recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket pioneer skal jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket pioneer skal jeg vælge?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 21:30

Oprindeligt skrevet af tbj2803 tbj2803 skrev:

Wow nogle gode svar. Så fik jeg vist alle forskellene at vide, tak :) Hvad angår garanti så kan jeg ikke forestille mig, at det er parallel-import eftersom det er levering direkte fra pioneer danmark ;) Der er en chance for at krpm50 kan skaffes, men ikke sikkert dog skulle de være gode :). Hvis den kan, lyder det til, at være det bedste bud så tror jeg vil gå efter den. Ellers kan den leveres i 60" til omkring 27k. Er det mer prisen værd? Synes godt nok det er mange penge! Jeg har hørt der skulle være lidt forskelle på fjernbetjeningerne, er dette korrekt? Jeg har en ysp 1100, som skal sættes til så udgangseffekt er lige meget. Har krp også dnla? Nu hvor krp kun er en monitorskærm er der så stadig en fornuftigt brugermenu? Jeg har forhandlernummert hos pioneer dk og kan derfor handle hos dem.

en krp 600 a har tuner dlna mange features osv.... og 60" er bedre end 50.. size does matter

en krp 600m er kun monitor der får du ikke alle features med.. tag evt en sammenligning på pioneers hp.

men det er uanset hvad en fed skærm... der er ikke så meget at sige andet end køb

Mvh

René
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 21:33
Hvordan har du fået fat i det forhandler nummer?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 21:36

Du kan ikke købe direkte ved Pioneer, medmindre du har en radio/tv butik, ellers kan du ikke købe deres plasma TV.

Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Hvordan har du fået fat i det forhandler nummer?

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Wow nogle gode svar. Så fik jeg vist alle forskellene at vide, tak :) Hvad angår garanti så kan jeg ikke forestille mig, at det er parallel-import eftersom det er levering direkte fra pioneer danmark ;) Der er en chance for at krpm50 kan skaffes, men ikke sikkert dog skulle de være gode :). Hvis den kan, lyder det til, at være det bedste bud så tror jeg vil gå efter den. Ellers kan den leveres i 60" til omkring 27k. Er det mer prisen værd? Synes godt nok det er mange penge! Jeg har hørt der skulle være lidt forskelle på fjernbetjeningerne, er dette korrekt? Jeg har en ysp 1100, som skal sættes til så udgangseffekt er lige meget. Har krp også dnla? Nu hvor krp kun er en monitorskærm er der så stadig en fornuftigt brugermenu? Jeg har forhandlernummert hos pioneer dk og kan derfor handle hos dem.

en krp 600 a har tuner dlna mange features osv.... og 60" er bedre end 50.. size does matter

en krp 600m er kun monitor der får du ikke alle features med.. tag evt en sammenligning på pioneers hp.

men det er uanset hvad en fed skærm... der er ikke så meget at sige andet end køb

Size does matter

Men over 50", dér begynder man altså at se på projektor efter min mening. Så kan man lige så godt snuppe et 90-100" når man er ovre i den størrelse. Eller er det bare mig der synes det er synd at blæse gen-gen-genudsendelsen af "De unge mødre" i halvdårlig DVD-kvalitet op på en stor fladskærm?
Til top
Crede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-September-2008
Sted: Denmark
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 00:40
Hvilken forhandler har du det fra?
Til top
Caine78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juni-2009
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 10:12

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Size does matter

Men over 50", dér begynder man altså at se på projektor efter min mening. Så kan man lige så godt snuppe et 90-100" når man er ovre i den størrelse. Eller er det bare mig der synes det er synd at blæse gen-gen-genudsendelsen af "De unge mødre" i halvdårlig DVD-kvalitet op på en stor fladskærm?

Nu kan det være vi kommer lidt off topic, men skal gøre det kort

Jeg stod selv i samme dilemma, da jeg skulle vælge mellem plasma eller projektor. Jeg valgte plasmaen, da et godt projektor setup er meget pladskrævene og også koster kassen, hvis man ikke vil gå på kompromis med detaljerne.

1. Man skal reservere en hel væg til lærred, hvor én 6090H fylder ca. 1½m x 1m.  
  2. Man skal investere i nogle gode mørklægningsgardiner
  3. Pris på projektor + lærred ca. 20K + 20K
  4. Levetiden på en pære er ca 3-4000 timer og prisen på en pære er også ca. 3-4000 kr 

Jeg er fuldt forstående for at hvis man kaster billedet fra en BD op i et kæmpeformat på endevæggen, så får man nok en større billedeoplevelse, men jeg klager nu ikke over størrelsen på min 60"

Pioneer PDP-LX6090H

Pioneer VSX-LX60

Pioneer DVR-LX60

Samsung HD box(YouSee)

Playstation 3

Amphion Prio:520 + 520C + 510

Amphion Impact 500
Til top
Caine78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

Oprindeligt skrevet af Caine78 Caine78 skrev:

Forskellen mellem 5090 og 5090H er at H-modellen har DVB-T + DVB-S.

Ifølge Pioneers hjemmesider her, så har 5090 nu også DVB-T tuner.

http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-LX5090/specs .html

Ja der burde jeg lige have tilføjet, hvor 5090 hun har DVB-T

Correction taken

Redigeret af Caine78 - 25-Juni-2009 kl. 10:33
Pioneer PDP-LX6090H

Pioneer VSX-LX60

Pioneer DVR-LX60

Samsung HD box(YouSee)

Playstation 3

Amphion Impact 500
Til top
Caine78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 10:32

Nej selvfølgelig er det ikke parallel import, når du handler ved Pioneer DK :-)  Det var bare mig der blind og ikke lige havde fået denne information med fra starten af.  Jeg er også ret sikker på du er omfattet PDP garantien. Jeg har selv købt min receiver brugt af en radio/tv medarbejder, der havde handlet direkte med Pioneer. Jeg fik ikke nogen original købskvittering, men i stedet ordreseddel fra Pioneer DK. Jeg havde forinden kontaktet pioneer og oplyste serienummer og ordrenummer og han kunne så se at der var Pioneer garanti på. Jeg skulle bare oplyse serienummer og ordrenummer til serviceafdelingen hvis jeg skulle komme i problemer.

Hvis du kan skrabe penge sammen til en 60", så vil det give en større billedeoplevelse, men man skal regne med ca.10K for de sidste 10", så mine sidste 10" blev sponsoreret af SP-ordningen.

Pioneer PDP-LX6090H

Pioneer VSX-LX60

Pioneer DVR-LX60

Samsung HD box(YouSee)

Playstation 3

Amphion Impact 500
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu