recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket mobilcover er det bedste og hvorfor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket mobilcover er det bedste og hvorfor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket mobilcover er det bedste og hvorfor
    Sendt: 09-April-2020 kl. 12:11
Hej med jer og rigtig god påske. 

Nu skal i bare høre😀
Jeg har benyttet corona isolationen og mine mange knoglebrud på venstre underben efter en flyvetid ned fra et tag til at opholde mig i sengen. Jeg har efterhånden haft mange nye mobiler, smartphones. 
Nu har jeg så atter købt nye til min kone og mig efter Jens Hummelmoses gode anmeldelse. 
Vi har på de seneste modeller haft flipcovers, der automatisk tænder og slukker for skærmen. Disse covers har været ultra tynde og meget lette. Alt dette har vi været rigtig glade for. 

Det har desværre ikke været muligt at finde et sådan cover til vore nye Oneplus 7T.
Som beskyttelse har vi så købt et godt, men alt for tungt og tykt cover omslag for midlertidig beskyttelse. Det hverken tænder eller slukker automatisk. 

Men og her kommer vi så til jer: Måske er tiden inde til at tænke helt anderledes. 

Derfor spørgsmålet til jer kære venner:
UANSET JERES MOBILFABRIKAT ELLER MODEL:
Hvilket mobilcover mener I er det bedste og hvorfor.? Har I fx kun beskyttelse på bagside og kanter eller hvad. Tak. 


Redigeret af bentpetersson - 09-April-2020 kl. 12:13
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 12:30
Jeg har altid haft en form for flipcover, og det skal være med magnetlås. Ikke et cover der holdes lukket med en form for “flap”. 

Telefonen bliver selvfølgelig lidt tykkere, men da jeg har telefonen med på arbejde (mindre industrivirksomhed), og telefonen tages frem fra lomme på siden af arbejdsbukser, er det en nødvendighed. Desuden slipper jeg for evt. skader når jeg hjemme har telefon i samme lomme som nøgler.

Mine telefoner er røget på gulvet en del gange, men jeg har endnu tilgode at flække skærm, lave skrammer/ridser eller andre former for skader på mine telefoner. Der kan dog komme meget små mærker på bagsiden, da skidt kan komme ind mellem telefon og cover. Det er dog absolut i småtingsafdelingen. 

Jeg har ikke tænkt meget på om cover skal slukke telefonen. Den er sat til at slukke automatisk efter 30 sekunder, så det går nok. 


Redigeret af kaizer - 09-April-2020 kl. 12:33
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 12:54
Tak for indput. Jeg
deler dine gode erfaringer med dig. Omslaget skal give beskyttelse ved tab og med nøgler i lommen. 
Mine mobiler får derfor ingen ridser på hverken skærmkanter eller bagside. 
Jeg har også sat min nye til at slukke efter 30 sekunder og det betyder ikke længere noget, når batteriet er godt.




Redigeret af bentpetersson - 09-April-2020 kl. 12:55
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 14:09
jeg benytter et standard apple læder cover.
Det sidder optimalt, og der er ikke et forstyrrende frontcover på.

Mobilen bliver brugt 6-7 timer på en arbejdsdag her i disse corona tider. Så easy access er vigtig.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 14:27
Jeg bruger en Apple Silicone Case til iPhone. God beskyttelse i hjørnerne og på bagsiden. Den har klaret alle mine motoriske fejlberegninger indtil videre. Ingen beskyttelse på skærmen. Men jeg er heller ikke typen der går med nøgler, skruer, grus og telefon i samme lomme ;-)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 14:31
Bruger et billigt standard silicone cover som dækker bagside, kanter, og stikker en smule frem foran. Det redder tlf når den ryger på gulvet, også når den lander på forsiden. Jeg har aldrig smadret glasset eller fået ridser. Går heller ikke med tlf i samme lomme som nøgler.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 14:41
Enig med jer, i at frontcoveret er forstyrrende, men at det også beskytter skærmen. Omvendt render jeg rundt med lommekniv, medicinhylster, nøgler etc., der jo ødelægger. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 15:00
Har du overvejet panserglas til fronten istedet for flipcover?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 15:05
På de nye IPhone skal man passe på med flip cover, da det giver dårlig lyd i samtalen.

Da flip coveret “skygger” for microfonen der bruges til noisereduction
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har du overvejet panserglas til fronten istedet for flipcover?

Jeg sad faktisk lige inden, at jeg læste dit indlæg og studerede denne løsning. Jeg har brug for både panserglas og noget til at beskytte både kant og bagside 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

På de nye IPhone skal man passe på med flip cover, da det giver dårlig lyd i samtalen.

Da flip coveret “skygger” for microfonen der bruges til noisereduction
Jo, der er rigtig mange hensyn at tage. Derfor er jeg også taknemmelig for de mange gode inputs 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 15:46
Jeg bruger en simpel sleeve, som telefonen kan puttes ned i og tages ud af, når den skal bruges.

Telefonen er med i min lomme alle mulige steder, arbejde og fritid, kulde varme, støv, skidt, olie og hvad ved jeg. Det er et arbejdsredskab, den er nu 3 år gammel og har fungeret uden problemer.

Iphone SE, og billig tynd "lædersleeve" fra Kina.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu