|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Flim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 16:15 |
Da der ikke er brænder i min KISS-optager skal jeg smide det hele over på pc'en inden jeg kan brænde det ned jeg har optaget. Jeg bruger nu: TMPGEnc DVD Author, men det er ikke godt. Dvs det er det, men når min film har været igennem dette program og den er brændt ud, så er lyden og billedet forksudt ca. ½ sek, hvilket er noget værre skidt.
Jeg kan ikke brænde i Nero uden at filerne er delt op i filer af max 1 Gb stykket, så jeg vil meget gerne høre fra Jer. Hvilke programmer bruger I når det I har optaget skal brændes ned? Mvh Bo |
|
DS214play
DVBLink Så skal der fanme optages og streames! |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Jeg har brugt DVD Author i flere år, og har aldrig haft synkroniserings-problemer (med mindre de var der i forvejen på kilde-materialet).
Er du sikker på, at KiSS'en leverer en .MPG fil med korrekt header-information omkring audio delay? Hvis ikke, så er det klart, at andre programmer forstår filen forkert. Har du prøvet at spille .MPG filen i f.eks. PowerDVD og/eller Media Player? Hvad sker der der? Jeg har en KiSS DP-500, hvor visse DiVX filer, der spiller fint synkroniseret på PC, afspilles ude af sync på KiSS. Om det er KiSS eller filen, der er problemet, det har jeg ikke undersøgt... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Flim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
Jeg har overført filen i rå format til min pc og afspillet den med PowerDVD, og der var ingen problemer, så problemerne kommer først når jeg bruger programmet. Dvs at jeg kan afspille VOB-filen direkte i PowerDVD. Jeg får jo en VOB og en IDX-fil med. Den MPG-fil du snakker om - hvor kommer den ind i billedet henne? |
|
DS214play
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Kan du ikke bruge DVD Author til at korrigere den forskudte lyd, hvis ellers det er her problemet ligger? Jeg kan ikke huske om det er DVD Author, DVD Author Pro eller et af de andre TMPG programmer, der kan synkronisere lyden.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg mener ikke at have set at DVD Author kan dette. Jeg ved at det er der fejlen ligger, hvilket er temmelig fustrerende, da det ellers er et super program. Hvis jeg afspiller den rå fil, er der nemlig ingen problemer. Men jeg ser om jeg kan finde DVD Author Pro som en trail. Ellers er I velkomne til at smide links til andre programmer hvor man kan redigere i den rå stump film og smide den ud igen :-) |
|
DS214play
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Hej Bo, Jeg har oplevet lignende problemer med MPEG2 optagelser fra ukendte kilder (formentlig TiVo o.lign.). Problemet skyldes formentlig fejl i GOP strukturen som de færreste Author programmer kan rette op på. Jeg har fundet programmet Womble MPEG2VCR uundværligt til at løse den type fejl. Programmet er efterhånden aldrende og det er muligt at det nyere Womble MPEG Video Wizard kan det samme?! (jeg har ikke prøvet det). I MPEG2VCR skal du blot indlæse VOB filen for derefter at lagre den igen til en ny fil (benyt 'Save' ikonet blandt knapperne under optagelses-dialogen, eller tryk 'Z'). Herefter skulle den være renset for GOP fejl og du skulle kunne bruge den uden problemer i f.eks. DVD Author. Opdatering: MPEG2VCR indeholder også en 'GOP fixer' (under 'Tools' menuen) - men min erfaring er, at den ikke fungerer helt lige så godt som at indlæse og lagre som jeg har beskrevet. /Lars Redigeret af laursen |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Lars. Det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem engang i aften. I går aftes prøvede jeg dog DVD Author Pro, og der var ingen fejlo da jeg fik den brændt ud. Eneste ulempe er at det program koster $100, hvilket også er en slags penge. Men jeg ser på det, og siger tak for hjælpen indtil videre |
|
DS214play
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |