recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilket program til at vise dvd-film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilket program til at vise dvd-film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilket program til at vise dvd-film
    Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:56
Hej.

Jeg har en bærbar tilsluttet til mit fjernsyn (42" panasonic plasma), som kan streame film fra min NAS.

Men det er ikke særlig nemt at få Windows Media player til at vise filmen, så den fylder HELE skærmen. Selv i dens "full screen mode" er der sorte bjælker både foroven, forneden og til højre/venstre.

Jeg har en oldgammel version af WinDVD, som uden videre kan afspille film, så de fylder HELE skærmen. Men af en eller anden grund vil den kun afspille film, som ligger på den bærbares egen harddisk, men ikke dem, der ligger på NAS (det vil Windows Media Player godt).

Så spørgsmålet er: Kender I et velegnet program til at afspille dvd-filer (alle mine film ligger som Video_ts filer dvs. incl ekstramateriale osv.) Det behøver ikke være gratis, men det behøver selvfølgelig heller ikke koste penge.

Et tillægsspørgsmål: Hvis jeg streamer noget fra Dr's bonanza kan jeg heller ikke få det til at fylde hele skærmen. Løsningen er at ændre aspect ratio på fjernsynet, det er bare møg-besværligt, for så er pauseknapper osv uden for billedet, og når man afslutter streamningen er man nødt til at skifte tilbage til 16:9 på fjernsynet manuelt. Løsning på dette ville også være kærkomment. I mine øjne virker det lidt mærkeligt, at Bonanza ikke af sig selv kan fylde hele skærmen. (det virker faktisk, hvis man viser et gammel program i 4:3 - så er fylder det hele højden, og efterlade sorte bjælker til højre og venstre. Men hvis jeg vil se et nyere program i 16:9 format er der bjæler både til højre, venstre, foroven og forneden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu