recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket LCD-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket LCD-TV

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 20:25
Mit forrige svar er skrevet før jeg læste Joeblach's sidste svar

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 20:29
Det skal du ikke være ked af, at hun ikke vil gå med til en 40". jeg har også kigget på LE 32-M61B i en forretning, og det er et godt billede på den.  Men når hun ikke vil gå med til en få en 40" på den ene måde, vil hun sikkert gerne have det på den anden måde.
Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 20:31
men er m61 væsentligt bedre end R72 modellen...........?
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 20:38

Dette har jeg lige læst, så døm selv:

Citat fra edbpriser.dk

Har netop købt mit nye samsung lcd tv (le-32r72b), hvilket jeg længe har set frem til. Købte den gennem laptops.dk. hvilket gik helt problemfrit. Et rigtig flot design og spec.´ne var en af grundene til mit valg. Det har et flot billede når der ses dvd, men må indrømme at billedet ikke lever helt op til mine forventninger ved alm. antennesignal. Så tv´et i elgiganten stå ved siden af Amoi og Philips (alle modtog samme antennesignal) og jeg var noget overrasket over at billedet stod så dårlig, sammenlignet med de andre fabrikater. Men kvalitet og pris hænger desværre sammen, så Philips og Amoi var noget dyrere. Fjernbetjeningen er uhyre grim og vidner ikke om kvalitet !!!... dumt sted at spare Samsung, hvis I skulle spørge mig.

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 20:46

Et par eksempler på 32 M 61B.

Citat:

Har nu haft den i 1 måned, det ubetinget bedste billed jeg har set, der er et utal af justerings muligheder ,så alle kan blive tilfreds.
Et godt køb, og prisen er også ved at være den rigtige.
en kontrast på 5000-1 gør det muligt at se sort som det bør se ud.

PV

Lækkert fjernsyn, pengene værd.
Fjernbetjeningen er dog noget af det grimmeste man kan forestille sig, men det er jo ikke den man skal kigge på.
Skift mellem kanaler går ikke lynhurtigt, så hvis du har 50 kanaler, så skal du nok regne med noget tid for at komme igennem dem.
Jeg synes det er en stor ulempe at denne model ikke har indbygget DVB-T tuner, da den skal ligge bagved fjernsynet. Hvis man skal have det bedste ud af fjernsynet, så skal man bruget DVB-T, det giver knivskarpt billede på denne skærm.
Lysstyringssensoren virker perfekt, og giver en kanon kontrast på denne skærm, sort er virkelig sort og ikke mørkegrå.
Du får et rigtig godt produkt for pengene her, men jeg giver kun 4 ud af 5 da jeg mener der stadig er et par ting som kan gøres bedre (fjernbetjeningen + DVB-T)

Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 21:11

DVB-T er komplet uvæsentlig, hvis man modtager tv via en eller anden form for kabel-tv; det virker nemlig ikke ved kabel-tv. Selv hvis man nedtager via egen antenne så betyder det ikke så meget, da man nemt kan finde en DVB-T dekoder til ca. 600 kroner.

En dårlig fjernbetjening er straks værre, men heller ikke et uløseligt problem. Det er lidt skidt at Samsung åbenbart ikke forstår at levere ordentlige fjernbetjeninger til deres apparater, selv i high end.

M61-serien er p.t. stadig topmodellen hos Samsung, selvom den inden for kort tid afløses af M71-serien. Igen, jeg ville til enhver tid vælge M61 over et tv i Rxx-serien, selv R7x...

Hilsen,
az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 21:13

ok....men han sammenligner da ikke med R72....

Er en DVB-T tuner det samme som en selector..... Men Vil det sige i de to valg så er m61 Bedre end R72...?

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

Oprindeligt skrevet af Lance52 Lance52 skrev:

Det kan jo ikke komme på atale at tænke på plasma, som jo ikke fås i 32".

Og mens jeg er ved det, så afskrækker det også mig at læse om alle de burn der kommer med tiden.

Fandt denne sammenligning, og tror det er tæt på sandheden:

Forskellen mellem lcd og plasma er udmiddelbart følgende:

1) LCD har et lidt lavere strømforbrug.

2) Plasma har bedre kontrast, bedre sortniveau og oftest bedre farvgengivelse.

3) Plasma har bedre betragtningsvinkel.

4) Plasma er lidt mere følsomme under transport.

5) Levetiden for en plasma er ca. 60.000timer. svarer vist nogenlunde til omring 7 år hvor det står tændt hele tiden. LCD har en længere levetid.

6) Du får oftest flere tommer med en plasma end ved en lcd til den samme pris.

7) Ved plasma er der risiko for burn-in, men hvis du gør dig nogle foranstaltninger i starten når du får skærmen, udgør dette ikke et problem. Ikke ved de nye plasma skærme vel og mærke!

8) LCD er ikke lige så gode til at gengive et antennesignal, som plasma er.

9) Og man kunne tilføje, LCD har ikke problemer med skærmreflekser.

Nu skal jeg lige oversætte til ligefrem dansk: LCD er noget lort - plasma er langt det bedste.

Det nævnes kun 1 værsenligt negativ ting ved plasma (jeg har tilladt mig at nummere listen):  pkt 7. Og det kan man "behandle" sig ud af. Kort sagt: intet dårligt med plasma. De øvrige negative ting er alt andet lige uvæsentlig: forsigtig ved transport (de 2 - 3 gange det skal flyttes i levetiden). Kortere levetid - men det holder mindst 7 år, det må være rigeligt.

LCD derimod - av av av: dårligere kontrast, dårligere farvegengivelse. dårligere sortniveau, dårligere til at vise et antennesignal, mindre skærm for flere penge. Kort sagt - dårligere på alle væsentlige punkter!

Og så er det jeg spørger mig selv: når nu plasmateknologien tilsyneladende er SÅ overlegen - hvorfan fa'n produceres (og sælges) der så overhovedet lcd tv'er Er producenterne (og forbrugerne) totale idioter, når de overhovedet gider beskæftige sig med en underlegen teknologi?
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 21:53

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Og så er det jeg spørger mig selv: når nu plasmateknologien tilsyneladende er SÅ overlegen - hvorfan fa'n produceres (og sælges) der så overhovedet lcd tv'er Er producenterne (og forbrugerne) totale idioter, når de overhovedet gider beskæftige sig med en underlegen teknologi?

Ja, åbenbart.

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 22:27
Det er da utroligt at plasmaidioter ikke kan forstå, at der er mennesker som  for det første ikke ønsker så stort et tv og måske heller ikke har plads til at udnytte et stort skrummel på 42" enten stående eller hængedende. Det er jo derfor der produceres mindre tv. Jeg har set philips lcd med ambilight. Der kan panaskrot godt pakke sammen.

For mig at se er det et meget let valg, når der skal vælges mellem R72 og M61. Der er jo heller ingen, som har anbefalet R72 fremfor M61. De 1000 kr. den er dyrere burde ikke betyde noget.

Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 23:14

Oprindeligt skrevet af Lance52 Lance52 skrev:

Det er da utroligt at plasmaidioter ikke kan forstå, at der er mennesker som  for det første ikke ønsker så stort et tv og måske heller ikke har plads til at udnytte et stort skrummel på 42" enten stående eller hængedende. Det er jo derfor der produceres mindre tv. Jeg har set philips lcd med ambilight. Der kan panaskrot godt pakke sammen.

For mig at se er det et meget let valg, når der skal vælges mellem R72 og M61. Der er jo heller ingen, som har anbefalet R72 fremfor M61. De 1000 kr. den er dyrere burde ikke betyde noget.

Du kan også få 37" plasma'er! Og jo "panaskrotet" slå philips lcd med ambilight til hver en tid!  Ved alm. tv signal! Så drop det p..!

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 23:24

Nu er strømforbrug heller ikke helt uvæsenligt. Jeg kender ikke de specifikke forskelle i strømforbrug mellem Plasma og LCD - men hvis det er en betydelig forskel, og man ser meget fjernsyn, så kan besparelsen på den store Plasma skærm kontra LCD - hurtig blive en dyr affære...

Men som sagt - kender ikke de konkrete forskelle.

Jeg har før arbejdet i en butik der solgte Plasma skærme og vi blev af producentens side påkrævet aldrig at love det holdt mere end 6 år (det er nok lidt højere i dag da det er lidt tid siden jeg arbejde der)..

Blot lidt fra mig

Mvh.

Casper
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu