recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket media-setup? Mangler fotos på tv m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket media-setup? Mangler fotos på tv m.m.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af erling1000 erling1000 skrev:

Mbm1: Jojo men kun fra ipad, ikke? Ikke fra extern disk eller andet på hjemmenetværket? Og væsentligt dyrere... Er der fordele v apple tv over chromecast? Kan chromecast ikke det samme?

kender ikke til chromecast.  kun airplay hvilket bare er nemt at bruge...
Jeg har en server stående med medie-materielt på. Det kan så vises på selve ipadén eller føres videre til TVét.
Jeg har pillet ved medieløsninger de sidste 10 år og været meget igennem.. Syne sjeg har fundet den komplette løsning med apple og en server.
Til top
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erling1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 22:05
Er nu lidt til en løsning som longjohn2, tror jeg.

Plex ser perfekt ud og her fra en tråd:

OP, I can tell you that I am able to connect my normal Ext HDD using USB to my router and see it on my network. And I am also able to play movies on my laptop off the network connected drive using Plex. I don't have an Atv2 so I wouldn't know how to get them to play on that from your networked connected HDD.

The point of my post is that you don't necesarily need a specific HDD (Like a NAS) to use it as a network drive, but a router that is capable of doing what you need. I Have a DLink 655.

Og den router har jeg. Så mon ikke jeg også kan bruge plex på ipad på en external hdd på min sekundære router? Og derfra streame til enten apple tv eller chromecast?

Hvis I er enige, mangler jeg kun at vide om der er fordele i chromecast over apple tv eller omvendt?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 22:27
Hvis det kun er til billeder er det sikkert ok, men vil du udvide med film musik etc. Så kræves der noget mere.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 22:29
Plex og appletv har vidst ikke noget med hinnanden at gøre.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 22:35
Ham du nævner afspiller jo fra sin laptop som jeg læser det.
Til top
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erling1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 22:47
Plex til at hente indholdet ind på ipad fra hdd udenom itunes, derpå fx airplay til appletv eller airplayer-app?
Ja han bruger en laptop, men pointen der var at plex kan hente fra hdd sat på min router med usb.

Mon ikke den går?
Så apple tv til 726,- kr. Kan starte med min lille 1 Tb externe indtil den er fyldt og så blir den til dokumenter og ikke mediafiler.

"Hvis det kun er til billeder er det sikkert ok, men vil du udvide med film musik etc. Så kræves der noget mere." Hvad mener du?
:-)
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 23:03
Jamen hvis der skal spilles eks hd film kræves det jo at der kører en plexserver som kan transcode.
Til top
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erling1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 23:13
Aha, har ikke hørt om transcode før.

Jeg skal ikke have dvd/bluray rips liggende, de kører fra yousee plus eller dvd / bd, men hjemmevideo fra iphone / canon lommekamera. Mon det er det samme eller det går? Hvad med musik i diverse format?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 23:21
Jeg benytter selv plex til min musik, men der er jo sat en plex-server op på min pc.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 23:24
Men der findes mange andre fede apps til ipad.
Jeg benytter airvideo til mine film. Photostreamr til mine billeder. Og så plex til min musik.
Synes der er så mange muligheder med apple.
Til top
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erling1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 23:27
Ok, så udstyret apple tv og hdd på
router + kontrollere det på ipad og streame videre til receiver hdmi oer godt nok, blot forskellige apps der gør tricket?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af erling1000 erling1000 skrev:

Ok, så udstyret apple tv og hdd på
router + kontrollere det på ipad og streame videre til receiver hdmi oer godt nok, blot forskellige apps der gør tricket?

Jeg har ikke selv en decideret netværksharddisk, så jeg er ikke klar over hvordan én sådan kan tilgås.
Jeg har en PC stående med harddiske i, hvor der installeres forskellige server-programmer der hænger sammen med de apps man benytte rpå Ipad. Disse server-programmer kan jo ikke installeres på en harddisk uden styresystem.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu