recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket nyt TV? Gerne med Timeshift
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket nyt TV? Gerne med Timeshift

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

Design er klart også væsentligt. Men det er jo også meget subjektivt og svært at definere... I hvert fald svært at måle og sætte tal på. :)

Hovedårsagen til at plasma egentlig ikke er på ønskesedlen er udelukkende retention og støj.
Jeg er ret overfølsom for støj og da mediecenteret bliver brugt rigtig meget er jeg bange for at retention - f.eks. ved menuer, musikafspilning, pause af film etc.  Men hvis der var mediecenterbrugere der kunne fortælle om deres plasmaerfaringer? Jeg synes dog heller ikke at jeg rigtig kan finde så mange plasmaskærme med timeshift?
'
Jeg kører med mediecenter på mit Pioneer plasma og har ikke set noget retention. Men nu er Pioneer så osse i en klasse for sig selv, hvad angår retention.. Ved endnu ikke hvor stort et problem det er på f.eks. Samsung.
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 11:10
Jeg har været end tur i den lokale 2-tal. Fik en god snak, så jeg mener nu at have elimineret plasma, Sony og LG.

Egentlig er det "kogt ned til" Samsung og Philips nu. Philips er bare så "møgdyrt" og har ikke Timeshift - men er rigtig rigtig glad for Ambilight på mit gode gamle 9830.

Sælgeren var også Philips-fan og sagde at han kunne konstatere at Philips altså stadig var et mulehård foran alle andre i "smoothness" når det kom til kritiske scener. Han snakker her om topmodellerne. Eksempelvis hvis der i en film klippes til scene hvor en bil er midt i at passere "foran dig"... Der går det helt glat hos Philips, men ved eksempelvis Samsung går der lige et par "hak" før TV'et har fundet ud af hvor bilen bevæger sig henad og så får gjort denne bevægelse glat.

Det virker til at pengepungen siger maks 46-47" - og der vil Ambilight (af egen erfaring på 37") kunne gøre billedet/oplevelsen "større". Men ideelt set havde jeg gerne hapset et 50-55" - og så kunnet leve uden Ambilight.

Hvad er alle Samsung ejernes oplevelse af Motionflow på deres TV. Forsøg gerne at være så objektive som muligt selvom I har betalt mange penge for jeres TV. Wink
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 12:45
Hey rolighed.

Kommer som sagt også fra en 37" 9830, og var også bekymret om jeg kunne undvære ambilight..

DET kan jeg. Er vildt glad for mit Samsung. Eneste anke er at jeg ikke kan organizere de digitale kanalar fra Canal Digital over DVB-S.

Betalte også mange penge ( som dig ) for 9830, og havde ikke problem med at indrømme ghosting.

Denne Samsung C 8705 er sindsyg lækker. HD kanalerne ISÆR giver mundvand. Lyden er LIDT ringere end på 9830. Men rigelig god til nyheder og "små kiggeri " Film og sport ryger over reciever.

Lækker bedino.

Just do it...Thumbs Up

Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 15:29
Har nu også været i den lokale Expert butik. Igen fik jeg samme svar - Philips over Samsung anytime. Så det ER altså ikke nemt.

O'Brian - hvordan føles 46"? Fysisk er det jo ikke større end det gamle 9830 37" - så føler man at det er et væsentligt større billede at se på? Og hvis du nu skal "fluekneppe" dit samsung lidt, er der så noget der irriterer bare lidt. "Alle" sælgerne er åbenbart klart til Philips' over Samsung!?!
Og hvordan med reflekser? Det gode gamle 9830 havde jo en ret mat skærm - men nærmest alle nye topmodeller har jo noget der nærmer sig et spejl som front.
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 08:03
Grunden til at jeg ikke har Plasma ( en af dem ) er at jeg har mange vinduer i mit hus. Jeg havde ingen problemer overhovedet under VM i bold mht genskin. Fluekneppe : så syntes jeg betragtnings-vinklen er ringere på Samsung. Lidt. Som nævnt også lyden. Det er faktisk det hele..

Hvis du skal ha skærmen på væggen, så husk lige at Samsungen er "klistret" til væggen med deres originale vægbeslg. Stikkene vender også nedad. Foden er imo også fed.

Samt internet adgangen til fx Facebook og Youtube fungere perfekt. Trådløst.

Designet er jo også helt for sig selv. Ingen Piano-plastik og passer til min DFR 9000 BDP 7500.

Størrelsen er som du skriver næsten den samme, og det gamle design er lidt "yt" nu. Selv om det var flot med glas osv er rammen blevet for stor. Samsungs ramme er jo ganske tynd. Føler helt klart at man får mere ind i stuen. ( billede )

Vedr. ambilight kommer jeg muligvis til at savne det i de mørke vinter-aftener...Ermm

Spændene at følge med i hvad du vælger, og om dine forventninger bliver opfyldt Smile

Redigeret af O'Brian - 29-Juli-2010 kl. 08:25
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 09:51
Pyha. Det var nu nemmere i de "gamle dage". Tongue

Her har en bruger med samme TV som dig massive problemer synes jeg.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

DET kan jeg. Er vildt glad for mit Samsung. Eneste anke er at jeg ikke kan organizere de digitale kanalar fra Canal Digital over DVB-S.

Betalte også mange penge ( som dig ) for 9830, og havde ikke problem med at indrømme ghosting.

Denne Samsung C 8705 er sindsyg lækker. HD kanalerne ISÆR giver mundvand. Lyden er LIDT ringere end på 9830. Men rigelig god til nyheder og "små kiggeri " Film og sport ryger over reciever.

Hvorfor kan du ikke sortere dine kanaler? Der er et sted i opsætningerne hvor man kan sætte det til.
Ja, det har et flot billede når det virker.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

Design er klart også væsentligt. Men det er jo også meget subjektivt og svært at definere... I hvert fald svært at måle og sætte tal på. :)

Hovedårsagen til at plasma egentlig ikke er på ønskesedlen er udelukkende retention og støj.
Jeg er ret overfølsom for støj og da mediecenteret bliver brugt rigtig meget er jeg bange for at retention - f.eks. ved menuer, musikafspilning, pause af film etc.  Men hvis der var mediecenterbrugere der kunne fortælle om deres plasmaerfaringer? Jeg synes dog heller ikke at jeg rigtig kan finde så mange plasmaskærme med timeshift?

Både Panasonic og Samsung laver da plasma med mulighed for time shift . Og Samsungs topmodel i 50" er set til under 14k på nettet, - og det er uden tvivl Samsungs bedste billedperformer lige pt - uanset teknologi . Men mht støj tør jeg ikke garantere noget, - da det er meget individuelt hvilke frekvenser man reagerer på . Retention i mildere grad må man affinde sig med, - hvilket jeg personligt har noget nemmere ved, end LCD´s dynamiske kontrast og dårlige synsvinkler . Jeg går selv og afventer test af Sonys HX900 (ikke timeshift), hvilket nok er årets sidste chance for at jeg konverterer til LCD .   
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Både Panasonic og Samsung laver da plasma med mulighed for time shift . Og Samsungs topmodel i 50" er set til under 14k på nettet, - og det er uden tvivl Samsungs bedste billedperformer lige pt - uanset teknologi . Men mht støj tør jeg ikke garantere noget, - da det er meget individuelt hvilke frekvenser man reagerer på . Retention i mildere grad må man affinde sig med, - hvilket jeg personligt har noget nemmere ved, end LCD´s dynamiske kontrast og dårlige synsvinkler . Jeg går selv og afventer test af Sonys HX900 (ikke timeshift), hvilket nok er årets sidste chance for at jeg konverterer til LCD .
Jamen jeg overvejer skam bestemt PS50C7705 - men da jeg nærmest ingen plasmaerfaringer har er jeg meget nervøs plasmas "downsides"... Altså: buzz/støj, indbrænding, retention, lysstyrke i dagtimer (gråt panel), reflektioner.

Der hvor jeg er nået til i mine "undersøgelser", er listen i prioriteret rækkefølge nok:

Samsung PS50C7705  (nervøs for plasma. har Timeshift)
Samsung UE46C7705 (nervøs for Motion Plus. Har Timeshift)
Philips 46PFL7665 (alternativt 7605) (ikke nervøs. Har ikke Timeshift)

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 18:36
Er der slet ikke nogen der har overvejet Panasonics LCD TV?

De er godt nok hunde-dyre, men de har da time shift mulighed. Det virker som om at de er blevet tiet ihjel her på forum'et.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Er der slet ikke nogen der har overvejet Panasonics LCD TV?

Efter min smag har jeg ikke lyst til at have nogen af dem hængende i stuen. De er muligt de kører som en Audi, men for mig ligner de en Daewoo.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 15:27
SÅ! Nu har jeg taget min beslutning.

Det bliver et UE46C7705!

Men nu er jeg på den. Det vil jo se fantastisk flot ud med Samsungs eget heeeelt flade vægophæng - men min stikkontakt, antennestik og HDMI kommer ud af væggen BAG fjernsynet. Altså så INGEN kabler er synlige. Men nu er der jo ingen plads længere? Ikke mindst strømstikket bag TV'et vil jo kræve en vis tykkelse.

Hvad har I andre gjort?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu