recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket software og DVDmedie?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket software og DVDmedie?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket software og DVDmedie?
    Sendt: 07-Juni-2005 kl. 14:35
Hej, når jeg brænder en DVD via PCen (tager en backup af en film)så har jeg det problem at den godt nok vil afspille i PCens diskdrev, men hakker når jeg sætter den i DVDafspillerne i stuen m.m. Jeg har AnyDVD installeret og bruger enten CloneDVD 2, 2.2 og 3 eller Nero 6, men med samme resultat! Af skiver bruger jeg Verbatim DVD+r. Mine afspillere er Philips DVDR75, Lumatron, Bluetinum, Samsung. Alle af nyere dato. Er der nogen der har gode oplevelser med at afspille de brændte skiver i DVdafspilleren og hvilke software, skiver og afspiller bruger I så? Mvh 1000
Til top
Johnny37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 14:41

Det lyder som om du brænder dine film for hurtigt ;-)

Du skal brænde maks 4 x speed....

Jeg bruger selv dvdXcopyExpress, det virker fint.

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Johnny37 Johnny37 skrev:

Det lyder som om du brænder dine film for hurtigt ;-)

Du skal brænde maks 4 x speed....

Det er en myte at kvaliteten altid stiger når man sænker brændehastigheden. Enhver drev/medie kombination vil have en (eller flere) optimal(e) hastigheder for brændning, og moderne 16x brændere er som regel bedst ved 6x hastighed eller højere!

Verbatim DVD+R medierne er generelt af høj kvalitet og vil fungere godt i de fleste brændere. Generelt er det bedst at brænde skiverne på den hastighed de er certificeret til, eller ned til halvdelen af den hastighed. For 16x medier vil kvaliteten dog typisk være bedre hvis man brænder med 12x end med 16 p.g.a. færre vibrationer i drevet. Unlad at brænde med lavere end 4x hastighed på medier der er certificeret til 8x eller 16x - resultatet kan blive utroligt dårligt!

Hvis man f.eks. har Verbatim 8x medier, så vil mange brændere faktisk brænde dårligere med 4x hastighed end hvis man brænder med 6x eller 8x (afhængig af brænder). Dette gælder f.eks. min NEC ND-3500AG brænder. Min Plextor PX-712A brænder disse medier bedst med 6x hastighed.

Hvis DVD skiverne "hakker" i det når de afspilles, kan man f.eks. prøve at opdatere firmware på brænderen til nyeste version og brænde igen (ny firmware kan indeholde både understøtelse af nye medier men også forbedring af kvalitet på allerede understøttede medier). Man kan også forsøge at experimentere med brændningshastigheden, men brænderens laveste og højeste hastighed er sjældent de bedste.



Redigeret af DrageMester
Til top
Johnny37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 15:19

Jeg har haft denne oplevelse på flere brænder, bla. NEC 3540 og Pioneer 109........

Har en ven som oplevede det samme, men så snart han gik ned i 4 x speed, så virkede det fint.

Vi bruger normalt Hyundai/Verbatim eller moviestyle "noname" skiver

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu