|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tops ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 02-August-2007 kl. 15:57 |
Hej.
Jeg har besluttet mig for at købe et nyt scart-kabel, da det ene af mine i alt 3 kabler er begyndt at give et svagt lys-glimt hvert andet sekund, når jeg på min hdd recorder ser noget fra min canal digital-boks. Derfor spørger jer nu jer om hjælp. Min opsætning er som følger: Prosonic silver tv fra 2005 - det har kun 2 scart IN/OUT og ikke andet. Phillips canal digital-boks til at se canal+ - med 2 scart IN/OUT og en serial port med 2 lydstik. Denver DHD-160 recorder med flg. CONNECTIONS: RF IN/OUT, 2 SCART IN/OUT, Y, Pb, Pr IN/OUT, S-VIDEO IN/OUT, VIDEO IN/OUT, COAXIAL, OPTICAL, 5.1 OUTPUT, USB ON FRONT, MINI DV ON FRONT, S-VIDEO ON FRONT, VIDEO/AUDIO ON FRONT Her er det så jeg vil høre jer, om I har nogle gode råd til, hvad jeg skal købe - om det skal være scart kabel - eller om der er et bedre kabel med scart i den ene ende og noget andet i den anden ende, som så passer godt til min recorder og vil give mig bedre kvalitet. Jeg vil helst ikke give over 150 kroner for et kabel Redigeret af Tops - 02-August-2007 kl. 15:59 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ja, et scartkabek der giver et lysglimt hvert andet sekund skal du efter min opfattelse slet ikke køre med, det må jo være en gnist der frembringer lysglimtet og kablet der dermed defekt. Det kan da let ødelægge noget.
Et nyt scartkabel kan være et clictronic fra AV-connection. Der er også i prisklassen Harald Nyborg der har et der ligner Clicktronic (uden at være det). Begge er lavet med metalhus og i OFC kobber. Clicktronic er et godt mellemklasse scartkabel. Når du køber et ordentlig Scartkabel kan du tydelig se forskel til det bedre, hvis du har brugt de billigste hidtil. |
|
![]() |
|
Tops ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Hej - tak for dit svar. Jeg endte med at købe et brandbridge i den lokale elektronik forretning - var det et dumt valg ellr hvordan og hvorledes?
Lysglimtet er væk, men billedkvaliteten er ikke megen anderledes end når jeg ser min boks igennem fjernsynet - hvor jeg bruger et kabel, der fulgte med til boksen. |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Bandbridge er et udmærket fabrikat. På et ganske almindeligt Prosonic (billederørs?) TV, må du nok ikke forvente nogen større 'før/efter'-effekt i billedekvaliteten. Det er snarerere på fladskærme, at en sådan forskel vil blive synlig. Redigeret af musicus - 02-August-2007 kl. 22:12 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Det kabel du først brugte behøver jo heller ikke at være af dårlig kvalitet. Forskellen til et godt kabel ses mest hvis man bruger et af de billigste.
Bandbrigde er godt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |