|
Hvilket bundkort og CPU? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||||||||
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||
Taget fra den ebay annonce jeg linkede til :
Features: · Microsoft Windows Vista and Windows 7 · Small USB internal receiver with a custom USB cable for your motherboard header · Uses standard Microsoft drivers, no software to install. · Protocol: RC6 IR Protocol. Specifications:
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
|||||||||
Prøv nu at læse og kigge på billederne og på den link jeg postede... At x-tosse på ebay ikke ved hvad han sælger.....det er ikke mit problem... Redigeret af Patriarken - 08-April-2012 kl. 00:31 |
||||||||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
|||||||||
Inteset laver også en intern IR med USB modtager!
http://shop.inteset.com/Products/14-usb-internal-infrared-ir-receiver-only-with-cable-and-mounting-bracket.aspx
Så hvis ebay artiklen siger USB, så er det nok USB.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
|||||||||
Den på ebay ligner også den med USB meget mere end den anden !
Jeg vil bare ikke købe den ene, hvis den alligevel ikke passer til CIR. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
|||||||||
http://shop.inteset.com/Products/5-ir-receiver-wcable-and-custom-mounting-bracket-for-intel-cir-motherboards.aspx
De har ingen CIR på lager, derfor de ikke er på ebay. We are awaiting a resupply of CIRs. New orders will now be shipped by April 14th.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
Er der nogen fordele ved at vælge CIR frem for en USB ?
Har en USB nu, som dog er ekstern, og den fungere fint, bortset fra jeg ikke kan tænde min pc fra remoten, den burde kunne lade sig gøre med CIR - er det korrekt? |
||||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
Det er korrekt, og det er vist den største forskel der er.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
|||||||||
Er man til lodekolbe og DIY så kan en Cir modtager laves selv. brug en ir reciver IC/demodulator.
http://www.ebay.com/itm/IR-Receiver-Module-38-kHz-TSOP4838-FREE-SHIPPING-/260837712263?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cbb23a187#ht_1357wt_1110 en 100ohm modstand, en kondensator på ca 100uF, tegninger findes på nettet, men lille forklaring: 1: + på modtageren skal til 5v stdby igennem 100 ohm modstanden, + på modtageren forbindes også til + på kondensatoren hvis minus forbindes til GND. 2: - på modtageren skal til GND. 3: data/signal på modtageren skal til RX. En fordel er at hvis man har en IR modtager fra et gammelt TV kort (den externe ir modtager med Jack stik) så har man en fin EXTERN CIR reciver. Jeg brugte en fra et gammelt leadtek kort. denne simple CIR reciver har ingen lys kompensation, men hvis den anbringes uden for direkte sollys, virker den perfekt. Mvh Gigabyte
|
||||||||||
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
Og en pris på sådan en hos dig inkl. fragt? :D
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
|||||||||
Sjovt du nævner det.
Hvis der er flere (min 15-20) der er interesseret, tror jeg at jeg får lavet et batch print med CIR modtageren. jeg tror det kan gøres for 150,- incl fragt. Ir modtager chip 8,- 100uf Kondensator + modstand 5,- 4pin berg connector til pcb 5,- 25CM kabel med 4 pol idc stik 15,- Print (ved 45 stk) ca 20,- Så stumper for 50-60,- Så med løgn og latin er det muligt at sælge dem for 150,- incl fragt Nå nu man har gang i et print, hvad med at en option kunne være en driver/controller af en 5mm RGB LED (forbundet via bundkortets seriel port, eller usb adaptor, og software drevet af "LEDSDRIVER." http://slicksolutions.eu/ Så ville den koste 200,- med en RGB LED, og IR CIR reciver. Jeg bruger selv LEDSDRIVER i alle mine HTPC'er. Mvh Gigabyte
|
||||||||||
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
Jeg vil i hvert fald gerne være frisk på 2 stk. uden LEDSDRIVER, da vi ikke bruger vores til at optage med :-)
Ville være alt for fedt, hvis de kunne laves ! ! ! |
||||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
Jeg laver nok layoutet med LEDsdriver optionen (det fylder ikke særligt meget) Jeg spørger lige omkring mig, 150,- for recordere medlemmer, og 200 for alle andre.mvh Gigabyte.
|
||||||||||
|
||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |