recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket operativ system bruger du på din maskine?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket operativ system bruger du på din maskine?

Besvar Besvar Side  <1 567
Afstemningsspørgsmål: hvilket operativ system kører din maskine idag?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
107 [76.98%]
19 [13.67%]
13 [9.35%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg er helt enig i, at den sidste idiot ikke er født endnu(...)

Min søde og dygtige datter med 10 i snit på gymnasiet fandt det alligevel nødvendigt at klikke på 'klikpådettevildtsjovebilledeafdig.jpg.pif'
Hun er ikke idiot. Hun er bruger - LinuxParty Windows Party XXX Party
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 23:32

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

ok for danske bank virker da fint med IE og Safari. firefox virker derimod ikke.
Danske Bank virker fint med Firefox. Min gamle mor bruger Ubuntu med Firefox og Sun's JRE6 og oplever ingen problemer med det.
ok ikke den oplevelse jeg har. en del fun ktioner, f.x regnskab og bugdet virker ikke med ff. Jeg har dog ikke afprøvet det på ubuntu, kun med ff i vista og leopard.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 02:08
Lahan, jeg er ikke klar over om hun bruger disse funktioner. Jeg gjorde ikke da jeg havde BG Bank for mange år siden men dengang virkede det også fint i Firefox med Sun's java (de funktioner jeg brugte altså).

Ved du hvad Regnskab og Budget er for nogle "størrelser"? Altså er det noget andet end ren Java, bygger det på nogle andre plugins?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 09:52

Lahan, jeg er ikke klar over om hun bruger disse funktioner. Jeg gjorde ikke da jeg havde BG Bank for mange år siden men dengang virkede det også fint i Firefox med Sun's java (de funktioner jeg brugte altså).

Ved du hvad Regnskab og Budget er for nogle "størrelser"? Altså er det noget andet end ren Java, bygger det på nogle andre plugins?
Jeg ved ikke om det er specielle plugins, men går ud fra det må være FF der fejler og ikke java. For Danske Bank virker fint med andre browsere (IE og Safari).
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Lahan Lahan skrev:

Uha kan se du hænger ved en masse dyre windows opgraderinger. Det slipper vi andre jo for. Sidst jeg opgradere OS kostede det 229kr.  ... 

Brugervenligt, ikke problemer, og det er godt.  Ja du er vist frygtelig uvidende 

Angående Cad, så prøv at se om google sketch opfylder dine krav. Det er gratis og kører faktisk for flere platforme. Sandsynligvis også Windows. 
Jeg opgraderer ikke Windows (fra f.eks. min nuværende Vista til 7). Hvis jeg får Windows 7 eller anden Windows version, er det kun når jeg køber en ny computer. Opgradering af nuværende Windows kører jo automatisk og gratis (bortset fra et enkelt tidspunkt hvor det ikke virkede - men det kom jo til at virke igen). Angående Cad - Google Sketch tror jeg ikke er noget for mig, det skal gerne være lidt mere prof. Ikke for det - jeg vil ikke skulle bruge det til andet end at kunne åbne ACad tegninger, måle på dem i programmet, gemme tegningen som dxf for at kunne importere den i mit 3D tegneprogram, printe en tegning til PDF o.lign. småting. Evt. af og til decideret at tegne / ændre en tegning i ACad.

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er da ikke mange måneder siden det ikke fungerede pga. virus
Nej ok, men computeren som sådan fungerede jo, det var blot Windows auto opdatering, der ikke gjorde - og jeg fik det jo til virke - iøvrigt ved hjælp af et gratis Microsoft program.

Jeg synes Breddam er inde på det rigtige. Det væsentlige er jo om brugeren har oplevelsen af at være tilfreds med det han har og at det virker til brugerens tilfredsstillelse. Og så er det ligemeget om vi snakker Windows eller noget andet. Vi kan næsten slet ikke diskutere det - i hvert fald ikke i et forsøg på at blive enige, for det bliver vi alligevel ikke. På den anden side set er der heller ingen grund til at nogen fanatisk forsvarer deres styresystem - for det grundlæggende er at vi bør være enige om at hvis det fungerer for mig og hvis det fungerer for dig, selvom vi har vidt forskellige styresystemer - så er alt godt! Og ja, den dag der er noget der slet ikke fungerer for mig, så kigger jeg mig om efter noget andet. Derfor fik jeg mere fokus på antivirus software og skiftede, derfor skiftede jeg mine videoredigeringsprogrammer ud til nye versioner. Men Windows Vista fungerer fuldt tilfredsstillende, så det skifter jeg ikke - ikke før jeg køber en ny computer med f.eks. Windows 7.

Redigeret af Thorvald - 05-Januar-2010 kl. 10:35
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg opgraderer ikke Windows (fra f.eks. min nuværende Vista til 7). Hvis jeg får Windows 7 eller anden Windows version, er det kun når jeg køber en ny computer. Opgradering af nuværende Windows kører jo automatisk og gratis (bortset fra et enkelt tidspunkt hvor det ikke virkede - men det kom jo til at virke igen). Angående Cad - Google Sketch tror jeg ikke er noget for mig, det skal gerne være lidt mere prof. Ikke for det - jeg vil ikke skulle bruge det til andet end at kunne åbne ACad tegninger, måle på dem i programmet, gemme tegningen som dxf for at kunne importere den i mit 3D tegneprogram, printe en tegning til PDF o.lign. småting. Evt. af og til decideret at tegne / ændre en tegning i ACad.
Nej forstår udmærket godt at der kan være visse programmer som gør at man hænger fast ved en bestemt platform, især hvis det er arbejdsreleteret tools som i dit tilfælde.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Selvfølgeligt skal brugeren være tilfreds, men lidt nysgerrighed skader jo ikke. Jeg troede ligesom dig at windows var toppen engang, og det eneste brugbare. Ja selvfølgeligt oplever man jo blå skærm, programmer der går i "Non responding" osv, det er jo til at leve med. Men hvorfor skal man leve med det, når der findes alternativer som ikke lider af disse problemer. Du har måske været heldig med din Vista, at det bare kører for dig, at din windows update så ikke virker, ja det er jo bare uheldigt.  Men er tilfredsstillede godt nok !!

En anden forbedring jeg har oplevet siden skiftet fra Vista, er integrationen imellem programmer. Hvis man roder lidt med fotos, video, musik, web sider på amatør plan, så foregår det meget let i f.x. iLife pakken. Man skal ikke tænke på formater, hvor tingene er placeret, drivere til forskellige kamera, scannere osv. DVS man kan fokusere på det sjove og ikke alle de kedelige detaljer. Dette har selvfølgeligt ikke noget med OS at gøre

Et andet eksempel på integrationen er f.x. hvis man har et digital kamera og ønsker billederne over på f.x. sin iPod.

1. Forbind kamera med USB kabel. Tryk ok for import.

2. Forbind iPod med USB (sync sker helt automatisk)

Wupti så er billederne overført.

Redigeret af lahan - 05-Januar-2010 kl. 11:43
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 11:21
For mig er valget af OS lidt lige som valg af værktøj. Det afhænger helt simpelt af hvad det skal bruges til, og selvfølgelig hvilken type hardware/software det skal kunne fungere sammen med. 

Alle systemer både windows, linux, OSX etc kan (for mig at se) optimeres til en given arbejdsopgave. Synes derfor ikke man kan skære alle OS'er over en kam, og udråbe en vinder. 

Hjemme bruger jeg windows fordi det er det eneste der fungerer tilfredsstillende til den HW/SW som jeg bruger der. På arbejder benytter vi en blanding af linux/BSD/windows alt efter arbejdsopgaven, og alle systemer fungerer glimrende. 

Da jeg gik på DTU arbejdede jeg jævnligt på Solaris, og det fungerede også udemærket. 

Overvejer at indkøbe en mac på et tidspunkt, men det er kun fordi jeg gerne vil benytte Logic som sequencer. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu