|
Hvilket Format på ekstern HD tilsluttet USB på TV. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Marts-2012 kl. 11:30 |
Hej...
Datteren har fået et nyt TV med HD-funktion, som kan afspille flere formater bl. H.286, DivX m.fl. Jeg har netop indkøbt en 1TB HD til formålet. Hun har en del DVD-film og dem vil jeg gerne have lagt ind på den eksterne HD. Jeg har siddet og kigget lidt på mulighederne. MEN...
1. Hvilket format skal jeg vælge - den bedste opløsning m.m.?
2. Hvilke(t) program anbefales til konverteringen?
3. Nogen der kan guide eller linke til en guide i hvordan det gøres optimalt?
Jeg har prøvet med programmet MakeMKV, men syntes ikke det virker.... Nogen der kan hjælpe mig, så jeg kan få dette til at fungere optimalt.
Samtidig søger jeg evt. bud på opsætning af HDen bagved skærmen, så dens mobilitet bibeholdes. Her tænker jeg selv på en lille hylde bag fjernsynet. Men nogen som har løst dette smart?
Ser frem til at høre fra Jer. Redigeret af Tstampe - 04-Marts-2012 kl. 11:31 |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer nok en del an på fjernsynet. FAT32 virker stort set altid, men her er der begrænsning på 4GB per fil. De fleste TV kan nok også læse ext2 eller ext3 da de er baseret på linux. Du skal nok ikke regne med at det kan læse NTFS da de er en windows format der skal betales licens for at benytte.
/ask |
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej ASK...
Det var ikke et spørgsmål om FAT32 eller NTFS. Dette er fuldstændig på plads og fjernsynet læser fint NTFS-partitioner :).
Ej - skal jeg vælge DIVX, H.265, VOB... eller hvilket format er bedst til dette formål - uden at miste for meget kvalitet i lyd og billede...
![]() |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |