recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket subwoofer kabel? Dali Concept Sub 12
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket subwoofer kabel? Dali Concept Sub 12

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

350 kr for et 5 m sub kabel er vel ikke dyrt når budgettet er 800.
Men der kan da vælges billigere kabel.

Har 3 meter i forvejen og skal bruge 5 meter mere. Så 8 i alt Big smile

Men prisen er stadig ganske god. Smile

Frygter bare at når jeg går fra noget der "så godt" til noget der er mindre godt at jeg taber noget lydkvalitet.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Frygter bare at når jeg går fra noget der "så godt" til noget der er mindre godt at jeg taber noget lydkvalitet.


Du frygter ikke mere at have en samling?

Jeg ville hellere købe et kabel i den rette længde. For øvrigt villejeg ikke være i tvivl om et supra-kabel, det kunne jo være at det var bedre end dit nuværende.

For øvrigt, så bruger du et signalkabel til 800 kr på en sub til 4000,  jeg ville hellere have brugt  lidt mere på en sub og lidt mindre på et kabel.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

350 kr for et 5 m sub kabel er vel ikke dyrt når budgettet er 800.
Men der kan da vælges billigere kabel.

Har 3 meter i forvejen og skal bruge 5 meter mere. Så 8 i alt Big smile

Men prisen er stadig ganske god. Smile

Frygter bare at når jeg går fra noget der "så godt" til noget der er mindre godt at jeg taber noget lydkvalitet.
Du kommer ikke til at høre forskel om så du køber et kabel til 100-150kr. Et helt alm. phono-kabel er fint til sub. At det er lykkedes hifi-branchen at overbevise folk om, at man har brug for at specielt subwooferkabel, er mig en gåde. Et godt kabel skal ikke død og pine koste 700-7000kr. Prøv at låne et dyrt og et billigt kabel med hjem. Få så din kæreste til at skifte ud mellem de to kabler mens du har bind for øjnene. Og så tager du den du synes lyder bedst.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 23:22
Ok - Det lader til at jeg bare skal holde mig til et kabel med OFC kobber og ordentlig isolering (skal ligge sammen med nogle andre kabler bl.a. strømkabel).

Redigeret af Hessi - 29-September-2011 kl. 23:36
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 23:30
Når du køber et kabel, så husk på at der er op til 800% fortjeneste på enkelte mærker. Ingen nævnt, ingen glemt.

Jeg har skam set distributør-priserne på mange af de varer som sælges i danske netbutikker. Den kloge narrer den mindre kloge kan man roligt sige.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Når du køber et kabel, så husk på at der er op til 800% fortjeneste på enkelte mærker. Ingen nævnt, ingen glemt.

Jeg har skam set distributør-priserne på mange af de varer som sælges i danske netbutikker. Den kloge narrer den mindre kloge kan man roligt sige.

Ja, har også forstået på det her, at man egentlig bare skal købe det billigste der overholder de 2 tidligere nævnte kriterier da de stort set alle sammen har gode og solide stik der er guldbelagt (noget med det skulle være godt imod korrosion).
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 23:57
Jeg har lige købt dette Y-kabel. Og det ligger sammen med elkabelet til Sub'en, og gir' nul brum
 
 
Husk at et subwooferkabel er et analogt kabel, og her er kvaliteten ret afgørende for performance


Redigeret af Kampus - 30-September-2011 kl. 00:13
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har lige købt dette Y-kabel. Og det ligger sammen med elkabelet til Sub'en, og gir' nul brum
 
 
Husk at et subwooferkabel er et analogt kabel, og her er kvaliteten ret afgørende for performance

Bruger du den medfølgende y-splitter? Har hørt at det ikke skulle gøre en forskel på nyere subs, altså med indbygget forstærker (aktive subs).

EDIT: Mht. kvalitet så mente jeg ikke med tidligere indlæg at kvaliteten er ligegyldigt, men hvis de overholder kriterierne (Oxygenfri kobber, god isolering, gode solide stik der er guldbelagte) så tager man de billigste af dem. Smile


Redigeret af Hessi - 30-September-2011 kl. 00:34
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 09:37
Jeg er helt enig med Kampus. Det er ikke ligegyldigt hvilken kvalitet af kabel du benytter til din subwoofer.
 
Tag f.eks. de "larkridser" (RCA-kabler) der typisk medfølger når man køber et AV-produkt, og sæt den til den analoge udgang på en CD-afspiller - det lyder fælt. Jeg ved godt, at det ikke er de samme frekvenser/signal vi taler om når det er en subwoofer og en CD-afspiller. Blot ment som et eksempel.
 
Det vigtige for mig er, en rigtig god leder, og en rigtig god skærmning for netop at undgå brum. Jeg kæmpede på et tidspunkt selv meget med brum i mit setup.
 
Jeg siger ikke, at du skal bruge mange hundrede kroner på et sub-kabel, men vælg det med omtanke. Måske kan du finde det rigtige kabel for et relativt lille beløbSmile


Redigeret af Hother - 30-September-2011 kl. 10:18
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg er helt enig med Kampus. Det er ikke ligegyldigt hvilken kvalitet af kabel du benytter til din subwoofer.
 
Tag f.eks. de "larkridser" (RCA-kabler) der typisk medfølger når man køber et AV-produkt, og sæt den til den analoge udgang på en CD-afspiller - det lyder fælt. Jeg ved godt, at det ikke er de samme frekvenser/signal vi taler om når det er en subwoofer og en CD-afspiller. Blot ment som et eksempel.
 
Det vigtige for mig er, en rigtig god leder, og en rigtig god skærmning for netop at undgå brum. Jeg kæmpede på et tidspunkt selv meget med brum i mit setup.
 
Jeg siger ikke, at du skal bruge mange hundrede kroner på et sub-kabel, men vælg det med omtanke. Måske kan du finde det rigtige kabel for et relativt lille beløbSmile
Det var også lige netop det jeg sagde. Jeg har aldrig sagt at det var lige meget hvilket kabel han brugte. Jeg sagde at han ikke skal lade sig narre af høje priser, for han kan sagtens finde et kabel til omkring 150kr der virker rigtig godt.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 12:44
Du kan også tage et godt antennekabel og sætte et phonostik på i hver ende. De er med sikkerhed skærmet lige så godt som alle hifi signalkabler og det koster ca 10,- meteren.
 
MVH
Til top
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 14:40
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu