|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() Sendt: 28-Juni-2007 kl. 21:41 |
Jeg vil have mig et spejlreflekskamera og er derfor ved at undersøge markedet. Jeg er på ingen måde professionel, men vil alligevel godt betale for kvaliteten, hvis prisen ikke er høj. Jeg havde forstillet mig et budget omkring 10.000,- (eller lidt over) og skal som minimum have et hus, en linse og et hukommelseskort. Jeg har læst en nogle anmeldelser på dpreview.com af bl.a. Pentax, Nikon, Sony og Canon, hvorefter jeg har fundet et Canon EOS 400D mest interessant inden for budget. Generelt synes jeg, at det virker til at være et godt kamera, uden egentlige svage sider. Jeg ejer i forvejen et Canon Ixus 500 (kompaktkamera) som jeg er rigtig glad for, hvorfor Canon også virker som et naturlig valg, men hvis i mener det modsatte, så sig endelig til. Jeg skal bruge det til naturbilleder (ikke umiddelbart til close-up), og til portræt og fest/familiebilleder. Altså skal det være et godt all-around kamera. Er Canon EOS 400D et godt valg eller er der andre kameraer jeg bør kigge efter? Jeg er helt blank hvad angår objektiver, så hvad skal jeg bruge? (det er uden betydning om de er originale) Hvor meget hukommelse har jeg brug for, hvis jeg primært vil benytte RAW formattet? Skal jeg købe flash-ram eller micro-drev? Hvad koster en god blitz og hvad skal jeg være opmærksom på? |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Sandal - egentligt meget pudsigt, jeg har for 1 time siden bestilt et Canon EOS 400D på nettet. Men dine spørgsmål kan jeg desværre ikke svare på. Jeg regner nemlig med at kunne benytte de linser og den blitz som jeg har fra et andet Canon kamera. |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Jeg er helt tilfreds med Nikon D50, det medfølgende objektiv er ganske fornuftigt (18-55 mm), men jeg købte et extra Sigma (18-125 mm), som er fint til både indendørs og udendørs optagelser. Til RAW format skal der bruges ganske stor hukommelse, der er ikke plads til meget i RAW på et 1 Gb kort. En extern Flash til Nikon koster Ca. et par tusinde. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Som lykkelig ejer af EOS 350 D fra CANON kan jo kun sige KØB. Det er et fantastisk kamera, og 400 er jo endnu bedre. Med hensyn til blitz skal man være opmærksom på at det vist nok skal være en EX-mærket blitz til Canon digital, og ikke den der bruges til deres analog kamera. |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Hej. Jeg kigger også efter et og er brændt lidt lun på dette nye kamera: Held & lykke med dit valg Redigeret af Shovel79 - 28-Juni-2007 kl. 22:34 |
|
![]() |
|
MrBech ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 81 |
![]() |
Se på http://www.cameralabs.com/ de har test af alle DSLR
|
|
![]() |
|
beauville ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
![]() |
Hey Sandal,
Mit råd er at gå i nærmeste foto forretning, og føl dig frem. Hvad ligger bedst i dine hænder - de fleste producenter laver modeller i flere "størrelser", så du må en tur væk fra din pc :-) Jeg tror ikke at der er så stor forskel på disse semi proffesionelle så hvilket mærke du kommer hjem med er ikke så vigtigt. Og så skal du vide at det er objektivet der er vigtigst - husene er som regel i orden. Jeg købte selv for 1½ år siden et Nikon d70s med kitlinsen 18-70mm og har været rigtig glad for det. Men nu er jeg måske blevet lidt klogere på hvad det er som jeg kan lide at tage fotos af, så påtænker at udskifte objektivet med et 18-200 med Vibration Reduktion (VR) - skal bare lige finde en forhandler der har det hjemme til menneskepenge.. (Hvis du vælger Canon hedder det vist IS) hej igen Christian |
|
![]() |
|
tvillumsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Canon D400 helt klart...!!
Jeg har haft mit i en måned snart og jeg bliver mere og mere imponeret for hver dag der går!! Du kan lige så godt købe kittet med standart linsen (18-55) da den næsten er gratis, dog er det ikke verdens bedste, men fin til hverdags brug... Ud over det ville jeg købe et lysstærk zoom objektive, (evt. 24-135 2,8-4,5 / 50-150 2,8-4,5) kik eventuelt på Sigma da Canons kan være lidt peberet... Men kik på Kamerahuset.dk de har sku tit de bedste priser og husk at købe inden 1/7 da canon har Cashback i øjeblikket... Jeg købte et 4 gb Kingston Extrem for omkring 450 kr hos midtdate... /tvillumsen |
|
Pioneer 427XA
Pioneer DVR-545H-S Pioneer HTZ-7 Sonos PS3 Slim - Wii WD TV Live |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
![]() |
Canon kan bestemt anbefales, er selv virkeligt godt tilfreds med mit 350D + Sigma 18-125 linse. Der findes sikkert bedre linser, men synes at Sigmaen gør det godt til prisen. Desuden slipper man for at medbringe flere linser da en dækker et bredt område. |
|
![]() |
|
FDNi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Jeg har selv samme kamera og optik, men har lige anskaffet Nikon 18-200 VR, og jeg tror du vil blive glad for det, for det er jeg, det er næste et "all-in one"-optik, da det også tildels kan bruge som macro-optik for afstanden fra forkanten af optikken til motivet er ca 20 cm ved 200mm og det er ret tæt på.I de få dage jeg har haft det er det endnu ret begrænset hvor mange billeder jeg har taget, men i dag torsdag tog jeg et billed med 1/15 sec. og det blev skarpt, med VR slået til. Mvh Freddy |
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1269 |
![]() |
Nikon D40X slår Canon EOS 400D på marginalt bedre billeder og meget bedre ergonomi. Dog er der ikke motor til zoom-linser i huset, derfor skal du (hvis du vil have AF) købe en af de lidt dyrere linser med indbygget motor.
Alternativt D70/80 som vist nok har motor men også er en del dyrere. |
|
![]() |
|
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
Er det ikke mest fornuftig at købe et camera med image stabiliser indbygget i huset.. Dette betyder vel at linser er betydelige billigere at anskaffe? Jeg ved at Olympus E-510 og Sony A100 har dette, men hvilke andre? Canon EOS 400D har den? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |