recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket streaming anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket streaming anlæg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jtn80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtn80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket streaming anlæg
    Sendt: 26-Januar-2012 kl. 11:41
Prøver lige at spørge her i streaming media i stedet...

Er ved at nå til en beslutning om at det er ved at være tid til at skifte fra CD afspiller til en streaming løsning. Men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg får det bedste resultat til mit budget.
Jeg vil meget gerne kunne styre både afspilning og musik bibliotek (fra NAS) via iPhone.

Jeg regner med at bruge max 8000 kr., gerne mindre.

Har kigget på løsning med en netværks afspiller, evt. Cambridge NP30, Marantz NA7004, Denon DNP-720AE eller NAD C446, sammen med en ny stereo forstærker, helst med digital lydindgang.

Men har også tænkt om det ville være fint med en forstærker med indbygget netværksløsning, som feks. Denon AVR-2312, Pioneer VSX-921 eller
Marantz NA7004.

Tredje løsning jeg havde tænkt over er en alt i en løsning som
Marantz M-CR603 Melodi Media eller Denon CEOL. Dog er jeg ikke sikker på denne løsning, da jeg gerne vil beholde mine store gulvhøjttallere.

Er der nogen der har gode erfarringer med nogle af disse løsninger? og er der nogen der kan sige hvad fordele/ulemper der er ved dem?

Håber i kan hjælpe, det er svært at vente når man har besluttet sig for at købe nyt gear...
Wink
Sony XR-75X90J * Sonos Play 5 * Sonos Play 1 * Sonos Beam (gen 2) * Sonos SUB Mini
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 12:33
Har du overvejet en squeezebox eller sonos løsning med din ipad som fjernbetjening?

Det fungerer altså rigtigt godt begge dele (afhængig af om NAS kan køre squeezebox server).

/ask
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 12:50
Lytter lige med.
I mit tilfælde,
hvilken afspiller til MP3 og flac musik.
Den skal have iPad styring og helst XLR udgange
SVP03
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Lytter lige med.
I mit tilfælde,

Sonos + Dac
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Lytter lige med.
I mit tilfælde,

Sonos + Dac
Jeg ved ikke lige hvad der sker, har 3 Sonos.
Men kan da prøve at smide min ZP-90 på min Anthem processor.
men da der er forskel på lyden om du har volume til fixet på Sonos eller ej, ved vi jo faktisk ikke hvor godt den gør det.

Redigeret af SVP03 - 26-Januar-2012 kl. 13:08
SVP03
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:17
Jo man ved godt hvordan en Sonos+Dac kombination kan være. Der er masser af læsestof om det. 
Sonos gør det ganske fint med en dac i enden. Du kan jo også få modificeret Sonos udgangene.

Anthem'en har vel eller anden bypass funktion, hvis du smider en dac på.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:21

Jo man ved godt hvordan en Sonos+Dac kombination kan være. Der er masser af læsestof om det. 
Sonos gør det ganske fint med en dac i enden. Du kan jo også få modificeret Sonos udgangene.

Jeg går ud fra ta vi taler om at sende digitalt ud fra en ZP-90 og ikke analogt.
Det jeg mener er at lyden med volume IKKE sat til fixet i opsætningen er dårligere end fixet.
Er lyden så ud af den digitale udgang så generelt dårligere end en dedikeret musikafspiller.
Det ville jo være fjollet hvis Sonos er det svage led og så kun købe en god DAC.
SVP03
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 10:50

Jeg går ud fra ta vi taler om at sende digitalt ud fra en ZP-90 og ikke analogt.
Det jeg mener er at lyden med volume IKKE sat til fixet i opsætningen er dårligere end fixet.
Er lyden så ud af den digitale udgang så generelt dårligere end en dedikeret musikafspiller.
Det ville jo være fjollet hvis Sonos er det svage led og så kun købe en god DAC.

Ja den skal stå på fixed volume for at det lyder bedst. Sonos er det "svageste" i den sammensætning. Derfor er det mange som sætter en dac på og opnår "high end" ydelse i et stereo setup.

Er meget god læsning fra en ind scannet artikel fra det danske blad High Fidelity.

Det kunne være du kunne nøjes med en modifikation på de digitale udgange af Sonos'en
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 10:55
3000-4000 for et kit og så skal det monteres.
Der må være en nemmere løsning.
SVP03
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 15:57

Lytter lige med.
I mit tilfælde,

Sonos plus dac. Så køre det...

Jeg har der selv sammen med en effekt forsterker med BO icepower modul spiler OK og bruger næsten ingen strøm
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 13:54
Squeezebox touch skulle være en aldeles fremragende transport. Eneste ulempe er at den ikke kan bruges med en usb-dac, men kun understøtter optisk og coax.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 17:12
Fordelen ved en SB Touch, er så at den kan afspille 24 bit flac filer. Er man lidt fiks på fingrene, kan man lave en god liniær psu for omkring 500kr (har jeg selv gjort) Og med nogen af de andre software mods der er skrevet om på nettet, når den op på et niveau over sonos. I sær efter squeezebox server 7.7.1 er kommet, som han løftet lydbilledet en del Smile 
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu