|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pnr.dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Status: Offline Point: 135 |
![]() Sendt: 08-November-2004 kl. 09:25 |
Jeg skal have købt mig et grafikkort til min HTPC er der nogen der kan hjælpe mig med at finde det rigtige? Jeg har følgende krav: Skal kunne køre RBG via scartstik Jeg skal kun bruge kortet til tv, jeg har ingen monitor tilslutte. Jeg har gjordt følgende overvejelser: Matrox: ATI: Realmagic: Er der nogen der kan hjælpe mig?
|
|
![]() |
|
boborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Ja det er ærgeligt, at man vist ikke kan købe det Radeon 9800XXL der sad i de Medion maskiner Aldi solgte på et tidspunkt. Det skulle have RGB scart, og vist virke fornuftigt har jeg læst. Grafikkort producenterne kunne godt tage sig sammen og lave et grafikkort fokuseret på HTPC. De specielle mediekort der kun afspiller videoen duer ikke rigtigt synes jeg, for så har man jo ikke adgang til at se skrivebordet eller HTPC frontend software, kun videoen vises. Jeg kører s-video fra mit Ati AIW 8500 DV, og det er da en ok kvalitet synes jeg, men jeg ville da hellere køre RGB. Der er en guide til hvordan man selv kan lave RGB ud på http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ men jeg har ikke lige mod på at prøve, hvis jeg risikerer TV'et går i stykker... |
|
/ Bob
|
|
![]() |
|
Tortex ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2004 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
Et Radeon 9200 eller derover skulle være fint. Nogle af modellerne fås med passiv køling. Min bror har brugt et Geforce 5200, nærmere bestemt dette her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49634 - også med passiv køling. Der findes også en lignende version med DVI-udgang i stedet. Ellers er der en "lille" tråd her hvor grafikkort også diskuteres: http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&c2coff=1&a mp;threadm=41882fb7%240%24249%24edfadb0f%40dread12.news.tele .dk&prev=/groups%3Fhl%3Den%26lr%3D%26c2coff%3D1%26group% 3Ddk.teknik.tv%252Bvideo |
|
![]() |
|
Ipaq ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Hvis du har et Radeon kort kunne du jo prøve med Powerstrip & lave kabel, VGA til SCART(RGB), virker super, men kræver lidt arbejde. Kan absolut anbefales. |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
![]() |
Hvorfor ikke vente på Happauge 500 series, der udover dual TV tuner med mpeg dekoder også har scart udgang. Det er naturligvis ikke et grafikkort, men det er da det mindste...
|
|
![]() |
|
Ipaq ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Har denne SCART? Kan ikke finde SCART i nogen beskrivelse, & kan indtil videre kun finde kort i MCE udgave, som (indtil videre) vel kræver Windows MCE 2005? Hvis der er nogen der har mere info, så send gerne link. BTW kan den vel ikke give output fra alt, såsom skrivebord m.m. Redigeret af Ipaq |
|
Mvh./Ipaq
DP-558 REV.09 FW 1.1.2 |
|
![]() |
|
TecDax ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Jeg har bestilt et Happauge 500 series - men betyder det, at jeg kan droppe grafikkort.Mit gamle har det ikke for godt. Jeg tænkte på at købe et FX5700 - jeg har en liste fra MS som siger MCE understøtter: GeForce FX5700, 5900, 6800 og Radeon 9800, X800. Skal kun bruges til video/lyd - så hvad ville I gøre. Jeg kan administrere computeren remote fra en anden desktop - tænker jeg - da den også skal bruges til server generelt. Jeg havde ikke tænkt at tilslutte tastetur. |
|
![]() |
|
![]() |
Mener ikke du kan boote PC uden grafikkort, så du kan nok ikke droppe det, måske erstatte det med et budget et. Jeg ville vælge et X800, i en mindre støjende udgave, feks. HIS X800 i ICEQ II udgave, men det er bare så svine dyrt i øjeblikket. Jeg er desværre begrænset af at ha' AGP & alle de nye interessante er baseret på PCI-E. Har du set noget til SCART/RGB out på det Hauppage 500? |
|
Mvh./Ipaq
DP-558 REV.09 FW 1.1.2 |
|
![]() |
|
AxXxE ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Billigt.. den må man næsten ha' Ifølge denne: http://www.hauppauge.com/Pages/compare_pvr.html -er det kun PVR350 der har SCART udgang i europa (står dog ikke om det er med RGB) & den eneste der har hardware MPEG2 decoder, for playback. Videre står at der ikke medfølger remote med MCE udgaverne??? Nogen der har erfaringer/mere info om disse? |
|
Mvh./Ipaq
DP-558 REV.09 FW 1.1.2 |
|
![]() |
|
TecDax ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Jeg har bestilt pvr500, men nu bliver jeg da i tvivl - jeg troede det var sagen med de 2 tunere, men skal man ikke bruge mpeg2 playback?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |