recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilket CTR tv ville i vælge ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilket CTR tv ville i vælge ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Gorm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-August-2005
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 22:32

Hej Pipper

Jeg har et 32" Philips Pw9525 til salg for kun 2000.

Jeg synes billedkvaliteten er aldeles fortrinlig.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 22:43

Det hedder TX32PX10F

Kan ikke lige finde manualen (eller kvitteringen for den sags skyld)

Men her er hvad jeg lige hurtigt kunne finde af specs via google

* 32" (76cm synlig diagonal billedrør)
* 8 bit digital Chassis
* Quintrix F billedrør
* 100 Hz Super Digital Sacn
* 16:9 format
* Digitalt kamfilter
* 3-scart bøsninger
* AV indgang på fronten
* RCA udgang
* Tekst TV med hukommelse for 1500 sider
* Dansk brugervenlig skærm-menu
* TAU
* Quintrix SR Billedrør
* 16:9 billedformat
* 100Hz Super Digital Scan
* Progressive Scan
* LTI (Luminance Transient Improvement)
* Aspekt-Modus
* CTI (Colour Transient Improvement)
* Digitalt kamfilter
* NICAM stereo
* Q-Link
* ATP Automatisk kanalindstilling
* Off-timer
* Børnelås
* Multi fjernbetejning
* Dansk on-screen display
* 1500 siders tekst-Tv.
* Hyperbåndtuner
* PAL, SECAM, PAL 60 via AV-indgangen, NTSC på AV-indgangen (4,43 / 3,58 MHz)
* S-Video indgang, Video (phonositk) og Audio L+R (phonostik) på fronten
* 3 Euro AV (Scart) ind-og udgange (RGB på AV1 og S-VHS på AV2-3) på bagsiden.

Brede: 90,2 cm
Højde: 56,4 cm
Dybde: 55,3 cm
Vægt: 66 kg
Farve: sølv 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 23:46

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

...da jeg i sin tid (>8år) siden valgte mit nuværende TV var Sony ikke så enestående som det måske udtrykkes i tråden her. Jeg valgte selv et Panasonic Quintrix baseret TV.

Jamen Lars, der er altså kun udtrykt noget om Sonys nyere modeller med FD-rør, ihvertfald m.h.t. hvad Claes og jeg anbefaler. Og de er langt bedre end Sonys tidligere rør på en masse punkter: Skarphed generelt + helt ud i hjørnerne, kontrast, grillens varmestabilitet, geometri, sortniveau. FD betyder også færre reflektioner af lys, der falder skråt ind på apparatet. 

I dag er de måske ikke enestående som i '97, for andre har bestemt også siden udviklet bedre og helt flade rør. Sony er måske indhentet, men ikke overhalet medmindre vi går langt højere op i pris. Bang og Olufsen og Loewe har lavet TV, jeg har set var lidt bedre på billedsiden og Philips et 36", der med Pixel Plus også var på topniveau. Alle tre til dobbelt pris i forhold til mit i starten af 2003. Og alle med temmelig megen kompliceret og korrektiv elektronik.

Panasonics TV er udfra hvad jeg har set (+ læst i tests) desværre ikke altid så godt justeret eller neutrale m.h.t. RGB niveauer/farvetemperatur = svagt gul-grønt skær, ikke rene gråtoner og hvid. Småting, men ikke just monitorkvalitet. Sony anvender EBU fosfor for bedst mulig farvegengivelse. Om det er det eller god justering eller begge dele, der gør farverne like.no.other  ved jeg faktisk ikke.

Jeg har kun valgt mit TV udfra billedkvalitet og prisen for det, ikke udfra mærke.  

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 23:49

Selv kunne jeg aldrig drømme om at købe en Trinitron baseret PC monitor, da de karakteristiske 'damper wires' ødelægger billedet. For de der ikke kender til Trinitron bør de være opmærksomme på at teknikken kræver to stabiliserings-tråde 1/3 og 2/3 (vandret) nede på skærmen. Når man først har opdaget de to tråde (der optræder som sorte streger) er de (for mig) svære at få øjnene fra igen. Om det samme er tilfældet for et TV, hvor se-afstanden trods alt er noget større, har jeg ikke erfaring med.

Hverken på helt tæt hold med helt ensfarvet lysegrå skærm (ved intet signal på en linie via min 710-recorder) eller på alm. se-afstand kan jeg se noget til disse tråde på mit TV.

A'mar'!

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 23:52

Mit råd: tag ud og kig!

Absolut enig. Nyt eller brugt – køb ikke noget, du ikke selv har set.

Tillægsråd fra mig:

1.      Bed også om at låne remoten, så der kan justeres passende på lys, farvemætning, skarphed og kontrast under sammenligninger med andre. Der er ofte alt for meget blus på i en forretning.

2.      Zap også ind på MTV eller noget andet, der pulserer i lysstyrke og se, om f.eks. kanalens logo hopper i takt eller ej. Optimalt er, at billedet altid har samme størrelse og geometri uanset lys.

M.v.h. Carser

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Panasonics TV er udfra hvad jeg har set (+ læst i tests) desværre ikke altid så godt justeret eller neutrale m.h.t. RGB niveauer/farvetemperatur = svagt gul-grønt skær, ikke rene gråtoner og hvid. Småting, men ikke just monitorkvalitet.

Så har jeg været heldig med mit, for der er ingen umiddelbare fejljusteringer eller problemer med RGB niveauer/farvetemperatur eller dynamikområde. Hvid er hvid og sort er sort, gråtoneskalaen er meget flot, prøvebilledet viser samtlige bjælker fuldstændig skarpt og roligt. Ingen flimmer i logo fra nogen kanaler, ingen ghosting. Det kan iøvrigt udover alle de normale billedindstillinger indstilles til 3 forskellige farvetemperaturer, kølig/normal/varm.

Og tro mig, som tidligere udelukkende Sony FD trinitron fantast, er jeg godt vant og temmelig krævende

Jeg vil dog ikke afvise at hvis jeg stillede et af de gode Sony'er op ved siden af og lavede A/B test, er det da muligt jeg ville kunne se forskel. 

Så jeg vil stadig anbefale, gå ud i butikken, og kig på Sony'erne, der går man aldrig galt i byen, men er du usikker og har du 2 minutter tilovers og der lige står et Panasonic ligesom mit ved siden af, så kig også på det.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 08:46

Hej!

Personligt ville jeg KLART vælge et LOEWE crt tv.Har aldrig set et billede som bare er i nærheden af at have så naturlige farver som det,for slet ikke at tale om evnen til sort som ER sort,og ikke gråt.

Og så gør det jo heller ikke noget at betjening og finish er på B&O level-eller måske lidt over endda !

Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juni-2004
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2006 kl. 23:54

Hej

Selvom det er en gammel tråd håber jeg på lidt feedback!

jeg skal ud at finde et godt crt fjernsyn til omkring 5000 kr. for at få bedst billedkvalitet for færrest penge.

Er det stadig(i forhold til dec.2005 hvor tråden startede) et Sony Triniton wega jeg skal på udkig efter eller??

mvh Auri

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2006 kl. 00:10

Hej Auri,

Ja, det er det stadig, der er næppe sket noget videre på CRT fronten i disse fladskærms-tider pånær på priserne og et stærkt svindende udbud. 

Det med mærke og model er dog dit valg, jeg har bare anbefalet et Sony FD Trinitron udfra (især, men ikke kun) egne gode erfaringer. 

Men som tiden er gået, bliver det jo nok på brugt-/tidligere-udlejet-markedet, du skal lede efter et.

Redigeret af Carser - 22-September-2006 kl. 00:18
M.v.h. Carser

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2006 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Hej

jeg skal ud at finde et godt crt fjernsyn til omkring 5000 kr. for at få bedst billedkvalitet for færrest penge.

Er det stadig(i forhold til dec.2005 hvor tråden startede) et Sony Triniton wega jeg skal på udkig efter eller??

mvh Auri

Du skal selfølge købe denne her Philips (32pw9551)

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215829

Den har HDMI og er HDready... kender en der lige har købt det, og han siger det står "konge godt" og han kører både med HDMI, og komponent/komposite er ikke lige sikker på den sidste her dog.

Men det er billigt nok, og farven sort er jo sort på crt  ... 

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2006 kl. 07:24

Redigeret af lrev på jobbet - 22-September-2006 kl. 07:26
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2006 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Hej

mvh Auri

Hej Auri

Jeg har et 32" sony FQ75 (topmodel med 2 tunere, super billed kvalitet, valgfri 50 eller 100Hz osv. osv osv. DOG IKKE HDMI SOM PÅ DET ANBEFALEDE PHILIPS).

Det kostede 22.000 i vejl. udsalg og jeg betalte 18.000,00 men jeg vil sælge det for 2.500,00 da jeg har købt fladskærm.

Det er fejlfrit og jeg tror at forsikringen lige præcis gælder endnu, hvis der skulle opstå en transport skade.

Det er ca. 5 år og står i Valby.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu