recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket scart-kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket scart-kabel?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tops Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2006
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket scart-kabel?
    Sendt: 02-August-2007 kl. 15:57
Hej.

Jeg har besluttet mig for at købe et nyt scart-kabel, da det ene af mine i alt 3 kabler er begyndt at give et svagt lys-glimt hvert andet sekund, når jeg på min hdd recorder ser noget fra min canal digital-boks.

Derfor spørger jer nu jer om hjælp.
Min opsætning er som følger:

Prosonic silver tv fra 2005 - det har kun 2 scart IN/OUT og ikke andet.
Phillips canal digital-boks til at se canal+ - med 2 scart IN/OUT og en serial port med 2 lydstik.
Denver DHD-160 recorder med flg.
CONNECTIONS: RF IN/OUT, 2 SCART IN/OUT, Y, Pb, Pr IN/OUT, S-VIDEO IN/OUT, VIDEO IN/OUT, COAXIAL, OPTICAL, 5.1 OUTPUT, USB ON FRONT, MINI DV ON FRONT, S-VIDEO ON FRONT, VIDEO/AUDIO ON FRONT

Her er det så jeg vil høre jer, om I har nogle gode råd til, hvad jeg skal købe - om det skal være scart kabel - eller om der er et bedre kabel med scart i den ene ende og noget andet i den anden ende, som så passer godt til min recorder og vil give mig bedre kvalitet.

Jeg vil helst ikke give over 150 kroner for et kabel

Redigeret af Tops - 02-August-2007 kl. 15:59
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 18:16
Ja, et scartkabek der giver et lysglimt hvert andet sekund skal du efter min opfattelse slet ikke køre med, det må jo være en gnist der frembringer lysglimtet og kablet der dermed defekt. Det kan da let ødelægge noget.

Et nyt scartkabel  kan være et clictronic fra AV-connection. Der er også i prisklassen Harald Nyborg der har et der ligner Clicktronic (uden at være det). Begge er lavet med metalhus og i OFC kobber. Clicktronic er et godt mellemklasse scartkabel.

Når du køber et ordentlig Scartkabel kan du tydelig se forskel til det bedre, hvis du har brugt de billigste hidtil.
Til top
Tops Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 18:19
Hej - tak for dit svar. Jeg endte med at købe et brandbridge i den lokale elektronik forretning - var det et dumt valg ellr hvordan og hvorledes?

Lysglimtet er væk, men billedkvaliteten er ikke megen anderledes end når jeg ser min boks igennem fjernsynet - hvor jeg bruger et kabel, der fulgte med til boksen.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 18:58

Bandbridge er et udmærket fabrikat.

På et ganske almindeligt Prosonic (billederørs?) TV, må du nok ikke forvente nogen større 'før/efter'-effekt i billedekvaliteten. Det er snarerere på fladskærme, at en sådan forskel vil blive synlig.

Redigeret af musicus - 02-August-2007 kl. 22:12
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 04:17
Det kabel du først brugte behøver jo heller ikke at være af dårlig kvalitet.  Forskellen til et godt kabel ses mest hvis man bruger et af de billigste.

Bandbrigde er godt. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu