|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||||||||||||||
hasse78 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() Sendt: 20-Januar-2008 kl. 18:34 |
|||||||||||||||||
Hej Systemet skal bruges til HDD-optager, afspilning af film, lidt spil i ny og næ (ej crysis), browsing, fotofremvisning, etc.... Hvilke system vil I vælge: (nogen minuser i setup´et) AMD setup: Athlon 64 X2 5200+ 2.7 GHz 680 kr. Mindst mulige pris på valgte produkter i indkøbslisten: 4204 kr. Intel setup: Core 2 Duo E6420 2.13 GHz 1.183 kr. Mindst mulige pris på valgte produkter i indkøbslisten: 5039 kr. PS: vil senere skifte til floppydtv og LG - BD & HD Combo - økonomi Hasse |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Gormack ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|||||||||||||||||
Hej Hasse I dit Intel setup ville jeg vælge en E8200 i stedet for din E6420. Men med dit valg af grafikkort er amd-løsningen mere end nok, så hvis det er stramt med pengene synes jeg du skal gå efter den billigeste løsning. mvh Gormack |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
|||||||||||||||||
Generelt vil jeg nok tage et ati HD 3850, da lyd overføres gennem den medfølgende hdmi adapter. Endivdere er det et kraftigere kort, men nogle funktioner, som er egnet til htpc brug. I denne oversigt slår den 8600gt (dog kun med 256mb) markant og endda kun 256mb udgaven.
ATI Hd 3850 256MB 512MB AMD Setup - vil jeg nok foretrække til htpc, da det prismæssigt giver fornuftig ydelse til pengene. Du kan overveje dette bundkort, der har dvi, vga og hdmi udgang, hvis du overhovedet ikke kommer til at spille, så kan du spare ovenstående gfx. Jeg ville nok tage en "mindre" cpu, da de sidste mhz bliver dyr på den valgte. Jeg ville tage en på 2500 mhz i stedet Den du har valgt får du 3.9 mhz pr. kr. ved den jeg har valgt får du 4.9 mhz pr. kr. og jeg er sikker på du ikke kan mærke forskel rent ydelsesmæssigt. Resten ser ellers fint ud. Jeg har selv en htpc med et antec 1300 (den gamle model) og er yderst tilfreds med støj niveauet. Box køler er fin, hvis du tager blæseren af og så monterer en 120 mm over køle profilen, hvilket kabinettet har et beslag til. /Skipper |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
hasse78 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() |
|||||||||||||||||
Hej Gormack, tak for din vurdering - har overvejet at vente på E8200 modellen, men så kan man jo blive ved....... Derimod syntes jeg, at fjernbetjeningen til Hauppauge kortet er lidt kedelig - kunne man evt. købe kortet uden fj. og så købe en anden fj. med et smartere look og features der kan styre HTPC????? Ved du om der er loop i tunerkortet, så man kan se en anden kanal end den man optager? Hasse Ps: det er ikke specielt stramt med pengene, men syntes at yderligere 4 kilo for drev og tuner er lidt peberet!
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Hej Skipper, har valgt grafikkortet pga. de 512 mb, samt de specs. jeg har brug for, herunder hdmi udgang. Interessant test bare ærgeligt, at man ikke kan se specs for 8600gt 512mb! Vil dog nok spille en smule - battlefield ect. så derfor valg af dette kort, idet jeg ikke tror det bundkort du henviser til er stærkt nok! Den cpu du henviser til har kun 1 mb cache, hvor imod den valgte cpu har 2 mb cache.
Vil du uddybe ovenstående, idet jeg ikke forstår om du vil skifte blæseren eller du henviser til den i forvejen 120 mm blæser der er monteret? Hasse |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Spørgsmål: Understøtter disse to enheder tilsammen lyd via HDMI - skal i starten kun bruge lyden i Pana px70? ASUS M2A-VM Vil gerne nøjes med et enkelt kabel mellem tv og htpc! Hasse
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Hej igen, forsøgte lige to nye setups: AMD setup: Gigabyte GA-MA69GM-S2H 439 kr. Hvilken er processor er den bedste, mest varme- og lydsvage? De er begge 65nm, men 4800 er opgivet som værende model ”Brisbane” – er der nogen der vil uddybe det for mig? Har læst på Ken´s side, at han foretrækker ”Brisbane”, men er alle 65nm modellerne ”Brisbane”?
Intel setup: Core 2 Duo Wolfdale Model E8200 2.667GHz, 1333FSB, 6MB, SHG d.25/1 Hvilket bundkort vil I/du vælge til Intel setup´et???? Skal køre med Vista Ultimate - er der her noget jeg skal være opmærksom på i henhold til de valgte komponenter? Ved godt at i begge setups "mangler" et grafikkort, men ved nærmere eftertanke kan jeg godt "nøjes" med min PS3!
Jeg har kigget lidt på denne remote - lyder det ikke som et godt bud?
KEEP UP THE GOOD WORK Hasse |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Gormack ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|||||||||||||||||
Hej Hasse Har svaret dig personligt, men det kan opsumeres således: Vælg den dyre Intel løsning den vil tjene dig bedst i Vista. Mvh Gormack |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
|||||||||||||||||
Vil du uddybe ovenstående, idet jeg ikke forstår om du vil skifte blæseren eller du henviser til den i forvejen 120 mm blæser der er monteret? Hasse [/QUOTE]kabinettet er som standard udstyret med en 120mm fan i strømforsyningen og det er ikke denne jeg taler om. I min HTPC har jeg brugt box køleren, som føler med CPU (hvis du altså ikke køber en tray udgave), jeg gad dog ikke lytte til en 72mm (såvidt jeg husker) blæser, som er på denne box køler. Selve blæseren på køleren kan pilles af, så kun heatsinken er tilbage. Så lang så godt... I kabinettet (ihvertfald Antec 1300) med følger et beslag, så man kan fastsætte en blæser over cpu heatsink. Du kan se nogle huller til skruer her: Lidt bedre overblik De har desværre ikke taget billeder med beslaget på, men fjerner man blæseren på CPU heatsink kan der være en 120mm i det medfølgende beslag, som både køler ram og cpu. Det er en yderst støjsvag løsning. Jeg havde oprindeligt en zalman 8000, men den larmede efter min mening for meget, og lavede i stedet denne løsning, som giver ca. samme temperatur. Det vil dog ikke være muligt at have en HDD til at hænge vertikalt i højre side, så der er derved kun plads til to harddiske. Jeg kan måske lige tage billeder på torsdag, da jeg alligevel skal have sat nogle flere ram i maskinen. /Skipper |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
ang. AMD CPU
Den X2 5200+ der har 2mb cache er en 90nm, hvilket betyder den bruger mere strøm end dem der er bygget på 65nm. Derved vil den også udvikle mere varme, hvilket man helst skal undgå i så lille et kabinet. Hvis du vil have X2 5200+ så skal du gå efter en med en af følgende produktkoder, da de er bygget på 65nm, men så har de kun 1mb cache: ADO5200DOBOX - Med box køler ADO5200IAA5DO - tray Du kan selv slå de forskellige modeller op her /Skipper |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Hvis du vil have X2 5200+ så skal du gå efter en med en af følgende produktkoder, da de er bygget på 65nm, men så har de kun 1mb cache: Hej Skipper, jeg fandt ellers denne denne AMD 5200 65nm processor med 2mb cache hos SHG, men de kan selvfølgelig have skrevet forkert! http://shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2106343&lokat ion=undefined Du vil stadig anbefalde nedenstående model: Athlon 64 X2 4800+ 2.5 GHz, (Brisbane) 1mb cache, 500 kr? Hasse |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Hej Skipper, jeg fandt ellers denne denne AMD 5200 65nm processor med 2mb cache hos SHG, men de kan selvfølgelig have skrevet forkert! http://shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2106343&lokat ion=undefined Du vil stadig anbefalde nedenstående model: Athlon 64 X2 4800+ 2.5 GHz, (Brisbane) 1mb cache, 500 kr? Hasse [/QUOTE]Den i shg linket har denne producktkode ADO5200DOBOX http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUDetail.aspx?id=39 Så den har kun 1mb cache total set 512kb pr. kerne Rent prismæssigt vil jeg derfor anbefale x2 4800, husk at tage den bed den rigtige produktkode, som jeg linkede til tidligere. /Skipper |
||||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |