recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket LCD-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket LCD-TV

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 15:52

Oprindeligt skrevet af joeblach joeblach skrev:

Jeg skulle jo have haft mit LE32R72 igår i tc, men det var ikke blevet leveret. Så nu fik jeg lige et par dages ekstra betænkning. Men han har en M61....Skal jeg tage den eller hvad.......

Mit råd: skynd dig ned og tag den M61! Hvor meget mere var det den kostede? Anyway, det er *stadig* Samsungs topmodel, og faktisk får man ikke engang "mere" med R72. Hverken flere HDMI-stik eller andet...

Hilsen,
az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 16:34
Lidt humoristisk har jeg lyst til at spørge dig Joeblach om du er radikal. Ingen i det her forum har endnu sagt, at du ikke skulle vælge topmodellen M61B, så skynd dig at hente den NU. En topmodel kan jo kun overgås af en ny topmodel og det er M71B.
Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Heltehunden Heltehunden skrev:

Men igen, hvis man gerne også vil bruge skærmen til Playstation 3 og computer brug hvad er så bedst og renest i kvaliteten PV60 eller M61? :)

Jeg bruger min PV60'er til Xbox 360 med HD-signal og har også haft min bærbar hooked op til skærmen.
Jeg har spillet på den og det er super kvalitet. Og jeg har spillet det samme spil gennem flere timer uden Burn-In problemer.

Det er klart hvis du primært vil bruge det som en PC skærm så kan der opstå burn-in på skærmen hvis du lader det samme billede stå i mange timer.

Jeg går dog udfra at de fleste køber et 42" HD-ready fjernsyn med henblik på at bruge det primært til TV og ikke computerskærm.

Jeg var ikke i tvivl da jeg havde set på flere skærme. Heriblandt de omtalte Samsung og JVC fjernsyn i denne tråd og så Pana'en.
Der var ingen tvivl om jeg skulle have Pana'en.
Til top
Heltehunden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 19:21
Jeg synes også jeg bliver mere og mere til Pana'en... Vil heller ikke bruge den helt som pc skærm, men ville bare høre hvor god klarheden var på skærmen... :) men tak Weiglin :)
Men jeg skal vel have en 600 model i stedet for 60'eren?

Men hvad hvis man får burnin kan det "kurreres"?
Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 19:54

Jeg synes også jeg bliver mere og mere til Pana'en... Vil heller ikke bruge den helt som pc skærm, men ville bare høre hvor god klarheden var på skærmen... :) men tak Weiglin :)
Men jeg skal vel have en 600 model i stedet for 60'eren?

Men hvad hvis man får burnin kan det "kurreres"?

Om du skal have 600 modellen eller 60 modellen er jo ligesom lidt op til dig selv.
600'eren er omtalt et andet sted her på forummet. Den har lidt flere features.
- Andet design (skjulte højtallere)
- Bedre lyd
- PIP, PAP, POP, PAT og hvad de nu ellers hedder.
- En anderledes remote
- En kortlæser

Billedet og tilslutningsmuligheder er de samme.
Prisen er dog et par tusind kroner dyrere for 600'eren. Så man skal jo overveje hvad man er villig til at betale for de ekstra features.
Mht. burn-in så er det ikke så nemt at fjerne hvis det er permanent. Man kan dog tage sine forbehold og bruge TV'et med omtanke. Dvs. lade være med at have prøvebillede stående flere timer, skrue ned for kontrasten.
Jeg ser nogle gange de samme kanaler 4-5 timer om dagen og har endnu ikke set skyggen af burn-in på stations-logoer. Så ved alm. brug tror jeg at burn-in er så godt som elimeneret. Det må du dog ikke hænge mig op på.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 20:06
okay, så tror jeg også det bliver en 60 model... men tror lige jeg vil se en Samsung M71'er førend jeg køber, ville være surt hvis billedkvaliteten er lige så god eller bedre... er virkelig vild med designet på samsungen

Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 20:16

okay, så tror jeg også det bliver en 60 model... men tror lige jeg vil se en Samsung M71'er førend jeg køber, ville være surt hvis billedkvaliteten er lige så god eller bedre... er virkelig vild med designet på samsungen

Det lyder da om en god ide.
Hvis du ikke har set Panasonic'en syntes jeg du skulle tage ud og se den også så du kan sammenligne.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 20:21
Ja har pr�vet, men har ikke kunnet finde nogle steder hvor de st�r overfor hinanden... der er Hifiklubben i Odense ikke meget bevendte... :)
Måske man bare skulle køre en tur til TC Århus med 15k i hånden og så vælge der... :)

Redigeret af Heltehunden - 25-Maj-2006 kl. 20:22
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 20:33

Hvis du er vild m Samsungs design,og på vej mod plasma - så se event denne tråd :

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11950& PN=1&TPN=7

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 20:39
Læste bare på det her Forum at LG'en var dårlig!?

Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 23:21

Jeg siger sku mange tak. De er bare fordi man gerne vil være sikker. Men jeg henter m61 imorgen...

mvh. Joe

Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2006 kl. 12:28

Det er helt klart det rigtige valg, hvis du skal vælge mellem de to modeller. Og det er helt klart at man vil være helt sikker. Skærmene koster jo en bondegård, selvom de er blevet billigere.

Hilsen,
az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu