recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket dvb-t tunerkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket dvb-t tunerkort

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Zeion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket dvb-t tunerkort
    Sendt: 25-August-2010 kl. 01:40
Hej,

Jeg bliver nød til at spørge her, efter jeg har måtte give op på mit hvr-930c kort.
Jeg ønsker ikke denne gang at købe noget som på ingen måde virker.

Jeg skal bruge det til Boxter, og har en WinTv USB Ci-Module.
Det må meget gerne være dual tuner, så jeg kan optage og se på forskellige mux'er ( selv om jeg faktisk ikke er klar over om dette er muligt, med kun et kort )

Men ihvertfald, så vil jeg meget gerne købe en kort, hvor der findes en mulighed for at få det til at virke.

Det komplettet system kører idag på flere windows w7 maskiner, og benytter XBMC som frontend alle steder. Og regner med at MediaPortal eller DvbViewer bliver tv-server.


Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 08:46

Terratec 2400 er et dobbelt tuner TV-kort, som jeg har anvendt længe uden problemer i DVbviewer, og som jeg godt kan anbefale...

WinTV Ci- usb modulet kan anvendes com ci-interface til dette kort, hvis man installere terratec's drivere til enheden. (terratec har en hardwaremæssigt identisk Usb ci- enhed)
 
Bemærk, det er ikke muligt at få wintv ci-inface til at bruges til begge tunere...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Zeion Zeion skrev:

Hej,

Jeg bliver nød til at spørge her, efter jeg har måtte give op på mit hvr-930c kort.
Jeg ønsker ikke denne gang at købe noget som på ingen måde virker.

 
 
Har du stadig tuneren ? som regel er det største problem med den, at finde den rigtige driver :
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Zeion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 15:37
Tak for svarene.
Avh, skal det forståes sådan at kortet er fastlåst til en tuner altid, eller er det kun hvis den tuner står på en mux som burger kortet.

Jeg tænker her på, hvis jeg optager på dr1 med min tuner1. Og gerne vil se zulu på tuner2. Kan det så lade sig gøre ? Og hvad så hvis næste gang jeg optager er fra zulu på min tuner2 og gerne vil se Kanal5 på min tuner1. Kan man det ?

Confused, ja jeg har stadigvæk tuneren. Og har prøvet mange forskellige kombinationer at drivere,på mange forskellige maskiner (  dog ikke den driver du har den, da jeg ikke kan finde et link nogle steder som virker )

Jeg har forsøgt mig med 
nova-hvr drivere,
Cinergy HTC USB
WinTV v6 ( driver cd )
WinTv v7 CD 2.1a

Og kortet virker i den forstand at analog kanaler fra stofas sendenet finder den. 
Men når jeg putter min UHF ( dvb-t ) antenne i den,og søger på mine frekvenser ( H770, H578 osv )
Finder jeg INTET. 
Og benytter jeg ScanChannelsBDA_UK har jeg prøvet 2 gange at jeg fik 10% signal styrke i et kort øjeblik,men ellers intet signal.

Det kan også være I måske kan komme med en helt anden og bedre løsning. Kan nemlig se at du Confused bruger en DB800 som tuner.

Kan mediaprotal tv server bruge denne som en tuner, uden noget besvær, og styres fra XBMC frontendsne ?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 18:48
I dvbviewer kan man anvende en gruppering af TV-kort.

Dvs. det er muligt f.eks. at bruge tuner1 til MUX1, Mux2  (de ukodet)
Og tuner 2 til mux3-4-5 (boxer).
 
Ved at anvende denne gruppering vil DVbviewer altid vælge den tuner som har ci-interface til Boxer.

Der skal oprettes to kanallister, som hver for sig kun indeholde de kanaler, der skal modtages med den pågældende tuner (1 eller 2)...


Redigeret af avh - 25-August-2010 kl. 18:49
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Zeion Zeion skrev:

 
Confused, ja jeg har stadigvæk tuneren. Og har prøvet mange forskellige kombinationer at drivere,på mange forskellige maskiner (  dog ikke den driver du har den, da jeg ikke kan finde et link nogle steder som virker )
 
 
Næh, det kan jeg godt se - heldigvis havde jeg driveren liggende så her :
 
 
Oprindeligt skrevet af Zeion Zeion skrev:


 
Det kan også være I måske kan komme med en helt anden og bedre løsning. Kan nemlig se at du Confused bruger en DB800 som tuner.

Kan mediaprotal tv server bruge denne som en tuner, uden noget besvær, og styres fra XBMC frontendsne ?

 
Jeg bruger egentlig bare min DM800 fordi jeg havde den i forvejen - ellers er det en ret dyr løsning. Men ja, den fungerer rigtig fint via DVBLogics DVBLink for Dreambox.
 
Og ja, MP bruger den fint som tuner - ingen problemer. Jeg har dog ikke styr på hvordan man styrer noget som helst fra XBMC Wink
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Zeion Zeion skrev:

Tak for svarene.
Avh, skal det forståes sådan at kortet er fastlåst til en tuner altid, eller er det kun hvis den tuner står på en mux som burger kortet.

Jeg tænker her på, hvis jeg optager på dr1 med min tuner1. Og gerne vil se zulu på tuner2. Kan det så lade sig gøre ? Og hvad så hvis næste gang jeg optager er fra zulu på min tuner2 og gerne vil se Kanal5 på min tuner1. Kan man det ?

Confused, ja jeg har stadigvæk tuneren. Og har prøvet mange forskellige kombinationer at drivere,på mange forskellige maskiner (  dog ikke den driver du har den, da jeg ikke kan finde et link nogle steder som virker )

Jeg har forsøgt mig med 
nova-hvr drivere,
Cinergy HTC USB
WinTV v6 ( driver cd )
WinTv v7 CD 2.1a

Og kortet virker i den forstand at analog kanaler fra stofas sendenet finder den. 
Men når jeg putter min UHF ( dvb-t ) antenne i den,og søger på mine frekvenser ( H770, H578 osv )
Finder jeg INTET. 
Og benytter jeg ScanChannelsBDA_UK har jeg prøvet 2 gange at jeg fik 10% signal styrke i et kort øjeblik,men ellers intet signal.

Det kan også være I måske kan komme med en helt anden og bedre løsning. Kan nemlig se at du Confused bruger en DB800 som tuner.

Kan mediaprotal tv server bruge denne som en tuner, uden noget besvær, og styres fra XBMC frontendsne ?



Har du tænkt på om det kan være antennen der kan være for dårlig?

Der er flere ting i det. Dels er der den "pind" det følger med mange kort. Den er nærmes ubrugelig hvis du ikke har gode modtageforhold. Dels er der nogle antenner der skal bruge en "power injector" for at kunne fungere. Kan det være her problemerne stammer fra?
Hvilken antenne bruger du?

tvkartoffel



Redigeret af tvkartoffel - 25-August-2010 kl. 20:00
Til top
Zeion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 20:15
Hej TvKartoffel tak for du joiner.

Jeg startede ud med den lille antenne sjover som er med kortet. Og fik så tanken at det måske kunne være der for det ikke virkede. Så jeg købte en inddørs antenne som er forstærket op til 20db ( 47-230Mhz VHF og 470 - 870MHZ UHF )
Og har været hele hytten rundt med denne enhed. alle steder hvor antennekabelet kunne nå og hvor der var strøm.
Og ingen forskel. 

Men jeg har fået et breakthrou nu ved hjælp af de drivere som confused kom med. Det lykkes MediaPortal at finde 5 kanaler i listen nu. 
Dog er dette kun på MUX2 578000 ( Vordingborg )
DR UPDATE
DR Ramasjang
DR K
Folketinget
DR HD
Men ingen ting på MUX1 770000 ( Vordingborg )

Den siger 1tp- 770125 8: Nothing found

Nogle der ved hvorfor nu dette :)

Og indtil videre sindsyg mange tak for hjælpen.


Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 20:34

Hvadan er signalstyrke og kvalitet (kan f.eks. checkes med transedit/dvbviewer)?

Noget kunne tyde på du skal have bedre antenne forhold, nok en retningsbestemt udendørs antenne....
 
Måtte selv skifte til en større antenne (ca. 35 km til sender) efter de 5 mux kom i gang på dvb-t og særlige de høje frekvenser er det ikke alle antenner klarer, plus mere tab i kabel...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Zeion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 01:26
Hej alle sammen, 

Så kom jeg et skridt nærmere tv. Efter jeg fik fat på de 5 kanaler på mux2 og jeg købte DvbViewer ( gik lige noget tid inden der kom et password ) Fandt jeg ud af jeg har extreme dårlig signal, som flere af jer også påpegede som problem. For at jeg kan få fat i MUX2-3-4 og sjældet MUX1 og 5 skal den indedør antenne hænge uden for igennem vinduet og i en speacil retning. Så imorgen kører jeg ud og bytter den til en udendørs antenne, og smider den på loftrummet ( bor til leje i en bygning, så ingen antenne på taget, desvære )

Så er den del ligesom klaret. Så videre til næste problem.
Og her skal der lige lyden en klapsalve til Microsoft Clap ( ikke ment eronisk ), men deres mediacenter i windows 7 virkede første gang. Efter en 500-600 jatak, nejtak, næste, næste, næste i opsætningsguiden, fik jeg DR Update frem med både billede og lyd, og DR-HD virkede også(dog pga det dårlige signal var det som at se en legofilm )
Big smile

Men jeg er desvære en sucker for gagets og lir. LOL Så MCE er bare ikke nok til mig desvære.
Og her kommer problemet så. 
DvbViewer viser rigtig nok billedet men ingen lyd, og følgene fejl viser sig:
error: 0x80040218 - no combination of filters could be found to render the stream

Og MediePortal kan hverken vise billede eller lyd med den funktion som hedder preview channel ( om dette så er preview delen, som ikke virker. Eller det hængere sammen med samme fejl i dvbViewer )

Jeg har installeret ffoShow, og prøvet mere eller mindre alle kombinationer af lyd indstillingere i dvbViewer som er muligt. Men intet ser ud til at virke for mig.

Har i gode folkens nogle råd, indtil næste problem viser sig imorgen når jeg skal afprøve mit CI modul :)

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 02:04
Sidder lige i Toscana med en lorteforbindelse, men hvis ikke du har Win 7, så skal du installere DVBViewer filter, som hentes fra dere hjemmeside, samt Hali Media Splitter (så  vidt jeg husker, kan ikke lige checkke det fra der hvor jeg er).
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Zeion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 02:06
Hej MCFreak, jeg kører Windows 7 på maskinen.
Og go ferie :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu