|
Hvilket niveau ser I film på? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
ARTISTEN
Super bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 468 |
Funktioner
Tak(0)
|
på niveau med en biograf med thx skilt, men det er et følesomt spørgsmål fordi lyd niveau kan afspilles meget højt hvis anlægget ingen baggrundsstøj har, det opnås Best ved aktiv delefilter og eks Meyer Sound har nogle sådan systemer og de findes i privat regi, men desværre ikke hos mig.
|
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du ikke sige noget mere om det? Tænker du baggrundsstøj ift. signal-to-noise ratio (S/N) i hele systemet? Eller baggrundsstøj i selve rummet (altså det akustiske støjgulv). Kan ikke helt gennemskue sammenhængen mellem et anlæg med lav S/N og at man så skulle kunne spille højere af den grund. Off-topic: Har du hørt Meyer Sound højttalere? Kiggede meget på Acheron Designer da jeg kiggede på nye højttalere. Endte med en lignende JBL-version i stedet dog.
|
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
ca -10 db
kommer naturligvis an på hvad dialog norm siger. På mange atmos bliver niveauet hævet med +4 db . Har også oplevet at nogle DTS HD film bliver skruet ned med x antal db ( en af marvel filmene så vidt jeg husker ) syntes dog at der kan være stor forskel på klangen af mix ( lys/mørk ) |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |