|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
the-box ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2007 Status: Offline Point: 88 |
![]() Sendt: 10-Januar-2008 kl. 19:37 |
Hvilket
DVB-T kort vil I anbefale mig? Den skal helst have så mange tunere som
overhovedet muligt.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Jeg vil generelt anbefale et af Hauppauges kort, eventuelt sammen med DVBViewer, men hvad skal du med flere tunere. Kortet kan optage fra alle de tre danske DVB-T kanaler samtidig. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Havde tænkt mig at bruge det sammen med MCE og det her http://www.asciiexpress.com/webguide/ på den måde har jeg vil brug for flere tunere, hvis jeg f. eks har 2 bærbare på netværket der vil se to forskellige kanaler?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Men du må huske at der IKKE er undertekster på DVB-T under MCE (bortset fra DR2, endnu)
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Damm det var en detalje jeg ikke lige var klar over. Det meste er dog alligevel på dansk, men hvorfor er det ikke muligt, og hvornår forventes til at blive muligt?
|
|
![]() |
|
![]() |
Men når I siger det skal være et Hauppauge tvkort, hvilket PCI vil I så anbefale? Og er det ikke korrekt at jeg får brug for mere end en tuner?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Desværre ingen tidshorisont. MS er fuldstændig kolde i r.... Den eneste anden mulighed er DVBViewer (det er der sikkert mange der er uenige i, men det er min mening) som kan det der med DVB-T,C eller S |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Tror lige du skal kikke lidt på DVBViewer først. Der er også en server indbygget. Jeg har dog aldrig selv prøvet den, da alle mine maskiner har DVB-T kort indbygget og er koblet på mit IHC-Net anlæg DVBViewer (og MCE) kan optage/vise alle de kanaler der vises fra den samme mux med kun en tuner. For danskere betyder det at man kun har behov for en tuner for at se/optage de 3 danske kanaler |
|
|
![]() |
|
![]() |
Det spørgsmål er utroligt svært at besvare! På kort sigt er det http://www.hauppauge.se/pages/products/data_hvr1300.html Men der kommer nye komprimeringsstandarder (MPEG 4 = DVB-T2 = HDTV) inden for nogle få år, og så skal alle skifte. Så mit råd er: HVR-1300 Har du rigtig gode antenneforhold og ønsker at benytte MCE så kør analogt med kortet. Så får du undertekster (som i gamle dage). Festen slutter dog i slutningen af 2009 hvor der bliver lukket for det varme (analoge) vand. Har du et stort ønske om at køre digitalt, så brug DVBViewer (for at få undertekster) og kør digitalt med kortet. En anden mulighed er kabel eller sattelit, men det har helt andre muligheder/konsekvenser |
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad er et IHC-Net anlæg?
Jeg har som standart i min lejlighed stofa basis, men selvom signalet kører direkte til tv'et kommer der lidt sne på, så tør slet ikke tænke på hvor galt det vil være igennem et tvkort. Er klar over at mit nye tvkort kun vil holde et par år inden der skiftes standart, men det må jeg desværre leve med. Der er tre forskellige versioner af HVR-1300, så skal jeg bare købe den billigste? http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=171230 |
|
![]() |
|
![]() |
IHC = Intelligent House Control (fra LK) Det er som udgangspunkt bare et kabelbaseret netværk, men det udmærker sig ved at være CAT 6, så det kan køre med meget høje hastigheder. Derudover er det fleksibelt, idet det både kan bruges som netværk, Antenne og telefon. D.v.s. at alle stik i huset kan fungere enten som netværksstik (til internet etc) eller antennestik eller telefonsstik. Man flytter bare et kabel i sit teknikskab så skifter stikket funktion Hvis det er dit analoge signal der er sne på, så bliver det ikke godt med en TV tuner Du spurgte selv i starten efter DVB-T, men kan man det med Stofa basis? Det kunne være du skulle starte med at gå en tur i Aldi og købe en ekstern DVB-T tuner og så prøve om du kan få DVB-T til at virke. Aldi har 1 måneds fuld returret Jeg kan ikke lige gennemskue om den HVR-1300 du nævner har fjernbetjening og modtager inkluderet. Det skal du nok lige sikre dig at den har Redigeret af MCenterFreak - 11-Januar-2008 kl. 10:00 |
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har stofa basis nu som sender analog. Kvaliteten vil ikke være god nok til at sende igennem et tvkort. Jeg vil derfor købe en DVB-T indendørs antenne.
HVR-1300 behøves vel ikke at være med modtager og fjernbetjening? I MCE kan jeg bare bruge min MCE fjernbetjening. Hvis jeg ønsker undertekst og dermed skal bruge DVBViewer, kan jeg der ikke også bruge min MCE fjernbetjening? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |