recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket spejlrefleks til max 5000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket spejlrefleks til max 5000?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 1149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér matv88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket spejlrefleks til max 5000?
    Sendt: 23-Januar-2012 kl. 14:42
Hej

Jeg overvejer at anskaffe mig et spejrefleks kamera men har aldrig haft andre kameraer end almindelige digital kameraer men kunne godt tænke mig et "rigtigt" kamera.

Hvad er bedst af nikon og canon?

Hvilket vil i anbefale til max 5000kr og hvorfor?
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 14:43
De er lige gode. Køb det der ligger bedst i hånden på dig, og hvis menuer du synes er nemmest at manøvrere i. Jeg valgte selv Nikon, og har ikke fortrudt.
Til top
DavidHimself Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juni-2009
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DavidHimself Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 14:47
Som Lightyear, siger er der ikke kæmpe forskel - Canon har altid været kendt for høj grad af bruger venlighed. Jeg valgte selv Canon og har ikke fortrudt ;)

Nu ved jeg ikke hvor velbevandret du er i "fotoverdenen" - men hvis det var mig ville jeg se på noget ala det her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=741928
Perfekt sted af starte, og muligheder nok til at når du bliver vild ;)
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 17:19
Når det nu er dit første DSLR, så vil jeg foreslå dig at købe brugt. Så kan du få fornemmelsen af om det er noget for dig, og hvis det ikke er, kan du sælge det videre igen uden det store tab.

Kik fx efter et Nikon D90 med 18-105mm objektiv på DBA. Det er et rigtigt godt kamera, som du kan finde til ca. 4000,-. Så er der også lidt penge tilovers til en taske, et ekstra batteri, en brugt blitz, eller hvad du nu finder ud af du mangler, når du er kommet i gang.
http://www.dba.dk/soeg/?soeg=Nikon+d90

Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 17:22
Jeg har købt et Sony, A200... Jeg købte det på udsagn rundt omkring i blade og på forums, jeg har bestemt ikke fortrudt, rigtig flotte billeder... Dejlig nemt og bruge!

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg også det fløjtende ligegyldigt hvilket et du vælger :)....
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 17:30
Har du planer om senere at bruge flere penge på ekstra objektiver og andet tilbehør? Hvis ikke så synes jeg måske du skulle overveje et af de kameraer som er en mellemting mellem digitalt spejlrefleks og et "lomme kamera" for hvis du kun køber et digitalt spejlrefleks med feks et standard 18-55mm objektiv (eller noget lignende) så vil jeg mene at du nok vil komme til at føle dig hæmmet af ikke at have ret meget zoom og du vil ikke komme til at udnytte kameraets potentiale. Ved at vælge et spejlrefleks skal du desuden være indstillet på at man altid skal have en taste med sig, man har ikke bare lige kameraet i jakkelommen.

Angående Nikon vs Canon vs ? Så er det stort set et spørgsmål om "mærke religion". 
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2009
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 19:49
Hej, der finds jo en del alternativer, med fordele, til DSLR kameraer. Jeg selv har i flere år været tilhænger af Canon spejlrefleks, men blev træt af at slæbe rundt på det store grej, så jeg er hoppet på vognen med micro 4/3 kamera. Kan det samme som et spejlrefleks, også skifte objektiv, blot er det uden spejl, og en del MINDRE. jeg købte et Panasonic GH2 med et 14-140mm, godt nok over dit budget, men der findes også en lillebror til det.
Prøv og tjek denne side ud, ALT om kamera tests, pointgivning osv osv
http://www.dpreview.com/
Handlede løvrigt i UK, derved sparer man en del, de rigtige steder ;-)
Mvh
Jan
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:19
Hvis du har mod på at købe i Tyskland, kan du få et Canon EOS 600D m. 18-200mm linse for lige godt 5.000kr:
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2645069_-eos-600d-kit-18-200-mm-canon.html
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:33
Nikon og Canon giver adgang til et enormt spændende brugtmarked af objektiver . Vil man kunne bruge autofokus på hele bagkataloget af Nikon objektiver, så er det vigtigt at man køber et kamerahus med indbygget fokuseringsmotor .
Når vi er i gang med links så prøv -  www.fotostart.dk
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 20:56

Hvis du -vil- holde dig til spejlrefleks (der er alternativer der er værd at overveje) og det -skal- være nikon eller canon omkring 5000,- er der i hvert fald to forskelle der er værd at lægge mærke til. Dels er der det med optikken som allerede er nævnt (ældre nikon optik, med "skruetrækker drev" kan ikke autofokusere på nikons billige kamerahuse) og nikons billige kamerahuse kan ikke fungere som master i forhold til at bruge ekstern blitz der ikke er monteret direkte på kamerahuset. - Det kan et canon 600D. Om disse forhold har nogen betydning for dig må du selv vurdere. En ting er dog sikkert: Hvis du vil handle brugt tilbehør er der markant mere at vælge i mellem hvis du vælger canon eller nikon, end fra andre gode mærker.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 23-Januar-2012 kl. 21:10
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 1149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér matv88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 22:04
Tak for de mange inputs. 
Jeg er 100% nybegynder men er umiddelbart ikke så meget for at købe kameraet brugt, da jeg synes det er mange penge at smide afsted for noget der ikke er nyt.

Er det korrekt forstået at Nikons og Canons nye mellemklasse kameraer er D5100 og 600D?

Hvad angår pansonics kameraer hvad er forskellen så på GH3 og DMC-G3?

Umiddelbart er jeg mest tilhænger af canons 600D. Ved i hvordan det fungerer ved evt. reklamation når der købes fra Tyskland eller England? Hvis det skulle gå i stykker skal det så sendes til udlandet eller?
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 06:54
Du skal også overveje 550D som der allerede er skrevet. Der er ikke så mange opgraderinger i 600D udover der drejelige skærm.

Hvis du køber i D eller GB er det de garantiregler der gælder i de pågældende lande du skal leve med, og fir mig værst: De fragtomkostninger der kommer oveni hvis du får brug for reklamation.

550D kan ofte fås herhjemme til mellem 4200 og 4500 afhængig af butik (hvor de 4500 er i murstensforetninger som elgiganten).

/ask
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu