recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket bundkort og CPU?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket bundkort og CPU?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Det er ikke USB....Se på producentens hjemmeside....
http://shop.inteset.com/Products/5-ir-receiver-wcable-and-custom-mounting-bracket-for-intel-cir-motherboards.aspx

Taget fra den ebay annonce jeg linkede til :

Features:

· Microsoft Windows Vista and Windows 7

· Small USB internal receiver with a custom USB cable for your motherboard header

· Uses standard Microsoft drivers, no software to install.

· Protocol: RC6 IR Protocol.

Specifications:

Wireless Technology

Infrared

Internal Receiver Dimensions

1 1/8”L x 1 5/8”W x 3/8”H (Measurement does not include cable)

Internal Receiver Cable

13” (Measurement does not include 4-pin USB MB connector)

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Det er ikke USB....Se på producentens hjemmeside....
http://shop.inteset.com/Products/5-ir-receiver-wcable-and-custom-mounting-bracket-for-intel-cir-motherboards.aspx

Taget fra den ebay annonce jeg linkede til :

Features:

· Microsoft Windows Vista and Windows 7

· Small USB internal receiver with a custom USB cable for your motherboard header

· Uses standard Microsoft drivers, no software to install.

· Protocol: RC6 IR Protocol.

Specifications:

Wireless Technology

Infrared

Internal Receiver Dimensions

1 1/8”L x 1 5/8”W x 3/8”H (Measurement does not include cable)

Internal Receiver Cable

13” (Measurement does not include 4-pin USB MB connector)

Prøv nu at læse og kigge på billederne og på den link jeg postede... At x-tosse på ebay ikke ved hvad han sælger.....det er ikke mit problem...

Redigeret af Patriarken - 08-April-2012 kl. 00:31
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 10:55
Inteset laver også en intern IR med USB modtager!  http://shop.inteset.com/Products/14-usb-internal-infrared-ir-receiver-only-with-cable-and-mounting-bracket.aspx

Så hvis ebay artiklen siger USB, så er det nok USB.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 10:57
Den på ebay ligner også den med USB meget mere end den anden ! 

Jeg vil bare ikke købe den ene, hvis den alligevel ikke passer til CIR. 

Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 10:59

De har ingen CIR på lager, derfor de ikke er på ebay.

We are awaiting a resupply of CIRs. New orders will now be shipped by April 14th.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 11:07
Er der nogen fordele ved at vælge CIR frem for en USB ? 

Har en USB nu, som dog er ekstern, og den fungere fint, bortset fra jeg ikke kan tænde min pc fra remoten, den burde kunne lade sig gøre med CIR - er det korrekt?

Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 11:45
Det er korrekt, og det er vist den største forskel der er.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 12:29
Er man til lodekolbe og DIY så kan en Cir modtager  laves selv. brug en ir reciver IC/demodulator.  http://www.ebay.com/itm/IR-Receiver-Module-38-kHz-TSOP4838-FREE-SHIPPING-/260837712263?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cbb23a187#ht_1357wt_1110

en 100ohm modstand, en kondensator på ca 100uF, tegninger findes på nettet, men lille forklaring:
1: + på modtageren skal til 5v stdby igennem 100 ohm modstanden, + på modtageren forbindes også til + på kondensatoren hvis minus forbindes til GND.
2: - på modtageren skal til GND.
3: data/signal på modtageren skal til RX.

En fordel er at hvis man har en IR modtager fra et gammelt TV kort (den externe ir modtager med Jack stik) så har man en fin EXTERN CIR reciver.
Jeg brugte en fra et gammelt leadtek kort.

denne simple CIR reciver har ingen lys kompensation, men hvis den  anbringes uden for direkte sollys, virker den perfekt.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Er man til lodekolbe og DIY så kan en Cir modtager  laves selv. brug en ir reciver IC/demodulator.  http://www.ebay.com/itm/IR-Receiver-Module-38-kHz-TSOP4838-FREE-SHIPPING-/260837712263?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cbb23a187#ht_1357wt_1110

en 100ohm modstand, en kondensator på ca 100uF, tegninger findes på nettet, men lille forklaring:
1: + på modtageren skal til 5v stdby igennem 100 ohm modstanden, + på modtageren forbindes også til + på kondensatoren hvis minus forbindes til GND.
2: - på modtageren skal til GND.
3: data/signal på modtageren skal til RX.

En fordel er at hvis man har en IR modtager fra et gammelt TV kort (den externe ir modtager med Jack stik) så har man en fin EXTERN CIR reciver.
Jeg brugte en fra et gammelt leadtek kort.

denne simple CIR reciver har ingen lys kompensation, men hvis den  anbringes uden for direkte sollys, virker den perfekt.

Mvh Gigabyte

Og en pris på sådan en hos dig inkl. fragt? :D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 19:09
Sjovt du nævner det.
Hvis der er flere (min 15-20) der er interesseret, tror jeg at jeg får lavet et batch print med CIR modtageren.
jeg tror det kan gøres for 150,- incl fragt.

Ir modtager chip 8,-
100uf Kondensator + modstand 5,-
4pin berg connector til pcb 5,-
25CM kabel med 4 pol idc stik 15,-
Print (ved 45 stk) ca 20,-
Så stumper for 50-60,-
Så med løgn og latin er det muligt at sælge dem for 150,- incl fragt

Nå nu man har gang i et print, hvad med at en option kunne være en driver/controller af en 5mm RGB LED (forbundet via bundkortets seriel port, eller usb adaptor, og software drevet af "LEDSDRIVER." http://slicksolutions.eu/
Så ville den koste 200,- med en RGB LED, og IR CIR reciver.

Jeg bruger selv LEDSDRIVER i alle mine HTPC'er.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 20:00
Jeg vil i hvert fald gerne være frisk på 2 stk. uden LEDSDRIVER, da vi ikke bruger vores til at optage med :-)

Ville være alt for fedt, hvis de kunne laves  ! ! ! 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 23:24
Jeg laver nok layoutet med LEDsdriver optionen (det fylder ikke særligt meget)
Jeg spørger lige omkring mig, 150,- for recordere medlemmer, og 200 for alle andre.

mvh Gigabyte.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu