recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket HDMI kabel skal jeg købe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket HDMI kabel skal jeg købe?

Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Det er godt nok en gammel tråd men stadig interessant for mange tror jeg. Synes generelt at det nævnes at der specielt ved kabler over 10 m kan være problemer med 1080P materiale. Er nysgerrig hvordan viser disse fejl sig?

- sort skærm.
- støj på billed, ses primært som en slags sne, dog ikke som gammelt analog signal.

Det var også mit indtryk. Det skulle være til at se. Ikke noget med at signalet blev til 720P

Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 22:00
Når nu man køber et godt LCD/Plasma TV så skal der da også et ordentligt kabel på, det er vigtigt man ikke går helt i den billige ende her. Der går altså meget data tabt i et ringe kabel.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
noob30 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 22:16

Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Når nu man køber et godt LCD/Plasma TV så skal der da også et ordentligt kabel på, det er vigtigt man ikke går helt i den billige ende her. Der går altså meget data tabt i et ringe kabel.

korrekt  Derfor bruger jeg kun Supra kabler da jeg ved det er lavet af go' kvalitet, det gælder HT, signal, HDMI kabler, har faktisk et 12 m Supra HDMI kabel mellem min Onkyo og projektor der uden problemer håndtere 1080/24p.

Til top
-cc- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2008
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af noob30 noob30 skrev:

korrekt  Derfor bruger jeg kun Supra kabler da jeg ved det er lavet af go' kvalitet, det gælder HT, signal, HDMI kabler, har faktisk et 12 m Supra HDMI kabel mellem min Onkyo og projektor der uden problemer håndtere 1080/24p.

Har i læst tråden igennem? Enten virker det eller også virker det ikke... Der er ingen grund til at købe et dyrt kabel hvis et billigere kan nøjagtigt det samme.

Jeg køber dette kabel frem for det i Harald Nyborg da byggekvaliteten, isoleringen og altså holdbarheden virker meget bedre. Og så er der her også garanti for at det kan vise 1080P.

Er der nogen her inde der har et billigere type kabel der har problemer med signalet? Ville være spændende at høre fra dem.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 22:43

Det virker som om vi er tilbage ved start, når jeg læser ovenstående.

Redigeret af Allan Olesen - 03-Januar-2009 kl. 22:52
Til top
-cc- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 23:04
Fandt dette: http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/63173/pages/1/ hvor nr.12 omtaler det kabel jeg har kigget på og siger at 10m fungerer 100% til ham, så nu prøver jeg og så ser jeg om det virker, men igen tak for hjælpen 
Til top
alpha Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 23:08

Helt korrket: enten virker det eller også virker det ikke. Der er i praksis ingenting midt imellem. Det er nonsens at sammenligne med kabler til analoge signaler (som fx. højtaler kabler), for der gør det netop en forskel.

De tests jeg har set viser at når kablerne bliver længere end 5m så kan de billige få problemer, men igen - enten virker det 100% eller også virker det 0%.

Når det er sagt, så kan være forskel på stik sådan at de billige ikke har samme kvalitet/tolerence. Dette har dog kun betydning mekanisk - ikke signalmæssigt.

PS: Salg af kabler til HIFI, video og computere er blandt de største fup-numre. Man kan jo rask væk komme til at betale 100-200 kr. for et USB/Cat 6/HDMI kabel/whatever, på trods af at produktionsprisen ligger tæt ved 10 øre (i store serier).

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af -cc- -cc- skrev:

Fandt dette: http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/63173/pages/1/ hvor nr.12 omtaler det kabel jeg har kigget på og siger at 10m fungerer 100% til ham, så nu prøver jeg og så ser jeg om det virker, men igen tak for hjælpen 

Jamen tillykke med valget, hvorfor spørger du herinde, når du alligevel hellere vil lytte til en fra Daily Rush ? .

Ingen tvivl om det kabel du har valgt virker lige så godt som det fra Harald Nyborg .
Til top
-cc- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jamen tillykke med valget, hvorfor spørger du herinde, når du alligevel hellere vil lytte til en fra Daily Rush ? .

Ingen tvivl om det kabel du har valgt virker lige så godt som det fra Harald Nyborg .

Fik jo en del blandede svar herinde og intet konkret om kablet

Det er ellers noget af en påstand da der intet står på Harald Nyborgs side om hvilke standarter det understøtter 1.3, 1080P osv...
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 00:04

Det er ellers noget af en påstand da der intet står på Harald Nyborgs side om hvilke standarter det understøtter 1.3, 1080P osv...

Nø, det er ingen påstand, det er fakta . Det er dig som påstår du får en BEDRE "build" i det ene kabel fremfor det andet, hvor har du det fra ?

Jeg har kørt 1080P igennem 10m kablet fra Harald Nyborg, en anden herinde har også kørt 1080P endda med 5m forlængerkabel + samlestik.

Kabler er altid noget som er årsag til lange diskussioner, det er jo nærmest samme billede der tegner sig i den tråd du linker til. Men okay jeg skal jo heller ikke betale dine kabler, så i bund og grund kan jeg være ligeglad med, hvor mange kroner du kaster efter dine kabler .

Det står intet på Harald Nyborg´s side om det ene eller det andet, det er fuldstændig korrekt. Men de oplysninger som står på indpakningen af HDMI-kabler er altså ikke noget som er kontrolleret.
Til top
-cc- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 02:00

Nø, det er ingen påstand, det er fakta . Det er dig som påstår du får en BEDRE "build" i det ene kabel fremfor det andet, hvor har du det fra ?

Jeg har kørt 1080P igennem 10m kablet fra Harald Nyborg, en anden herinde har også kørt 1080P endda med 5m forlængerkabel + samlestik.

Kabler er altid noget som er årsag til lange diskussioner, det er jo nærmest samme billede der tegner sig i den tråd du linker til. Men okay jeg skal jo heller ikke betale dine kabler, så i bund og grund kan jeg være ligeglad med, hvor mange kroner du kaster efter dine kabler .

Det står intet på Harald Nyborg´s side om det ene eller det andet, det er fuldstændig korrekt. Men de oplysninger som står på indpakningen af HDMI-kabler er altså ikke noget som er kontrolleret.

hmmm... Bare underligt hvorfor nogle kabler kun understøtter 720P så. Men har tidligere ejet et HDMI kabel der knækkede i stikket så vil heller ha et der kan holde til lidt men gode oplysninger du kommer med at du kører 1080P med H-N kabler...
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 09:50

hmmm... Bare underligt hvorfor nogle kabler kun understøtter 720P så. Men har tidligere ejet et HDMI kabel der knækkede i stikket så vil heller ha et der kan holde til lidt men gode oplysninger du kommer med at du kører 1080P med H-N kabler...

Det mente jeg, at jeg havde skrevet tidligere, hvilket så jeg ikke havde .

Jeg har ikke oplevet nogen af mine kabler, ikke har kunnet køre 1080P.

Selve kvaliteten i Harald Nyborg kablet, synes ganske god. Jeg har ikke splittet et ad, så om det er noget skrammel indeni ved jeg ikke, men det har en god tykkelse og virker robust.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 9101112>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu