recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilket CTR tv ville i vælge ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilket CTR tv ville i vælge ?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Hej

Selvom det er en gammel tråd håber jeg på lidt feedback!

jeg skal ud at finde et godt crt fjernsyn til omkring 5000 kr. for at få bedst billedkvalitet for færrest penge.

Er det stadig(i forhold til dec.2005 hvor tråden startede) et Sony Triniton wega jeg skal på udkig efter eller??

mvh Auri

Du skal selfølge købe denne her Philips (32pw9551)

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215829

Den har HDMI og er HDready... kender en der lige har købt det, og han siger det står "konge godt" og han kører både med HDMI, og komponent/komposite er ikke lige sikker på den sidste her dog.

Men det er billigt nok, og farven sort er jo sort på crt  ... 

Har din ven prøvet og køre HDMI på denne skærm? Så bliver han nok ret skuffet når han får prøvet det, for den ellers fine skærm slår nemlig alt fra. PP1, 100 hz osv. Du får et rent 50hz billed ved disse indgange.

Nu har jeg også haft sådan et tv (som Postdanmark desværre tabte), men 9551 har nogle mangler som fx 9520 har (det har jeg nu). Det mangler fx PP2 og DNM, hvilket giver en verden til forskel. På sin vis er jeg glad for at Postdanmark tabte mit tv, så jeg fik 9520 istedet.

Sony skærmene står også rigtig godt, men efterhånden tror jeg at billedkvaliteten på alle top CRT skærme er en smagssag. De står alle sammen godt. Nogen er til Philips andre til Sony eller Panasonic og JVC.

Mvh Dan

Til top
enabled Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2004
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det hedder TX32PX10F

/ snip

* Progressive Scan

snip /

Spawn - er du sikker på, at det har Progressive Scan? Jeg står for at købe TX32PX10F brugt, og har ikke kunnet få bekræftet, at det har Progressive Scan?!!?

SONY RDR-HX900
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 18:15

Nej - det er jeg bestemt ikke sikker på.

De tekniske specifikationer jeg listede var blot udfra en søgning på google da jeg ikke kunne finde manualen.

Jeg har ikke TV'et længere så har desværre ingen muligheder for at undersøge det.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
enabled Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Nej - det er jeg bestemt ikke sikker på.

De tekniske specifikationer jeg listede var blot udfra en søgning på google da jeg ikke kunne finde manualen.

Jeg har ikke TV'et længere så har desværre ingen muligheder for at undersøge det.

Tak for det hurtige svar. Jeg tror ikke, det har progressive scan, men det kan jeg godt leve med

Sjovt nok har jeg lige kørt recordere.dk's DVD test på mit gamle Sony Triniton 4:3-tv, og hvad så jeg ca. 1/3 og 2/3 nede af skærmen: en sort streg! Og jeg har aldrig lagt mærke til det før
SONY RDR-HX900
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af enabled enabled skrev:

Tak for det hurtige svar. Jeg tror ikke, det har progressive scan, men det kan jeg godt leve med

Sjovt nok har jeg lige kørt recordere.dk's DVD test på mit gamle Sony Triniton 4:3-tv, og hvad så jeg ca. 1/3 og 2/3 nede af skærmen: en sort streg! Og jeg har aldrig lagt mærke til det før

Det er std. på Trinitron skærme. Det er måle linier, og dem bør du kun se på HELT ensfarvede skærme. Det er absolut ikke en fejl i TV'et
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
enabled Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2006 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det er std. på Trinitron skærme. Det er måle linier, og dem bør du kun se på HELT ensfarvede skærme. Det er absolut ikke en fejl i TV'et

Ja, det er nok også derfor, jeg ikke har set det før. Har i øvrigt være meget tilfreds med det, men nu er konen blevet overtalt til crt-widescreen
SONY RDR-HX900
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu