|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Takker for forklaringen. Det betyder vel egentlig, at objektiver med en lav blænde er de bedste, korrekt? Jeg var lige omkring en forretning her i eftermiddag og havde da et Sony i hånden og det er bestemt et lækkert kamera, men ifølge anmeldelsen på dpreview, så får man mere for pengene ved at købe et Canon. Endvidere fremgår det af anmeldelsen, at der ikke findes ikke findes meget tredjepart tilbehør pga. patent rettigheder. Dette bekymre mig, for ville gerne, hvis jeg kunne benytte Sigmas billigere objektiver. Så jeg hælder stadig mest til et Canon 400D, så må jeg jo købe objektiver med billedestabilisator (virker dette lige så godt?). Laver Sigma objektiver med billedestabilisator? Redigeret af Sandal - 01-Juli-2007 kl. 21:43 |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
FDNi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Ja, de benævnes med OS, og tilsyneladende kan jeg kun finde 2 forskellige, prøv at se her. http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all.asp Mvh Freddy.
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Det lyder mærkeligt, at de kun skulle have lavet 2 forskellige og til de priser jeg har fundet, så kan det bedre betale sig at købe nogle originale Canon objektiver. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Tillader mig lige,at gøre opmærksom på Fotostart.dk, - hvis i ikke skulle kende den. Billedstbilliseringen bør ligge i objektivet. Redigeret af Lennon - 30-Juni-2007 kl. 13:09 |
|
![]() |
|
beauville ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
![]() |
http://www.kenrockwell.com/tech/2007-05-what-camera.htm
Rockwell er også altid et besøg værd - dog er han lidt Nikon biased men hvis man ved det kan man jo tage højde for det... |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
LIDT Nikon biased ? ! Men han er også typen der vil få bedre resultater på et 1MP mobil-tlf kamera, - end de fleste hobbyfotografer nogensinde vil opleve på et 20k kr digi SLR kamera . . . - det kaldes vist nok talent ! Selv valgte jeg Nikon D50, fordi jeg først og fremmest ville have adgang til Nikons objektiver, - og så er den uovertruffen på batteritid, - godt nok kun 6MP hvilket til gengæld = gode billeder v dårligt lys = meget plads på Huk kort = hurtig lagring, - god pris, - mange brugere i div fora, - øhh desværre udgået ! - vil ikke anbefale Nikon D40, men gribe dybt, og vælge D80.
|
|
![]() |
|
beauville ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
![]() |
Ja han er Nikon mand til fingerspidserne - men ikke desto mindre skriver han gode brugbare artikler som enhver kan blive klogere af uanset kamera præferencer
Redigeret af beauville - 30-Juni-2007 kl. 20:57 |
|
![]() |
|
![]() |
Så er jeg måske kommet lidt tættere på en beslutning. Jeg har læst nogle flere artikler, heriblandt nogle af dem på fotostart.dk. Jeg er stadig mest lun på et Canon 400D pga. dens bedre håndtering af høje ISO værdier. Sony Alpha 100 ligger nummer to, men dens dårlige håndtering af høje ISO værdier, betyder at det ikke bliver det, selvom det har indbygget billedestabilisator. Jeg har læst mig frem til, at billedestabilisator indbygget i objektivet fungere bedre, så jeg tror jeg er villig til, at give det ekstra for et sådan. Jeg tror derfor jeg går efter følgende pakkeløsning: http://cameralabs.pgpartner.com/search_getprod.php/masterid= 24708618/search=Rebel+XTi// ... altså et Canon 400D med EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM. Hertil køber jeg nok et batterigreb, så der bliver lidt mere tyngde i det lille kamera. Jeg undre mig lidt over, at prisen på den amerikanske side (linket) starter fra 1138 USD, hvilket kun er omkring 6300 DKR omregnet. Men den billigste danske pris (ifg. edb-priser.dk) er 9184,- hos kamerashop.dk. Kan det virkelig ikke gøres billigere herhjemme og hvordan med køb i udlandet? Hvad med flash kort? Hvilke mærker er gode, og hvor hurtige skal de være? Det er selvfølgelig svært for jer, at sige noget om, hvor meget plads jeg for behov for, men foreslag modtages alligevel gerne. Kommentar og indvendiger? Redigeret af Sandal - 01-Juli-2007 kl. 22:08 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Du kan i hvert fald ikke købe via nettet i ikke EU lande ! Har selv handlet i denne Tyske netbutik,som tar mod Visa, - og faktisk kører en kampagne på nævnte model : |
|
![]() |
|
![]() |
Vil helt sikkert handle i et EU land, så er jeg også sikker på, at den ikke bliver taget i tolden. Takker for linket. Andre der har kommentarer til mit foreløbige valg (se forrige side)? |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er svært,at kritisere dit foreløbige valg,som vel er markedets pt populæreste kamera.Både Pentax og Olympus har dog også rigtig gode kameraer på bud. Og det m de høje ISO værdier kan der jo kompenseres for m lysstærke objektiver.Kamerahuset er jo som bekendt kun et af ledene i kæden.
|
|
![]() |
|
tvillumsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Det objektiv der følger med i det kit er udemærket, men ikke det mest
lysstærke og du vil nok komme til at miste en del dybdeskarphed... Jeg ville nok hellere købe huset og et bedre objektiv som f.eks. EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM (koster dog 6.500)... Spare lidt op et par måneder og så købe et Sigma zoom objektiv med lidt længere vide (f.eks. 24-135 MM 2,8-4,5 IF Asp. M 3.800.-)... Du kan selvfølgelig også gøre det omvendt :-) Ramkort ville jeg nok vælge Sandisk, Kingston eller Ridata... 2 GB er rigeligt hvis du ikke skal lege så med med RAW... /tvillumsen |
|
Pioneer 427XA
Pioneer DVR-545H-S Pioneer HTZ-7 Sonos PS3 Slim - Wii WD TV Live |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |