|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
|
Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men jeg bruger også cute pdf, der er gratis og nemt :-)
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
Det er også det, der er meningen.
Ja, det ser ud til at være lige til at gå til. Acrobat kræver en del uddannelse først, for at man kan udnytte det. Der er ellers et gratis halvdages Acrobat seminar i næste måned i Århus og København: http://events.adobe.co.uk/cgi-bin/event.cgi?country=dk&eventid=9303 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
|
Jeg overvejede også ACROBAT kraftigt, og det var en af årsagerne til, at jeg oprettede denne tråd. For at få en følelse af, hvad der ellers var af muligheder derude. ACROBAT kan mange ting, men koster også spidsen af en jetjager - set i betragtning af ønskede muligheder.
Var det udelukkende til mig selv, havde jeg nok gået efter ACROBAT også nydt mange af mulighederne. Men for den simple PC-bruger, som "bare" skal kunne lave et flot udseende PDF-dokument... Er de forslag, som er fremkommet her, nok ganske udemærkede og jeg takker alle for indlæg...
Og der må da hjertens gerne komme flere gode forslag....
![]() Mht. det gratis halvdages Acrobat seminar i næste måned i Århus og København, så har jeg lige været på kursus i "Indesign" og kan nok ikke blive ved - men vil da lige prøve at lufte det for min chef... hehe
|
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
|
Hurtig beslutning... Tilmeldt ovennævnte seminar... Så må chefen slå hælene sammen... Ses vi
![]() |
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
Nej, jeg skal ikke med - jeg er på efterløn nu, og gider ikke følge 100% med mere. På arbejdet var jeg PDF-guruen ![]() Det er heller ikke alle der har brug for Acrobat, men når man laver mange ting til tryk, kan det ikke betale sig at forsøge med billigere software end Adobe CS, herunder Acrobat. Det skal bare virke hver gang, og farveprofiler og skrifter skal klappe. Når man sidder til sidst og skal sende noget til tryk, og en annonce ikke vil RIP'es, og den er lavet i GhostScript el. lign., så bliver pdf-filen simpelthen åbnet i Photoshop og gemt som billede - så kan de lære det. Teksten bliver selvfølgelig utydelig at læse, men alternativet er at smide annoncen ud. Redigeret af Brixen - 07-Februar-2010 kl. 17:18 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for hintet Brixen...
Så "fortsætter" jeg der hvor du slap...
![]() Du lyder også til at have vældig styr på PDF og ACROBAT....
|
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Man Kan godt lave en brevpapir funktion. Man kan endda selv væge hvilket lag der skal være øverst.
Til brevpapir vælger man baggrunden nederst. Hvis man f.eks vil lave noget der ligner et stempel, vælger man "baggrunden" øverst. MVH tvkartoffel |
||
![]() |
||
![]() |
|
Lyder slet ikke dårligt, tager programmet med i baghånden.... Tak og kan det så også maile direkte med det samme....
|
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Nej nu stopper du :-)
Hvis du køber acrobat professional for en halv million så kan du lave end pdf der bliver vedhæftet til en mail, direkte i word. MVH tvkartoffel |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har fanget svaret - tak... Og nej, jeg skal ikke ud og investere millioner i software... Kan så oplyse, at det andet stykke software til under Kr. 500,- også kan gøre det...
Men super input fra dig
![]() |
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ikke med mindre du bruger office 2007. Der findes et gratis plugin der kan lave pdf filler:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=4d951911-3e7e-4ae6-b059-a2e79ed87041&displaylang=en Med det kan man vist nok, under "send" i f.eks word, lave en pdf der blive vedhæftet en mail. Jeg ved så ikke om man kan lave brevpapir. Jeg tror det ikke. Problemet er dog ikke værre end at du kan åbne en skabelon med dit brevpapir i word og så skrive i skabelonen. Du kan så konvertere dokumentet til pdf og sende det. MVH tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 07-Februar-2010 kl. 18:09 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ahh! Det var ikke et spørgsmål. Det var en konstatering.
Stor ståhej for ingen ting :-) tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 07-Februar-2010 kl. 18:11 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |