|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tbj2803 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2008 Status: Offline Point: 76 |
![]() Sendt: 23-Juni-2009 kl. 20:09 |
Jeg står og skal købe et 50" pio, men ved virkelig ikke hvilken model. Jeg har mulighed for at købe 5090 til 14400,- og 5090h til 16000,-. Muligvis krp-m til 16000, men det er ikke sikkert. Jeg har yousee og har smth3126. Hvilken en ville I tage og hvad er forskellene?
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Når du alligevel skal bruge en box, kan du godt købe en 5090. Men hvis du kan få en krp til 16000 kr. Hvordan forstår jeg ikke helt til den pris, men så havde jeg købt den.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er ikke 100% sikkert at krp modellen kan skaffes, desværre. Nu skriver du 5090 når jeg alligevel skal have boks, men hvad er forskellen på modellerne? Priserne er fordi jeg handler direkte hos pioneer og ikke i butik.
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
En H model har sattuner og en lidt bedre menu til indstillingerne. Billedet er ingen forskel på.
|
|
![]() |
|
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
![]() |
Køber du direkte fra Pioneer? Bliver prisen så lavere? Jeg forstår ingenting. Kan du ikke uddybe lidt mere? Jeg kunne også godt finde det interessant, da jeg også er på udkig efter et billigt Pioneer 5090 tv.
|
|
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
![]() |
Det er ikke så svært du skal købe krp 500 eller 5090H
|
|
![]() |
|
Caine78 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Forskellen mellem 5090 og 5090H er at H-modellen har DVB-T + DVB-S. Man får på H modellen også mere advancerede billedeindstillinger. eks, så får man ved en ISF kalibrering følgende indstillinger( ISF Day, ISF Night samt ISF Auto, hvor kun de 2 første er med standard). Desuden er H modellen DLNA certificeret og du kan derfor streame musik, billeder og film over dit netværk. Jeg har selv storebroderen, der har samme udstyr, men bare i 60" og jeg kan kun sige at den funker perfekt. Hvis du i stedet for går efter KRP serien så får du en plasma der kun er 64mm tyk. Hvis det er KRP-M, så er det bare en plasmamonitor, hvor alt skal tilføjes udefra, da der ikke er nogen form for antenne. Går du i stedet efter KRP-A, så får du en mediabox, hvor alle tilslutninger skal foretages. Fordellen ved dette er at du kun skal have et kabel op i TV'et. Men hvis man så gemmer mediaboxen væk i et tv-møbel, så vil den bare stå og larme, hvor mediadelen i 5090(H) modellen vil hænge på væggen hvor der er en større luftgennemstrømning. KRP modellerne kommer med en PURE mode, som givet et godt Out of the box indstilling, hvor det i større grad anbefales at kalibrere 5090(H). KRP modellen skal eftersigende kunne få en brøkdel bedre billede i forhold til 5090 hvis de begge kalibreres. Det vil formodentligt ikke kunne ses med det blotte øje, men det skulle være målbart. Hvis det står i mellem de valg du skriver, så vil min priotering være følgende: KRP-M, 5090H, 5090. Alle 3 skærme er perfekte plasmaer og de bruger det samme plasma panel, så der er ikke generations skifte mellem modellerne det er bare udstyr og software. Jeg vil dog siga at jeg ikke tror du kan få fat i en nogen KRP her hjemme i DK længere, medmindre du vil op i 60". Jeg selv har været på udkig længe efter en KRP i 50" model, men jeg valgte at købe en 6090H i stedet, da prisforskellen mellem KRP-500A og 6090H ikke er urimelig stor og slet ikke taget størrelsen i betragtning(Value for money). Ligemeget hvad du bestemmer dig for tror jeg du skal skynde dig lidt, da der ikke er mange 50" tilbage herhjemme generelt. Dine priser er meget gode, så lige meget hvilken en du vælger e det stadigt et godt køb, men du skal lige være opmærksom på at det kan være parallel import og så får du ikke den eftertragtede 2 årige Pioneer PDP+ garantien, hvor pioneer nordic kommer og henter din skærm og har en låne skærm med, samt gratis telefon support. Hvis det er parallel import, så skal du som regel selv sørge for at få afleveret skærmen hos leverandøren og så sender de den videre til Rusland eller hvor den nu stammer fra og så kan der godt gå langt tid før du igen kan se på storskærm. Tjek i hvertfald lige garantibetingelserne hos forhandleren inden du bestiller. Dette endte squ da med at blive lidt mere en bare en lille kommentar |
|
Pioneer PDP-LX6090H
Pioneer VSX-LX60 Pioneer DVR-LX60 Samsung HD box(YouSee) Playstation 3 Amphion Prio:520 + 520C + 510 Amphion Impact 500 |
|
![]() |
|
Darth Vader ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Ligesom L'er kunne jeg også godt tænke mig at vide mere, jeg går også utålmodigt og vil købe en. Har fået lov af konen, men må højst bruge omkring 15.000,- og vil helst have en 5090H. Men de sidste 1.000,- kan jeg sikkert "gemme" et eller andet sted
![]() |
|
Film skal ikke ses, de skal opleves !!!
|
|
![]() |
|
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() |
Ifølge Pioneers hjemmesider her, så har 5090 nu også DVB-T tuner. http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-LX5090/specs .html Ligesom de andre kunne jeg bestemt også godt tænke mig at vide, hvordan du kan handle direkte med Pioneer. |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Det er korrekt at H-modellen har nogle features, men hvis du alligevel skal have det kalibreret, så betyder det intet at det er en H-model. Jeg kan fx. ikke se nogen stor forskel mellem ISF DAY og NIGHT, så min står hele tiden på day.
KRP har samme gode billedkvalitet som lx5090 serien, men er tilgengæld lidt tyndere, og har et tweaket design. JEg valgte selv LX5090, da den har samme billede, er billigere, og at dens funktioner virker tilfredsstilende. Jeg har til dags dato ikke set dlna som har virket ordentligt, så for mig er det bare en gimmick. Hvis det var mig som havde fået de gode priser, så havde jeg valgt en KRP500M, men jeg ville være lidt ærgerlig over dens lave udgangseffekt til en højtaler. Grunden er: ren monitor tyndere Ingen overflødig tuner |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
lidt off topic Vedr isf day night, hvis du ikke kan se den store forskel er det bedst at bruge isf night, da day indstillingen er et kompromis, typisk er night indstillingen den der rammer den mest optimale indstilling, så skynd dig at skifte
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Wow nogle gode svar. Så fik jeg vist alle forskellene at vide, tak :) Hvad angår garanti så kan jeg ikke forestille mig, at det er parallel-import eftersom det er levering direkte fra pioneer danmark ;) Der er en chance for at krpm50 kan skaffes, men ikke sikkert dog skulle de være gode :). Hvis den kan, lyder det til, at være det bedste bud så tror jeg vil gå efter den. Ellers kan den leveres i 60" til omkring 27k. Er det mer prisen værd? Synes godt nok det er mange penge! Jeg har hørt der skulle være lidt forskelle på fjernbetjeningerne, er dette korrekt? Jeg har en ysp 1100, som skal sættes til så udgangseffekt er lige meget. Har krp også dnla? Nu hvor krp kun er en monitorskærm er der så stadig en fornuftigt brugermenu? Jeg har forhandlernummert hos pioneer dk og kan derfor handle hos dem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |