|
Hvilket grafikkort til HTPC? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hvordan er du kommet frem til 1000kr + ??? 488kr incl fragt leveret til døren. Hold dig fra G210 og GT520 - De vil virke, men hvis du gad at læse den test jeg linker til (fra en iøvrigt meget meget meget meget seriøs anmelder), så ville du se hvorfor. A look at the above table reveals that there is not much to differentiate between the GT 430 and HD 5570 except for the bulk of the cadence detection tests. The all-important 3:2 pulldown is performed correctly. However, none of the other cadence detection tests passed. Getting those cadence detection features implemented in the drivers has the potential to increase the HQV score by 35 points, bringing it much closer to the 5570's score. Till then, it is hard for us to recommend the GT 430 with respect to picture quality for the average user. Read more at http://www.anandtech.com/show/3973/nvidias-geforce-gt-430/4#Duy2DS0sRo2kRcqx.99 Det har Nvidia i forlang tid siden fået styr på. If you prefer only AMD cards, the 6570 is the perfect HTPC card. The set of post processing options provided is very broad compared to what is provided by NVIDIA. All post processing options are enabled irrespective of ESVP, even for 60 fps videos. It has the highest HQV benchmark score of any HTPC-oriented GPU that we have evaluated so far. We didn't encounter any bitrate limitations with video playback. The pesky 23.976 Hz refresh rate may be a hit or miss depending on your setup Read more at http://www.anandtech.com/show/4380/discrete-htpc-gpus-shootout/16#rFyysKOhDb4KAJYF.99 If you prefer only NVIDIA cards, the GT 430 is the perfect HTPC card for which you can obtain a passively cooled model. For enthusiasts, the ideal card would be one having more shaders than the GT 430 (for better madVR processing) and also the new VPU engine. However, there is no card fitting those criteria in the market right now. Our first impressions of the GT 430 last October were not favorable. However, driver updates have finally brought to fore the capabilities of the GPU. NVIDIA's support for the 3D ecosystem is better compared to AMD's. Support for custom refresh rates is a godsend for the videophiles and advanced HTPC users. The extensive support from open source applications is a definite plus. It is no wonder that most of the multimedia application developers swear by NVIDIA cards. The video bitrate limitations (not something one would encounter in real life), lack of comprehensive post processing options and the post-processing results when compared to the AMD 6570 (quite subjective) are probably the only complaints we can file against the GT 430. Read more at http://www.anandtech.com/show/4380/discrete-htpc-gpus-shootout/16#rFyysKOhDb4KAJYF.99 If you are not in either camp, I would suggest going with the GT 430, if only for the price. Just last week, Newegg had a deal for the GT 430 at $20 after MIR. At that price, the card is simply unbeatable. At $70 without rebates, it is a more difficult decision to make. The 6570, retailing around $75, is probably a more future-proof card and has a better out-of-the-box HTPC experience. If you are the type of person who likes to constantly tinker with your HTPC and get excited by software tools which expose the HTPC capabilities of your GPU, go with the GT 430. If you are the install-it-and-forget-it type, a DDR3-based 6570 is the right card. Read more at http://www.anandtech.com/show/4380/discrete-htpc-gpus-shootout/16#rFyysKOhDb4KAJYF.99 Med de nyere driver der er kommet efter den test har Nvidia løst det sidste de brokker sig over. Og som de skriver er det en kæmpe open source udvikling til Nvidia gpu, så understøttelsen for fuld udnyttelse og maks. kvalitet er bare bedre. Jeg mener klart at GT430 er bedste bud til pengene.
Redigeret af Notfast - 19-Juli-2012 kl. 18:29 |
||||
.....
|
||||
![]() |
||||
msl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2011 Status: Offline Point: 70 |
|||
Det er simpelthen et så ufyldestgørende svar og påstand!!
Hvad mener du??? Prøver du at fortælle at det "hakker" mindre med et Nvidia kort når man afspiller en film med en frame rate på 23.976? Så kan jeg fortælle at ALLE ATI kort ligger tættere på 24hz EDIT: Og det samme gælder for Intel. Redigeret af msl - 19-Juli-2012 kl. 20:09 |
||||
![]() |
||||
h3mlig ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2011 Status: Offline Point: 35 |
|||
Tak til Notfast for henvisninger til artikler mv.
Lige meget hvad I når frem til i jeres diskussion, så endte jeg med at bestille et nvidia GT430 til 450 kr. leveret.
P.S.: I er selvfølgelig velkomne til at fortsætte diskussionen :)
|
||||
![]() |
||||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|||
Årh .... Dyb ind ånding. 23.976 (kaldet 23.98 også) skal ikke afspilles som 24, men som 23,976hz 24 skal afspilles som 24hz. Læs det jeg har linket til, det står det også sort på hvidt.
|
||||
.....
|
||||
![]() |
||||
|||
Velbekomme. |
||||
.....
|
||||
![]() |
||||
|||
Det var denne tråd jeg ikke lige kunne finde: Ellers er der mange verden over der har bøvlet med det. Flere år efter ser det dog ud til at ATI er ved at have mere styr på det. (fingers crossed)
|
||||
.....
|
||||
![]() |
||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
|||
hvilket kort skal man bruge, hvis man vil bitstream HD lyd fra blu-ray
|
||||
![]() |
||||
msl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2011 Status: Offline Point: 70 |
|||
Hvornår og hvor kaldes 23.976 23.98 og hvilket kort klare klare så det bedst, jeg kan ikke finde nogen konklusion ud fra hvad du har linket til. Men jeg kan linke: http://www.avsforum.com/t/1333324/lets-set-this-straight-no-one-can-do-24p-consistently-well og til et sted som jeg finder LANGT mere troværdig end anandtech.com
|
||||
![]() |
||||
|||
Jeg kan faktisk ikke lige kommet på et nyt grafik kort fra ATI, Intel(onboard) eller Nvidia som ikke kan det. Det hele kommer også an på dit software og codec, så at vælge en grafikkort med god support samt et media afspiller program med mulighed for bitstream eller hvertfald skifte codec ud til en der kan bitstream. Læs mere her: We have never seen the ffdshow Audio decoder successfully bitstream E-AC3 (Dolby Digital Plus). With the LAV Audio Decoder, there were no such issues. Dolby Digital + Lights Up on the Onkyo 606 The ease of use of the LAV Audio Decoder, its tight integration with LAV Splitter and the ability to use the Arcsoft HD audio decoder for DTS-HD / DTS-ES streams (for which no open source decoders exist) make it a very attractive option for HTPC users. Read more at http://www.anandtech.com/show/4380/discrete-htpc-gpus-shootout/12#kHswJDwAGQBLKPAZ.99 Mere input : og mere igen: Det skal siges at GT430 kan bitstreame, ellers ville jeg heller ikke anbefale den. |
||||
.....
|
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|||
Det var jo ikke det at de havde problemer med deres udstyr, det var det at de benægtede, og sagde det var et Micorosoft problem, og det holdt de fast i, i mere end et år, før der kom en driver der delvist løste det. der gik derefter lang tid, hvor der dog var mindre problemer, men det pixelerede stadig. Så jeg og mange andre sagde: Aldrig mere ATI (AMD). Skal ikke kloge mig på om de i virkeligheden havde ret, men det er jo ret beset ligemeget, når alle de andre GFX leverandører kunne levere drivere der virkede. At kaste skylden på MS, var jo bare at lade kunderne i stikken
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||
![]() |
||||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
|||
ATi har uden tvivl pisset forbrugerne op og ned ad nakken med deres pixeleringsproblem. Det har jeg personligt døjet med i 1½ år.
|
||||
![]() |
||||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
|||
Faktum må jo også være: hvorfor skal man vælge ATI, når man har muligheden for at lade være?
Som gamer = fint
til HTPC = "at lege med ilden".
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |