recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket sourround anlæg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket sourround anlæg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dalle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket sourround anlæg?
    Sendt: 15-Juni-2004 kl. 14:12

Hejsa

Jeg er helt ny i forummet og ved generelt ikke så meget om disse emner.

Jeg har haft et sourround anlæg i et par år og vil nu geren have noget bedre og større. Jeg havde tænkt mig noget i retningen af nogle højtalere på omkring 100 watt, en reciever samt en DVD afspiller eller måske DVD optager. Jeg ved ikke om det er bedst selv at sammensætte det eller købe de færdige Home Cinema pakker? Mit budget er ca. 6000 kr. Har set på denne reciever: http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=1374 8

Hvad vil i foreslå og hvad  er jeres erfaringer?

Til top
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 15:18

Hej dalle

Er det også til musik ?

Mvh. Per Røntved

______________________



Til top
dalle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 16:24
Ja det er til musik, film og til fjernsynet
Til top
resurrection Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 22:52

Hej Dalle

Er de 6000 incl. receiveren til 3500?? I så fald er der ikke meget tilbage til højtalere og DVD...især ikke hvis du vil have et helt sourround-anlæg med 5 højtalere og sub. Du skal også lige tænke på, hvor stort et værelse du skal bruge anlægget i. Hvis det kun er et lille værelse, kan du godt nøjes med et home cinema anlæg. Er det en stor stue, skal du nok købe seperate enheder, og så forslår 6000 kr. ikke ret langt...især ikke hvis du vil have en ordentlig DVD-optager. Sony laver et rimeligt home dinema anlæg med 5 højtalere, sub, receiver og dvd-optager til kr. 10-11.000 (hos Fona).

Til top
dalle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 23:05

Jeg har set på følgende sourroundsæt hos shopman.

http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?ProductID=1321 8

Til top
resurrection Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 23:14

Igen: Det kommer også an på værelset/stuens størrelse.

Desuden skal du huske på, at Shopman "henter" varerne i Tyskland og hvis der opstår problemer med anlægget er det vist svært at få serviceret dyret.

Du kan prøve at tjekke hifi import og Tape Connection på nettet. De får fine anmeldelser her i forummet.

Personligt ville jeg spare sammen og så købe enkelt-dele og nogle "rigtige" højtalere, men jeg har også en stor stue at "spille op" og skal også bruge højtalerne til "alm." musik - der svigter de fleste home cinema anlæg når man skruer hææjt op for lyden.

Til top
dalle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 23:17

Okay.

Jeg havde egentlig også tænkt mig at samle det selv. Stuen er ca 25 kvadratmeter.

En reciever til ca. 3000 kr god nok eller skal jeg ofre mere? Recieveren jeg før havde omtalt, kan den bruges. kan ses i linket

http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=1374 8

Til top
resurrection Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 23:31

Store højtalere kræver en kraftig receiver. Spørg evt. hos din forhandler hvis du er i tvivl, men sørg for at få ren besked, Lad ham ikke tale dig efter munden fordi han bare vil sælge. Du kan prøve at læse artiklen "Valg af surround receiver" på Hifi Import's hjemmeside. Det kan måske hjælpe dig med dit valg. Du skal også huske på, at du idag kan få surround receivere med DTS og hele molevitten fra kr. 1500 til kr. 35.000, og "de kloge" siger jo at pris og kvalitet - næsten - følges ad. Så du skal gøre op med dig selv hvad dit behov er og hvor meget du vil bruge.

Held og lykke

Til top
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2004 kl. 08:22

Grunden til jeg spørger om det også er til musik er at jeg for nyligt selv har haft div. Surround sæt hjemme på prøve ( Sony subwoofer sæt)

Til film er det helt fint men når man så vil høre musik mangler jeg bas og mellemtone  

Mvh. Per Røntved

______________________



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu