recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket Program til at producere PDF-filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket Program til at producere PDF-filer

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Dette brevpapir er det relativt nemt at sætte op i programmet, rhsin?
ja når man har lavet sin "printer" så vælges der blot en skabelon (feks en blank pdffil med logo og tekst placeret i overensstemmelse med virksomhedens øvrige brevpapir) og det er muligt at lave faxpapir (sort/hvid) men også fuld farver.... denne kan iøvrigt også lave præindstastet tekst.

faktisk et meget fleksibelt program, fik det anbefalet af vores IT mand på C5, som vi fik til at lave opsætning på den første.... det viste sig så efterfølgende med lidt support kunne vi nok selv have fundet ud af det.. men nu var han igang med noget andet alligevel.. så det er en anerkendt businessløsning

(kig nedenfor flueben udfor pdf skabelon, og peg på den ønskede skabelon... det er som sagt muligt at oprette masser af printerere som hver især kan pege ind på individuelle skabeloner, så lægges det som printes afsted ovenpå skabelonen)

Redigeret af rhsin - 02-Februar-2010 kl. 18:48
Mvh

René
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 18:56
Super Rhsin...

Hvis der opstår nogle spørgsmål e.l. i forbindelse med produktion af skabelon e.l. - Er du så manden, som jeg evt. kan kontakte med diverse spørgsmål? Wink

UDEN AT MISBRUGE DIG OVERHOVEDET.... Tongue
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:45
jeg skal gerne gøre et par supportforsøg vis det er.. ingen garantier for fejltype 49 LOL
Mvh

René
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg skal gerne gøre et par supportforsøg vis det er.. ingen garantier for fejltype 49 LOL
Lyder super - men det bliver ikke før om en lille uges tid, jeg for alvor kommer i gang. Er på kursus lige pt... Men lad os se, om der bliver behov for kontakt eller om jeg evt. kan løse det selv Wink

Men indtil videre tak Tongue
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 14:58
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Installeres som en printer og spørger hvor du vil gemme din PDF når du skriver ud. Smart, gratis og reklamefrit.

Hov...glemte næsten at du også skal bruge Ghostscript. Det er så også gratis:
http://sourceforge.net/projects/ghostscript/files/GPL%20Ghostscript/8.70

Redigeret af pilehave - 03-Februar-2010 kl. 15:01
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 08:54
Hej.
Jeg bruger FreePDF XP. Det fungere super godt til alt. Word, Excel, billeder, tegninger osv. Der skal også installeres Ghostscript, men det finder du ud af via hjemmesiden.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 10:20
Jeg bruger fortrinsvis programmerne i den gratis kontorpakke Open Office til at konvertere til PDF. I Filer kan jeg uhyre let "eksportere"  et tekstdokument eller regneark som PDF eller sende det  som vedhæftet PDF-fil i en e-mail.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hej RHSIN

Jeg har nu prøvet den mellemste testversion. Her har jeg:

- Oprettet en simpel PDF-skabelon som baggrund og som bruges som standard.
- Oprettet en standard-filmappe til konverterede Word-dokumenter o.l.
- Oprettet en simpel dokument-baggrundstest i Word og konverteret den til PDF-fil.
- Herefter benyttet denne dokument-baggrundstest som brevpapir...

Og det spiller bare max... Dog som testversion, hvor den indsætter diverse test-materiale også, så man kan se det er en test version. Men det kan man jo betale sig fra... Virker umiddelbart kanon, nu får vi se hvad sælgeren siger....

Det eneste man ikke kan er at redigere PDF-dokumentet direkte og har ikke prøvet at maile endnu ved at konvertere til PDF-dokument først...

Men virker super - tak :) Tongue og prisen er ikke skræmmende...

Bruger i Client-versioinerne eller er I i firmaet gået efter server-versionen og har du erfaring med differencerrne... Dette er en i første omgang en enkelt-person, som skal bruge muligheden. Men man ved aldrig om chefen også skulle blive interesseret hehe...
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 15:45
det var så lidt, vi kører client versionerne installeret på hver enkelt maskine.

Men syntes også det er ligetil, også mulighed for tilpasninger med kopier til den ene og anden... især godt til fakturering og tilbudsgivning, sådan når man bruger tilbudsversionen havner der altid en kopi i en folder på serveren hvis man ønsker det.

det med at rette dokumentet syntes jeg ikke er et problem, jeg har jo altid originaldokumentet at arbejde udfra.... iøvrigt også fint mht standardtekster osv. ved kampagner ferieinfo osv. mulighederne er mange Smile

det er muligt at den laver pdffilen og vedhæfter en mail med et prædefinereret emne samt tekst så det i princippet bare er at trykke send (efter indsat modtager... som faktisk også kan gøres automated)

Redigeret af rhsin - 07-Februar-2010 kl. 15:47
Mvh

René
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 16:03
Hej.

Jeg bruger selv BullZip pdf printer. Den er gratis og sætter ikke reklamer ind. Den fungerer som en virtuel printer. Skal du lave et pdf dokument vælger du print i f.eks. word og vælger BullZip printeren i steder for din almindelige printer. BullZip laver så et pdf dokument der gemmes på computeren. Nemt og enkelt.

http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php

MVH
tvkartoffel

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Det eneste man ikke kan er at redigere PDF-dokumentet direkte og har ikke prøvet at maile endnu ved at konvertere til PDF-dokument først...

Det kommer du heller til at kunne ordentlig, undtagen med meget dyrt software. PDF-filer er PostScript, og teksten står ikke som tekst i en PDF, men som XY koodinater af de enkelte bogstaver.

Venlig hilsen
KB
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 16:24
Men det er jo også let at redigere det enkelte dokument i Word or whatever... Og så danne en ny PDF-fil og kontrollere denne inden den bliver sendt med mail-programmet...

Jeg vil gå efter dette program og foreslå den løsning... Man kan jo lave uanede printerkombinationer her... og flette diverse brevpapirer ind. Lige før jeg selv skulle have en licens med hehe....

Tak for inputtet TVKARTOFFEL - programmet kommer lige i baghovedet også... Men syntes funktionen med flette et allerede forud defineret PDF-dokument (læs brevpapir) er en fed ting og kan give mening i det daglige virke.... Men det kan BullZip evt. også...
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu