recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket gratfik/lydkort til HDMI-->HDMI.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket gratfik/lydkort til HDMI-->HDMI.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Du skal have et af de nye ATI grafikkort med de nyeste chips. Der er HW dekodning af MPEG4 samt onboard lyd således at HDMI understøtter HDCP fuldt ud. Der skal altså ikke laves nogle forbindelser mellem lydkort og grafikkort inde i pcen.
Fordelen ved dette er også at ved Vista er den eneste måde at afspille HD indhold med HDCP via grafikkort med lydchip på. Dette er en ny beskyttelse i det system.

Men gad vide om man så ikke kan køre lyden ud via det coax digitale lydudgang til forstærker hvis ens surroundforstærker ikke har HDMI indgang?

Dette skal du næppe regne med da det er et grafikkort. Så er det forstærker med HDMI indgang...
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 23:03

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Du skal have et af de nye ATI grafikkort med de nyeste chips. Der er HW dekodning af MPEG4 samt onboard lyd således at HDMI understøtter HDCP fuldt ud. Der skal altså ikke laves nogle forbindelser mellem lydkort og grafikkort inde i pcen.
Fordelen ved dette er også at ved Vista er den eneste måde at afspille HD indhold med HDCP via grafikkort med lydchip på. Dette er en ny beskyttelse i det system.

Men gad vide om man så ikke kan køre lyden ud via det coax digitale lydudgang til forstærker hvis ens surroundforstærker ikke har HDMI indgang?

Dette skal du næppe regne med da det er et grafikkort. Så er det forstærker med HDMI indgang...

Ja det som du linkede til.... men nu taler jeg om bundkortet med det hele...

se her, dette interfasekort er HDMI og digital lydundgang..:

http://www.hothardware.com/image_popup.aspx?image=big_img_32 27.jpg&articleid=963&t=a

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 01:21

Det vil sige at med det kort fra ATi er et decideret lydkort overflødigt, alt er samlet i et kort som bare skal have et HDMI kabel ind til min receiver for at spille max??

Jeg læser det også som om at jeg kan køre med både TV og PC skærm til på samme tid, med forskellige indstillinger?

Hvad så med tilkobling af de alm. pc højtalere jeg bruger når jeg bruger PC'en til alm. PC brug?

Og bare for at være sikker, så snakker vi et af disse ikk?  ? Prisen er godt nok også højere, men kan godt se det smarte i det. Der er godt nok ikke HD audio (For det er vel 7.1 ikke?) men jeg har også kun 5.1 setup og får ikke mere.

Så skal jeg bare have fundet bundkort, cpu og ram

Redigeret af Rulle - 12-Juli-2007 kl. 01:38
/Martin
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 02:39
[QUOTE=Rulle]

Det vil sige at med det kort fra ATi er et decideret lydkort overflødigt, alt er samlet i et kort som bare skal have et HDMI kabel ind til min receiver for at spille max??

Jeg læser det også som om at jeg kan køre med både TV og PC skærm til på samme tid, med forskellige indstillinger?

Hvad så med tilkobling af de alm. pc højtalere jeg bruger når jeg bruger PC'en til alm. PC brug?

Og bare for at være sikker, så snakker vi et af disse ikk?  ? Prisen er godt nok også højere, men kan godt se det smarte i det. Der er godt nok ikke HD audio (For det er vel 7.1 ikke?) men jeg har også kun 5.1 setup og får ikke mere.

Så skal jeg bare have fundet bundkort, cpu og ram

[QUOTE]

De grafikkort du har link til er 2900XT, men det er ikke et sådant kort du skal have, der er tale om et af de nyeste, nemlig 2400XT eller 2600XT. Det ene er betydelig hurtigere end det andet ved spil. Kan sammenlignes med 8500Gt og 8600GT. De koster heller ikke det samme, men er ret billige faktisk.

Det er især ved decodning af HD at  kortene udmærker sig og de er bedre udrustede til det formål, end et 2900XT, som til gengæld er langt foran ved spil.

Det kan også siges om 8500GT og 8600GT i forhold til et 8800GT kort. Ved HTPC brug er de mindre kort en klar fordel.

Lydchippen på grafikkortene er med 5.1 lyd, Dolby Digital og DTS. Det virker kun via HDMI ud. (DVI udgang med konverter, hører med) Det forhindrer ikke at man samtidig kan have et andet lydkort, kunne være det der er indbygget på et motherboard. Det kan så bruges til analog eller  digital spdif ud.

Der er også VGA udgang så man kan have en skærm tilsluttet med det  VGA kabel samtidigt.

Redigeret af Ken_T - 12-Juli-2007 kl. 02:55
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 10:13

Okay troede jo ellers jo større jo bedre. Men kan godt det ville være bedre med de mindre kort når jeg ikke har planer om at lave en spillemaskine, men en filmafspiller.

Det er altså ikke et decideret HDMI stik ud på kortet, men en converter fra DVI til HDMI? Vil det ikke betyde en kvalitetsnedsættelse?

På fx. 2600XT kortet, kan jeg også der bruge begge skærme på samme tid, uden at skulle skifte indstillinger hver gang?

Nu svinger de en del i prisen alt afhængig af hvilket mærke man tager, er der den store forskel på dem?+

/Martin
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu