZ 89 Front/Center/Sateliter
Popcorn Hour C-200
Qnap TS-219p/2tb
Til top
cisero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2010
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cisero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Intel DH61AG bundkort (har indbygget PSU) skal bare bruge en 12usd 19v laptop adaptor.
Indeholder USB3, 1 mini-pci-x half & 1 Full size sokkel, idel til et trådløst netkort.
Der er support for en CIR header (IKKE usb baseret IR reciver) virker mere stabil end USB recivere, kan købes på ebay, kan i øvrigt tænde pc'en fra slukket tilstand.

Til avanceret HTPC brug med Video Rencode og lign, tag en QUAD core i5 2405S (65watt) koster ca 1400,- LINK: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5039014

Patriarken, hvilke fordele ser du ved at benytte en Xeon 1235 til en HTPC server - er det særlig pga., at den benytter ECC RAM, og dermed har memory correction ?

Kan du evt. anbefale et MB og RAM moduler til denne cpu ?

Mvh. Cisero
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af cisero cisero skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Patriarken, hvilke fordele ser du ved at benytte en Xeon 1235 til en HTPC server - er det særlig pga., at den benytter ECC RAM, og dermed har memory correction ?

Kan du evt. anbefale et MB og RAM moduler til denne cpu ?

Mvh. Cisero

Fordi, en HTPC server ofte skal lave mange ting på én gang. Nu kommer der utvivlsomt folk der siger at det er overkill mv. Men jeg synes det ikke, hvis der skal transcodes til livestreams og hvis der evt skal køres virtuelle maskiner og noget remote desktop, samtidig med der skal optages/livetv streames til div klienter.

Min server fx har rigeligt at se til og den har en Xeon L3426 med 8GB Ram.

XEON i socket 1156/1155 understøtter ECC ram, men behøver dem ikke. 1235'eren har understøttelse af HD graphics. Der findes også en mere strømbesparende version, som ligger i 2200kr. Bundkort er efter behag til socket 1155, selv har jeg ATX bundkort placeret i RACK kabinetter dersom udvidelsesmulighederne er meget bedre.

Mit Setup
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:29
Jeg køre 7mc, tvsource, remotepotato server, nrossens xml importer, og diverse mce adons. Der et rigeligt guf I en i3 2100.

Mvh gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 13:03

Hvordan virker sådan en? Jeg kan intet finde på ebay når jeg søger på CIR header.

Jeg har selv en alm USB IR receiver som virker til min Harmony One uden nogen problemer overhovedet, men kan ikke tænde den på den måde, derfor jeg godt kunne være interesseret i den anden løsning.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 13:28
Har ikke selv prøvet den her...men måske noget ala det http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=649502
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 21:42
http://viewitem.eim.ebay.dk/USB-Internal-Infrared-IR-Receiver-with-Cable-and-Custom-Mounting-Bracket/230676938088/item

Kunne det være sådan en ? Der står godt nok det er en USB connector som sidder i den ene ende, det skal det vel ikke være, når bundkortet kører CIR ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 06:59
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

http://viewitem.eim.ebay.dk/USB-Internal-Infrared-IR-Receiver-with-Cable-and-Custom-Mounting-Bracket/230676938088/item

Kunne det være sådan en ? Der står godt nok det er en USB connector som sidder i den ene ende, det skal det vel ikke være, når bundkortet kører CIR ?

Det er ikke USB....Se på producentens hjemmeside....

http://shop.inteset.com/Products/5-ir-receiver-wcable-and-custom-mounting-bracket-for-intel-cir-motherboards.aspx
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu