|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Forfatter | ||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
Jeg har altid ment, at det kommer an på hvad for noget udstyr, man sætter sammen. Et godt Kabel kan ikke leverer et rigtig godt billed, hvis kilderne der skal føres fra og til, er noget skrammel.
Jeg har selv prøvet at skifte HDMI-kabel, fra Cortex 500 til Supra HT100 HDMI, og der var en del forskel. Jeg anbefaler altid Supra, når nogle spørg om et rimelig HDMI-kabel, til en rimelig pris. Men igen, udtalelsen er selvfølgelig kun bygget på mine betragtninger og iagttagelser, så det er ren subjektivt. Men hvis du køber et Supra-kabel, går du i hvert fald ikke forkert i byen. Har aldrig hørt noget dårligt om HDMI-kablerne fra Supra, det er så noget helt andet ![]() |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Enig, bruger Supra både som HDMI og toslink herhjemme. Man ved bare de fungerer optimalt, og byggekvaliteten er i top... ![]() |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Hvori bestod forskellen? Kan du forklare hvad som var bedre i billedet? |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Den store forskel består i samme problem som med et digitalt signal fra en parabol... pixels udfald... og sort skærm ved mistet signal.. så ser man forskel, så er det virkelig også en forskel.. det er 0 og 1 taller vi snakker om ikke bølger, der kan KUN komme udfald eller sort skærm. Resten er synsbedrag. |
||
![]() |
||
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 396 |
![]() |
|
Jeg kan sagtens anbefale de billige HDMI kabler, som AVconnection har. Bruger et 10 eller 15meter langt kabel af det, som jeg købte for tre år siden. Har aldrig haft udfald på det.
Kunne aldrig finde på at billedekabler andre steder end hos AVconnection. Redigeret af Insaniac - 12-September-2008 kl. 14:56 |
||
![]() |
||
Langemor84 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
![]() |
|
Hej theslim. Jeg kan anbefale denne tråd og især tv-indslaget: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42813& KW=hdmi http://www.cbc.ca/mrl3/8752/marketplace/packing_the_deal.wmv |
||
![]() |
||
Nexer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2004 Status: Offline Point: 17 |
![]() |
|
Jeg har aldrig rigtig forstået det koncept med "bedre billede med kvalitetskabler" når man snakker HDMI. Signalet er digitalt og består vel af 0 og 1 taller i en fast rækkefølge? Enten når de frem eller så gør de ikke.
Hvis et billigt kabel leverer et 1080p uden problemer hvordan kan et dyrt kabel så gøre det bedre når det er 0 og 1 der kommer igennem? Synes tit at man får det indtryk at kvalitets kabler skulle give et bedre billede (skarphed og farver) men det kan jeg ikke rigtig gennemskue. Someone enlighten me |
||
![]() |
||
Langemor84 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
![]() |
|
>Nexer. Læs evt den tråd jeg linker til ovenover og se ikke mindst filmen... |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Perfekt indlæg.. Det er vel stof til eftertanke for dem som vælger kabler og betaler 1000kr for det, bare fordi det skal se pænt ud i kabel bakken.. Hvem kikker i kabelbakkerne? jeg spørger bare... Der er kun en ting indlægget ikke forklarede at ved længere afstande er det vigtigt hvilken matriale som transporterer signalet, og det kan højttaler entusiaster her nok kun bekræfte.. ved størrere afstande mister du billed på billige kabler, da de er lavet af tråde som simpelthen ikke kan holde "kraften" hele vejen.. og vi snakker 10+ meter, ikke 2mtr... |
||
![]() |
||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
Udsendelsen går kun på billed, tager ikke hensyn til lyd. Men spændende indslag alligevel, sætter selvfølgelig nogle ting i perspektiv. Men målinger er en ting, praksis er noget andet. Jeg kunne selv mærke forskel, da jeg skiftede fra mit Cortex CX 500 til Nordost Wyrewizard HDMI. Både på billed og lyden-siden. Men iflg videon, burde jeg ikke kunne se forskel, men det kunne jeg. Når vi nu er inde på emnet, ville det så ikke være en ide. Nogle af os medlemmere af recordere, satte os sammen med nogle forskellige kabler, også testede igennem, 1 gang for alle? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Lyd "måske", hvis du snakker længere kabler, men billed? præcist hvad oplevede du som ikke kunne skyldes varmen, optænding af tv og andre eksterne kilders forringelse af oplevelsen. Hvis du mener en composite til RGB scart oplevelse, så tror jeg fejlen, helt ærligt, ligger et andet sted... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg oplevede farveforskelle, samt bedre detaljering i billedet. Og det er med et HDMI-kabel, ellers havde det jo været irrelevant i denne sammenhæng. Jeg prøver at fremhæve, at nogle kabler er bedre end andre. Ellers ville der jo ikke være nogle grund til at sælge dyre kabler, hvis de kunne akkurat det samme som billige T-hansen kabler. Har du selv prøvet at teste forskellige HDMI-kabler op imod hinanden? Og som svar til dit spørgsmål. Ja selvfølgelig er det så en personlig oplevelse. For du kører jo hurtigere, end det dit speedometer viser. Hifi bygger jo meget på personlige holdninger. Nogle kan synes Dali højtalere lyder bedre end B&W eller omvendt, det er jo individuelt. Det er ligeså med kabler. Nogle kan se forskel, mens nogle andre ikke kan. Det er derfor jeg peger MIN personlige oplevelse, og der var jeg ikke i tvivl om, at der var forskel. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |