Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
|
Sendt: 15-November-2006 kl. 16:21 |
#Kandersen
Jeg tror altså det er et signalkvalitetsproblem. Har andre steder set at en linieforstærker har gjort underværker. Jeg har mistanke om at 500mce kortet kræver et godt stærkt signal for at funger optimalt
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 15-November-2006 kl. 19:21 |
Jo, men styrken på signalet er jo det samme, når jeg ser tv direkte. Så det må da være selve 500mce tuneren som åbenbart kræver et meget kraftigere signal, end tuneren i mit tv.
Hmm, det er straks mere vanskeligt, for der er noget med, at det er ikke bare lige sådan at sætte en forstærker på 
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 15-November-2006 kl. 21:33 |
#Kandersen
Hvilket signal har du (antenne, kabel, antenneforening ??)
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 16-November-2006 kl. 00:35 |
antenne fra tdc kabel-tv. Bokser med at få mce2005 til at fatte, at jeg gerne vil kunne optage fra dekoderen også, men det er vist ikke helt muligt. Derfor er signalet almindeligt antenne fra tdc kabel-tv.
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 16-November-2006 kl. 09:32 |
#Kandersen
Som du kan se tidligere i tråden fra Kandersen: "jeg har også hauppauge 500mce siddende i mit medie center og jeg må sige jeg fatter ikke folk negative mening om den, det står klart og skarpt hos mig på mit 32" lcdtv via vga porten fra pc. Eneste jeg var nødt til at for at signalet blev godt var en signal forstærker på mit hovedstik fra antenneforeningen."
Så mon ikke det er et signalproblem
Jeg har ikke selv kabel TV, men jeg har set andre der har fået Selector boxen op og køre, så prøv at søge på forumet efter Kabel eller TDC eller DVB C. Så vidt jeg husker skal du vælge Kabel som signalkilde og sige ja til at du har en settopbox, og derefter skal du træne MCE via IR øjet der fulgte med din MCE fjernbetjening eller 500MCE kortet
|
 |
Michael Moe
Ny bruger
Oprettet: 25-September-2006
Point: 15
|
Sendt: 16-November-2006 kl. 09:40 |
72PPI skrev:
Tusind tak for svaret .. ;-)
Jeg føler bare at halve løsninger ikke er gode nok. Jeg samler mest mediecenteret pga. min CD samling, som irriterer mig på væggen (1200 CD'er) og som jeg vil have væk. Alle CD'er er rippet i 256Kbit og ligger i dag på 2 HD's, så det er ikke DR eller andre tv kanaler jeg er interesseret i de n "gode" lyd på, men den daglige lytten til musik .. ;-)
Jeg prøver simpelthen med Hauppauge 500 kortet og så må jeg teste lidt frem og tilbage og bruge lidt økonomiske midler, indtil det rette lydkort dukker op .. |
Måske du skulle kigge lidt på squeezeboxén istedet for MCE. Jeg er på samme vogn som dig og har skrottet MCE til fordel for squeezeboxen som er genial til musik. Afventer istedet Vista og Xbox 360 til resten.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 16-November-2006 kl. 12:44 |
MCenterFreak skrev:
Jeg har ikke selv kabel TV, men jeg har set andre der har fået Selector boxen op og køre, så prøv at søge på forumet efter Kabel eller TDC eller DVB C. Så vidt jeg husker skal du vælge Kabel som signalkilde og sige ja til at du har en settopbox, og derefter skal du træne MCE via IR øjet der fulgte med din MCE fjernbetjening eller 500MCE kortet
|
Det der med at få selectoren ind i MCE, det er ikke bare lige til. Jeg har godt nok en fjernbetjening, og der fulgte også en IR modtager med til. Men da jeg har et OrigenAE X11 kabinet med indbygget VFD samt IR modtager, så er det ikke så nemt lige at klistre over på en setop boks, som både du og Microsoft gør det til Det er dog også noget som jeg i første omgang har undladt at rode så meget med, da det kun er canal plus kanalerne som ikke ligger i det analoge net, (som vi har).
Men du har nok ret i, at det er et signal problem. Jeg må se om jeg kan ændre det på nogen måde.
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 16-November-2006 kl. 13:46 |
Kan du ikke bare plugge den IR modtager der fulgte med fjernbetjeningen i og så undlade at benytte den indbyggede. Det kræver selvfølgelig at den er synlig og at "øjet" skal tapes på selectoren
Hvis det er en digital selector box du har så ville jeg nok leve med det lille problem, når man tænker på hvilken kvalitetsforbedring du får.
Bare en tanke
|
 |
72PPI
Ny bruger
Oprettet: 09-November-2006
Point: 7
|
Sendt: 16-November-2006 kl. 13:57 |
Tak for svaret vedr. squeezebox'en. Desværre er Squeezebox'en ikke det
rette valg, da det selvfølgelig også onhandler at få dvd'er m.v. derind.
Desuden er Squeezebox'en alt for dyr ift. den kvalitet de leverer!
Men ellers en god tanke!
|
Med venlig hilsen
Charlie Nielsen
--------------------------------
The box said 'Requires Windows or better' - So I bought a Mac
--------------------------------
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 16-November-2006 kl. 21:53 |
MCenterFreak skrev:
Kan du ikke bare plugge den IR modtager der fulgte med fjernbetjeningen i og så undlade at benytte den indbyggede. Det kræver selvfølgelig at den er synlig og at "øjet" skal tapes på selectoren
Hvis det er en digital selector box du har så ville jeg nok leve med det lille problem, når man tænker på hvilken kvalitetsforbedring du får.
Bare en tanke |
Jeg sad og legede med det i dag. Jeg ved sgu ikke om Selectoren fejler noget, for jeg får slet intet signal ind i kortet overhovdet. Jeg rodede dog ikke med det med fjernbetjeningen.. Det er jo ligesom sekundært, hvis jeg slet ikke kan få signal ind 
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 17-November-2006 kl. 00:21 |
Jeg er fuldstændig uvidenede om Selector boxen og gætter nu:
Der kommer et signal ud af væggen. Det kan sættes ind i MCE maskinen eller i selectoren
Sættes det ind i MCE via antennekabel er det et almimdeligt antennesignal, og det er sandsynligvis dårligt hos dig
Hvis det kører over Selector boxen så:
Output fra selectorboxen skal ind i MCE boxen via de udgange den har. Så vidt jeg husker er det kun Scart der er muligt.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 17-November-2006 kl. 00:39 |
Yeps, det er korrekt. Idag satte jeg et scart <-> composite stik på, og smed det i indgangen på 500mce kortet. Jeg kunne simpelthen ikke få signal
|
|
 |