recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket format ved overførsel til DVD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket format ved overførsel til DVD?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mhn1970 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket format ved overførsel til DVD?
    Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 15:10

Hej.

Jeg skal til at have købt en DVD-optager med HDD, og har i den forbindelse et spørgsmål:

når jeg overfører en optagelse fra HDD'en til DVD'en - hvilket format gemmes den så I?

Er det et 'standard DVD'-format, så jeg jeg kan være sikker på at kunne læse DVD'erne i mine fremtidige maskiner? - og andres maskiner for den sags skyld.

mvh

michael

Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2006
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 15:14
jeg mener dvd-standarden er mpeg2. Så¨hvis du bare gemmer i dette format skulle du være sikret. Jeg er dog ikke sikker på at der er nogle finurligheder ved mpeg2 formatet som kan gøre det ukompatibelt med nogle afspillere...
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 15:34

DVD recorderen vil gemme i DVD-video formatet som er en standard.

Du vil få mulighed for at vælge småting så som PCM eller AC3 lyd og ikke mindst bitraten (kvaliteten) på nogle recordere.

Du skal bare huske at finalize/afslutte skiven før du bruger den på almindelige DVD afspillere.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu