recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket plasma 42" ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket plasma 42" ???

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
butch Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2004 kl. 10:00

Jeg har prøvet at købe et plasma-tv hos AlfaView, men jeg returnerede det igen, billedet var i og for sig OK, men der maglede bl.a. ordentlige tilslutningsmuligheder, jeg endte op med som tidligere nævnt at købe et JVC, som er meget bedre på alle måder, både billede og tilslutning (bl.a 2 scart med RGB/S_VHS) passer bedre til mit behov. I den samme prisklasse har jeg også set på LG som har et nydeligt billede.

Butch.

Butch
Til top
pingu22 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2004
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2004 kl. 13:03

Jeg har liget set BeoVision 4 42" plasma TV i en B&O butik - det har faktiskt kun en opløsning på 852x480 linier - d.v.s. ikke engang almindelig PAL opløsning (576 linier) - og slet ikke "HDTV ready" som vil sige 720 linier ("720p") - og så koster de 115.000kr.....

Jeg synes det ærgerligt når folk bruger mange penge på skærme der ikke engang har PAL opløsning og slet ikke HDTV.

HDTV i Europa kommer hurtiger end vi måske tror. HD-1 sender allerede fra Astra og i forskellige Kabel net, Premiere i Tyskland launcher 3 kanaler til Nov 2005, BSkyB kort tid senere, og mon ikke Viasat eller Canal Digital finder på at sende nogle HDTV programmer i 2006 eller 2007 - Fodbold WM i Tyskland 2006 bliver generelt anset for en key driver for HDTV i Europa.

Astra og Consumer Electronics firmaer har sammen dannet the European HDTV Forum (http://www.hdtvforum.org/en/) og også lavet et mærkat "HD Ready" til skærme der opfylder minimum 720p opløsning og de rigtige stik.

Hilsen

Bernd

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu