|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nicoolai ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 06-Juli-2011 kl. 10:11 |
Hej,
Jeg har læst en del indlæg her i forummet, og har besluttet mig for at for at bygge min htpc med en 2100T cpu samt et DH67CF bundkort. MEN, jeg har lidt svært ved at finde nogle små kabinetter, til det micro-itx kort. Indtil videre er mit bedste bud, en HEC Compucase 8K01 (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=655366), men jeg er lidt i tvivl om den 6cm blæser larmer for meget. Det ser også ud til at den kræver et slim optisk drev, og der har jeg utrolig svært ved at finde blu-ray drev. Så mine spørgsmål må være: Nogen der har erfaringer med det kabinet, eller andre gode (men små) kabinetter? Hvis jeg skal holde mig til det kabinet, er der så nogen slim blu-ray drev i kan anbefale? Den behøver ikke kunne brænde blu-ray, men må meget gerne kunne brænde DVD. Og med hensyn til bundkortet, så læste jeg i en anden tråd, at den havde CIR, som betød at man kunne slutte en infrarød modtager til, som så kan boote systemet op. Kræver det en speciel modtager? Sluttes det til på en bestemt måde, eller er en standard MCE usb reciever godt nok? |
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
Jeg har selv lige bygget en htpc med samme cpu/bundkort (hvilket jeg er meget tilfreds med
![]() Jeg ville have købt et Silverstone SG06: Men da der var lang leveringstid købte jeg modellen et nummer ældre, Silverstone SG05: Den eneste forskel, fandt jeg ud af, er at det nyere har en anden front, ellers er de identiske. Jeg gav ca. 700 kr. for det. Man kan næsten ikke høre blæseren, og der følger en 300W psu, som skulle være udemærket. Det kræver, som det du har set på, også et slim optisk drev. Jeg har ikke sat et i, da behovet ikke er for det endnu, men skulle der være nogen der har et godt bud på et billigt slim bluray drev så er jeg da med på en lytter ![]() Angående CIR-stikket på bundkortet, så har jeg bestilt en CIR modtager på eBay i usa. Jeg gav 175 kr inkl. fragt, men har endnu ikke haft tid til at prøve den af. Og den skulle kunne tænde fra slukket, så vidt jeg ved kan man ikke det med en usb modtager. Den jeg købte ser sådan ud, dog uden remote:
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
En CIR modtager kan godt "vække" systemet, jeg bruger det i mit soværelses MCE system. jeg lavede selv modtageren, af en ir reciver diode fra et gammelt Leadtek tv kort (en lille sort dims med et kabel + et 3.5mm jack stik i enden), en 100ohm modstand, en 100uF kondensator, og så et stik til at tilslutte bundkortet, det virker perfekt, med en nyeste NOVOTON driver, ikke den der fulgte med til bundkortet. der er guides på internettet søg "DIY CIR"
Bundkortet er et Asrock 350M1, amd e-350 baseret mini-itx, har tidligere brugt det på et intel DG45 Socket 775 mini-itx, der virkede det også fint. Kan kun anbefales som DIY hvis du kan svinge en lodekolbe. Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Nicoolai ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Det vil jeg da uden tvivl forsøge mig med. Hvad skal man have af stik, for at slutte den til bundkortet? Er det bare små pins?
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Det er bare de små pins, som regl et 4 polet.
Mvh
Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |