recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket kabel for pc -> reciever...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket kabel for pc -> reciever...?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
norvox Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket kabel for pc -> reciever...?
    Sendt: 12-Marts-2008 kl. 09:35

Pga. en stresset ansat nede i en hifi-butik, er jeg ikke rigtig sikker på hvad fanden det er for et kabel han har solgt mig!

Udgangspunktet var, at jeg skulle bruge et kabel, som kan give mig pc'ens lyd op i min yamaha-surroundreciever...

Først troede jeg at HDMI-stikket kunnet klare det, da der både er HDMI på min bærbare og recieveren...  - Men nej, han formåede ikke at konkretisere hvorfor det ikke ville virke, men det konkluderede den ansatte ihvertfald...

Så nu sidder jeg her med sådan noget der ligner et Jack -> phono kabel, men som hedder noget med "mini-a" - den ansatte sagde, at jeg blot skulle bruge den ene af de to phono-lignende stik, til den koaxiale indgang på surroundrecieveren, men har kun én koaxial indgang der, som bliver brugt af DVD-afspilleren...

Er der en venlig sjæl, som kan skære ud i pap for mig, hvorfor og hvilket kabel jeg skal bruge for at kunne høre min pc ud af mit surround-anlæg?

Edit : Er det dét korrekte sted jeg har posted dette topic? / mangler der informationer?

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2008 kl. 09:58
Har du en toslink udgang i din computer??

- for så kan du bruge den.

Ellers kan du eventuelt bruge toslink fra DVD til receiver, og bruge coax mellem PC og receiver. De fleste nyere DVD afspillere har toslink (optisk) udgang.

Toslink kabel ser ud som følger:
http://www.answers.com/topic/toslink?cat=technology

Redigeret af tosa - 12-Marts-2008 kl. 09:58
Til top
norvox Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2008 kl. 11:48

Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Har du en toslink udgang i din computer??

- for så kan du bruge den.

Ellers kan du eventuelt bruge toslink fra DVD til receiver, og bruge coax mellem PC og receiver. De fleste nyere DVD afspillere har toslink (optisk) udgang.

Toslink kabel ser ud som følger:
http://www.answers.com/topic/toslink?cat=technology

Dvd'en har ingen optisk-lydudgang, kun alm. phono og koaxial digital..

PC'en har kun HDMI og almindelig jack.. - ham i butikken sagde at der måske var noget digital-signal i min jack, derfor solgte han mig det der underlige "mini-a"... -går ud fra det er en form for digitalkabel?

Reciveren har kun én koaxial indgang og 3 optiske lydindgange... - det er vel og mærket jo kun hvad der er af digitale indgange...

Det optimale er jo at forbinde lyden digitalt enhederne imellem, og det troede jeg HDMI-portene kunne - men mangler stadig forklaringen på, hvorfor der ingen lyd kommer når jeg forbinder pc'en med recieveren vha. HDMI-stikket? 

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2008 kl. 12:59

hvis der er HDMI ud fra PC (og det ikke er DVI ud), og det er noget der er indbygget i den bærbare, bør der i mine øjne også være lyd med.

Jeg ved ikke hvorfor ekspedienten skulle kunne vide, at der ikke er lyd med.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve, om ikke HDMI virker.

Til top
lasse.j5 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 13:22
Jeg har en kammarat der har indbygget HDMI i hans DELL laptop. Han kan sagtens få lyd ud gennem der med et hdmi kabel.

Så jeg ville prøve om ikke det virker hvis jeg var dig.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu