recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket HDMI kabel skal jeg købe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket HDMI kabel skal jeg købe?

Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 10:22

Hvilken opløsning man kan få igennem på et givet kabel er ikke noget der er hugget i sten. Kablet er en passiv komponent, det enkelte kabel kan ikke bremse udstyret i at sende en given opløsning, om det slipper helskindet igennem afhænger så af mange ting. Man kan sagtens være heldig at få signalet problemfrit igennem med et billigt kabel, men bruger du så samme kabel i en anden opstilling, hvor apparaterne opfører sig anderledes, der er mere indstrålet støj fra andre kabler osv, så kan det sagtens være at samme kabel ikke giver hul igennem. Så når man nogle gange skriver op til 720P og andre gange op til 1080P, så er det udtryk for hvad producent og/eller forhandler vil garantere for.

Det betyder stadig ikke at det virker hver gang, det er bare udtryk for en bevidst kalkulation af hvor mange kabler man får retur. Lidt ligesom at når du sender pakker som "forsigtig" med Post Danmark, så bliver de overhovedet ikke behandlet forsigtigt, de bruger bare gebyret til at dække omkostningen ved en højere erstatningsværdi når tingene går i stykker... Desværre sker det ofte, især på billige kabler, at folk ikke gider bøvlet med at returnere dem, og køber bare et nyt hvis det ikke virker. Derfor kan de billigste producenter nemmere slippe afsted med en større fejlmargin i forhold til specifikationerne end de dyrere producenter.

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 12:04

jeg havde 2 stk clicktronic HDMI kabler, et på 1m og en anden på 7.5.

De gik så begge i stykker oppe ved metal afskærmningen af uforklarlige årsager, forhandleren ude ved av-connection mente at det var selvforskyldt, men han gik uden tøven med til at jeg fik skiftet begge kabler ud til 1 stk 0.5m supra HDMI og et stk. 1m supra HDMI kabler for samme pris, jeg sparede vidst noget der ligner 115kr af en eller anden grund.. anyway jeg er glade for kablerne men jeg kan nu ærligt talt ikke se forskel =) 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

anyway jeg er glade for kablerne men jeg kan nu ærligt talt ikke se forskel =) 

Det er jo en ret væsentlig forskel at de virker  Men ellers er der ingen forskel på billedet, nej.

AV Connection's service i den slags situationer kan man vist ikke rose nok.

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 12:33

jo jo de virker haha, og de er heller ikke gået i stykker som de andre gjorde kort tid efter jeg havde købt dem men jeg er nu alligevel tilfreds med "bytte" handlen.

Jeg blev også postivt overrasket over at de bare byttede sådan uden videre eftersom jeg ikke havde nogen kvittering og jeg ikke var registreret  i deres system, så det er nu rart nok

Til top
Zed_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Februar-2007
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 09:51
hehe..

Ved godt at denne diskussion har kørt længe nok efterhånden, men kan alligevel ikke dy mig for at poste nedenstående:

http://www.engadget.com/2009/03/23/monster-hdmi-difference-s cam-still-kickin-in-frys-electronic/

- Her er monster cables blevet afsløret i at fuske med deres kabeldemonstrationer. For at lokke kunden til at købe deres kabler sammenligner de deres HDMI-kabel med et composite-signel - uden selvfølgelig at fortælle kunden det.

- Jeg forstår bare ikke...  Hvis de dyre kabler VIRKELIG kan overføre "bedre" 0'er og 1'er end de billige kabler, og billedet dermed skulle være flottere. Hvorfor har en producent af de dyre kabler så brug for at fuske med deres demo??  Det burde jo være tydeligt for enhver at deres dyre kabel giver et pænere billede

/M
Til top
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 16:02

Oprindeligt skrevet af Zed_dk Zed_dk skrev:

... - Her er monster cables blevet afsløret i at fuske med deres kabeldemonstrationer. For at lokke kunden til at købe deres kabler sammenligner de deres HDMI-kabel med et composite-signel - uden selvfølgelig at fortælle kunden det.

- Jeg forstår bare ikke...  Hvis de dyre kabler VIRKELIG kan overføre "bedre" 0'er og 1'er end de billige kabler, og billedet dermed skulle være flottere. Hvorfor har en producent af de dyre kabler så brug for at fuske med deres demo??  Det burde jo være tydeligt for enhver at deres dyre kabel giver et pænere billede

/M

Det er netop fordi der ikke er forskel. Der er ingen grund til at købe Supra- eller monstercablekabler fremfor nogle billige.

Folk er generelt bare mere trygge ved at købe dyre kabler, for "der ved man at de virker og at de er gode"...

I øvrigt er tykke kabler mindre flexible og man skal derfor være mere varsom med at bøje det.

- CerealKiller

SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top
Zed_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Februar-2007
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 16:30
Præcis  ..

Jeg håber at sarkasmen er tydelig i mit forrige indlæg..
Til top

Besvar Besvar Side  <1 101112

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu