recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket grafikkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket grafikkort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket grafikkort
    Sendt: 14-April-2008 kl. 18:43
Hej folkens

Jeg står og skal have mig et nyt grafikkort da AoC snart udkommer, og mit nuværende får vist lidt problemer med at trække det bare nogenlunde.

Mit problem i forbindelse med køb af grafikkort er jeg ikke rigtig ved hvad jeg kan smide i min PC. Jeg aner ikke hvad bundkortet understøtter - dog ved jeg den har PCIe - og ved heller ikke hvad min strømforsyning kan levere til et grafikkort.

Har I herinde nogle råd til at finde ud af hvad som vil passe, og samtidig give en go' ydelse?

/Ulrik
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 21:29
Det er mest relevant at vide noget om din strømforsyning, så alt hvad du kan give af oplysninger om den vil hjælpe i retning af et kvalificeret bud.
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 20:56
Det er en 375w strømforsyning. Grafikporten er jeg ikke helt sikker på hvilken version det er. Men tvivler på det er 2.0. Dog er den "lang", og så er det vist en 1.1. Kan det ikke passe?
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Det er en 375w strømforsyning. Grafikporten er jeg ikke helt sikker på hvilken version det er. Men tvivler på det er 2.0. Dog er den "lang", og så er det vist en 1.1. Kan det ikke passe?

375W er i underkanten til at trække de store grafikkort, men du kan nok slippe et af de lidt mindre kort.

Desværre det eneste jeg kan udlede af at det er et langt slot til grafikkortet (når det er PCIe) at det ikke er et 1x PCIe slot. Jeg kender ikke til nogen 1x PCIe grafikkort så det er lidt ligegyldigt.

Nu kender jeg ikke kravene til AoC, men jeg er langt fra sikker på at din strømforsyning kan trække et grafikkort af den klasse der skal til. Et grafikkort må trække op til 75W gennem slottet på bundkortet og yderligere 75W per forbindelse direkte til strømforsyningen. Grafikkort med høj ydeevne har minimum en forbindelse direkte til strømforsyningen. Dette giver et minimum af 150W i værste tilfælde som grafikkortet må trække, og da det ikke er usandsynligt at resten af computeren vil have et højt forbrug samtidigt kan 375W være i underkanten.
Til top
NANO.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2008
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 00:07
hvilken cpu har du ??
Til top
frimann85 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2007
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 10:33

Ellers skift hele møget :)

En quad-core AMD 2,4ghz + bundkort og 4gb ram +Corsairs 550 W psu står i 3K.. Og så et 8800GT 1200... så er du godt kørende :]

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu