recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket plasma skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket plasma skærm

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 03:17

hvor har du set det P til sidst henne??

på hifipriser er det enten med eller uden E til sidst.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af indomitus indomitus skrev:

Tror jeg vil have skiftet mit Samsung LE40M71 ud til et plasma.

Har kigget lidt på Panasonic som har fået meget ros div. steder, men hvad for en model skal jeg kigge efter, eller skulle jeg vente lidt på en ny model.

Andre mærker som jeg burde kigge nærmere på, gider bare ikke og have en kasse ved siden af lige som pioneer har på (nogle) af deres modeller

Skal bruges til DVD/HD-DVD/Blue-Ray/TV

Pris omkring 20000kr.

Hej!

Bare til din orientering:Pioneer har IKKE "en kasse ved siden af".....det er længe siden at de modeler udgik

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
indomitus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Point: 400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

hvor har du set det P til sidst henne??

på hifipriser er det enten med eller uden E til sidst.

http://cinemagic.dk/shop/panasonic-th-42pv70p-2496p.html

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Oprindeligt skrevet af indomitus indomitus skrev:

Tror jeg vil have skiftet mit Samsung LE40M71 ud til et plasma.

Har kigget lidt på Panasonic som har fået meget ros div. steder, men hvad for en model skal jeg kigge efter, eller skulle jeg vente lidt på en ny model.

Andre mærker som jeg burde kigge nærmere på, gider bare ikke og have en kasse ved siden af lige som pioneer har på (nogle) af deres modeller

Skal bruges til DVD/HD-DVD/Blue-Ray/TV

Pris omkring 20000kr.

Hej!

Bare til din orientering:Pioneer har IKKE "en kasse ved siden af".....det er længe siden at de modeler udgik

lrev

okey det vidste jeg ikke, men jeg finder vel ikke et plasma som er bedre end TH-42PV70 når vi snakker under 10000kr.

Tror ikke det bliver pioneer, skal vel op i 20000kr for at få et lige så godt pioneer som TH-42PV70 - eller tager jeg fejl ?

Redigeret af indomitus - 14-Juli-2007 kl. 08:31
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 09:36

Hej

Nej , du får helt sikkert ikke bedre plasma til under 10000kr end PANASONIC , men om du skal helt op på 20000kr for at finde et der er bedre , det kan man diskutere , og det bliver diskuteret meget flittigt i en anden tråd, så du må ud og kikke og selv vurdere , men du kan iøjeblikket få PIONEER for 14000kr ( 7G )

god jagt

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
emoll76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juli-2007
Sted: Norway
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 09:38

Hilser fra Norge. Måtte bare melde meg inn her når jeg så dere diskutere Panasonic.Gå for Panasonic. Den gir deg et fantastisk bilde og er så å si ferdig kalibrert rett fra kartong. Jeg er så fornøyd med det den leverer, og da har jeg hatt flere skjermer å sammenligne med. Denne har vært best. Dvd med 576P blir faktisk sinnsykt bra.

Panasonic TH-42PX70E
When picture counts
Til top
indomitus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Point: 400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 09:44
Tror også det bliver pana, skal jo smide næste 50% mere for det pioneer og jeg tror næppe det er 50% bedre, så heller spare de 5000kr til en god kalibrering og resten kan være tilskud til en HD/Blue-Ray maskine :)
Til top
emoll76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juli-2007
Sted: Norway
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 10:17

Pana. er klar til brug. 2 hopp mot venstre på lys i dynamisk og den stråler. Kontrasten er rå. Den har den evne til å skille mellom lys og mørke i samme scene, som gir det å se film en ny dimensjon. Klodenes Kamp var sinnsykt bra på denne tv'en

Panasonic TH-42PX70E
When picture counts
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af emoll76 emoll76 skrev:

Hilser fra Norge. Måtte bare melde meg inn her når jeg så dere diskutere Panasonic.Gå for Panasonic. Den gir deg et fantastisk bilde og er så å si ferdig kalibrert rett fra kartong. Jeg er så fornøyd med det den leverer, og da har jeg hatt flere skjermer å sammenligne med. Denne har vært best. Dvd med 576P blir faktisk sinnsykt bra.

Nu har jeg fået min TH37PX70 kalibreret af en professionel, og jeg kan fortælle dig at fabriksindstillingen ligger langt fra den optimale indstilling af skærmen, sådan var det ihvertfald hos mig, alene gråskalaen lå på d7500 og den burde ligge på d6500, så indstillingsmæssigt er der stadig meget at gøre på panasoniccen, og en del af indstillingerne for at opnå den mest optimale indstilling af skærmen kan kun opnåes fra servicemenuen.

Husk iøvrigt på du opnår de fleste detaljer i de mørke scener under profilen "Biograf" hvis ikke du allerede havde opdaget det.

Iøvrigt velkommen til deroppe fra det kolde nord

Redigeret af rhsin - 14-Juli-2007 kl. 10:44
Mvh

René
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 14:32
Ja, det er altså direkte løgn at påstå, at Panasonic er korrekt indstillet fra fabrikken. Det er hverken 9. eller 10. generation.

Det er også nærmest forrykt at foreslå, at man skal bruge Dynamisk indstillingen. Det er nok nærmest det værste man kan få disse fjernsyn til at se ud

Redigeret af Naiera - 14-Juli-2007 kl. 14:51
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 14:49
Dynamisk indstilling - helt enig Naiera - det er på alle områder helt hen i skoven 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 14:56

Hej , ja dynamisk indstilling duer ikke , men mht "biograf" indstillingen , der synes jeg ikke at jeg får et lige så skarpt billede som på normal , det er ligesom om at det bliver lagt et tyndt gråt/hvidt gardin hen over skærmen , jeg skal dog lige nævne at min skærm ikke er kalibreret , er det kun efter kalibrering at der skulle komme flere detaljer i de sorte/mørke billeder?

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , ja dynamisk indstilling duer ikke , men mht "biograf" indstillingen , der synes jeg ikke at jeg får et lige så skarpt billede som på normal , det er ligesom om at det bliver lagt et tyndt gråt/hvidt gardin hen over skærmen , jeg skal dog lige nævne at min skærm ikke er kalibreret , er det kun efter kalibrering at der skulle komme flere detaljer i de sorte/mørke billeder?

MVH

det er rigtigt observeret, og det er også et kompromis, jeg syntes bare de detaljer jeg ser jeg mister når jeg kører på normal gør at jeg foretrækker biograf, den virker også mere naturlig i farverne hvor på normal syntes jeg farverne bliver overstyret hvis man kan side det sådan.

Det er muligt at det er tydeligere på min fordi en kalibrering typisk bliver meget kontrastfuld men da det samtidig skal se naturligt ud ender man som regel op i et kompromis alt efter skærmens formåen og muligheder.

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu